iTunes + iLiberty? (Jailbreak)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iTunes + iLiberty? (Jailbreak)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Jag kanske gör HELT FEL.

Men jag har följt iLiberty’s enkla beskrivningar så gott det går och googlar i mån av hjälp men jag får ändå inte till det.

Iaf, när jag iLiberty försöker få telefonen i återhämtningsläge börjar iTunes gnälla om återhämtningsläget + återställning och iLiberty får inte till återhämtningsläget och den ger mej alternativ på att starta om, skita i det eller göra det manuellt(som jag provat och samma problem är ett faktum).

Jag försöker Jailbreaka + få in “Installer 1.2”.

Några tips, tillrättavisningar eller allmänna noob-dissar är välkomna!

JohnFa
    Member
    Post count: 461

Jag rekommenderar att du kör Winpwn eller Quickpwn istället, om du kör Windows.

EDIT: Glömde noob-dissa! n00b! :p

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Om du vill fortsätta köra på 1.1.4 så rekommenderar jag denna guiden: iClarified – iPhone – How to Unlock Your iPhone With iLiberty+ (Windows)

Förutsatt att du kör Windows. Om du vill köra firmware 2.0.x så är det WinPwn/QuickPwn som gäller.

EDIT: Oj, glömde fråga – är det en iPhone 2G eller 3G du har?

h4gen
    Member

@iPhoneinfo.se 10833 wrote:

Om du vill fortsätta köra på 1.1.4 så rekommenderar jag denna guiden: iClarified – iPhone – How to Unlock Your iPhone With iLiberty+ (Windows)

Förutsatt att du kör Windows. Om du vill köra firmware 2.0.x så är det WinPwn/QuickPwn som gäller.

Tack för svaret, ska gräva lite i det… Det är en 3G!

1.1.4 – vadå? 😛

JohnFa
    Member

Måste väl vara en 3G, går väl inte att downgrada under 2.0 på 2G:n.
    iphoneinfo.se: har fixat avataren nu 🙂

h4gen
    Member

Gjorde exakt som guiden säger, MEN iställer för att “successfylly” som guiden berättar, blir det totalt fiasko och den ger mej alternativen att börja om eller göra det manuellt, vilket heller inte går.

Kan iTunes(som vill återställa telelfonen) kvadda iLibertys arbete?

JohnFa
    Member

@h4gen 10840 wrote:

Gjorde exakt som guiden säger, MEN iställer för att “successfylly” som guiden berättar, blir det totalt fiasko och den ger mej alternativen att börja om eller göra det manuellt, vilket heller inte går.

Kan iTunes(som vill återställa telelfonen) kvadda iLibertys arbete?

Tanka ner winpwn 2.5 Main Page – WinPwn. Jättenkelt att använda med guide och allt. Jailbreakar och unlockar.

h4gen
    Member

@h4gen 10820 wrote:

Jag kanske gör HELT FEL.

Men jag har följt iLiberty’s enkla beskrivningar så gott det går och googlar i mån av hjälp men jag får ändå inte till det.

Iaf, när jag iLiberty försöker få telefonen i återhämtningsläge börjar iTunes gnälla om återhämtningsläget + återställning och iLiberty får inte till återhämtningsläget och den ger mej alternativ på att starta om, skita i det eller göra det manuellt(som jag provat och samma problem är ett faktum).

Jag försöker Jailbreaka + få in “Installer 1.2”.

Några tips, tillrättavisningar eller allmänna noob-dissar är välkomna!

Nu efter jag har WinPwnat den och den ber mej restora i iTunes, vill den att jag återställer eller pluggar ut och bara restorar?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.