Itunes konto?

Front page Forums Övriga ämnen Itunes konto?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 30

Har en fråga,,,måste jag ha ett kontokort för att kunna skapa ett konto hos dem? MVH Micke

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Om du inte har fått en gåva utav någon som ett iTunes presentkort, så måste du slå in ditt kortnummer. iTunes drar däremot inga avgifter om du inte använder betaltjänsterna.

Förr i tiden har det gått att registrera iTunes utan kortnummer men jag vet inte hur det är idag.

Någon själ kanske kan visa någon guide på hur man skapar ett konto utan kortnummer.

noplaren
    Member
    Post count: 13

skapar du ett U.S konto så kan du välja att ha “none” som betalning, att du inte behöver skriva kontonr, men det går bara att köpa gratis spel m.m.
    Skaffa iTunes Store-konto utan kreditkort | iPhone 24
    Bästa tips jag kan ge dig (Y)

mickemy
    Member
    Post count: 30

tack för hjälpen

Asa6
    Member
    Post count: 6

Jag får inte detta att fungera…. E det bara jag?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Innan du har skapat ett konto gå till AppStore och ladda ner en gratis applikation. Då kommer iTunes att be dig logga in eller skapa ett konto. Välj skapa konto och då kommer “Creditcard none” alternativet att dyka upp. Markera den och skapa ett konto. Du kan senare fylla i din Kreditkort uppgifter ifall du vill köpa nåt.

Asa6
    Member

Jag hittar inget creditcard non. Har du kollat själv nu?

Ponyboy
    Member

@Åsa6 52842 wrote:

Jag hittar inget creditcard non. Har du kollat själv nu?

Har du gjort precis som jag skrev, alltså ladda ner ett gratis applikation innan du skapat ett konto. Stäng iTunes och starta om från början.

Ponyboy
    Member

Det ska se ut så här.
    Creditcard none

Asa6
    Member

Jag måste skapa ett konto innan jag laddar ner något. Vare sig det e gratis eller inte… Har du provat själv?

Asa6
    Member

Då kan jag inte ha sverige som land förmodligen

Ponyboy
    Member

Ja, jag har provat själv och det har många andra också gjort.

Som sagt när du väljer att ladda ner gratis applikationen då ber den dig att skapa ett konto. Om du väljer att skapa ett konto därigenom då kommer “none” alternativet fram.

Edit: du kan välja Sverige, det påverkar inte.

Asa6
    Member

det funkade bara när jag använde united states som land. inte sverige. Och så var jag tvungen att uppge zipcode och liknande siffror… Men det e kirrat nu efter mycket om och men.. Tack

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.