"iTunes kunde inte ansluta till iPhone enheten eftersom ett ogiltigt svar mottogs.."

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone "iTunes kunde inte ansluta till iPhone enheten eftersom ett ogiltigt svar mottogs.."

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hej,

Den som kan hjälpa mig är en ängel!

Jag fick en Iphone4 i present för några veckor sedan. Jag har inte gjort något annan än ringt och laddat ned lite spel-appar.

För någon dag sedan funkade det inte längre att öppna app-store. Jag trodde först att den bara låg nere, men det fortsatte. Sedan började spel som jag redan hade installerade att bli riktigt slöa att ladda, samt kraschade ibland.

När jag sedan kopplade min iphone mot datorn (något som fungerat utmärkt fram till då) frös itunes i 3-5 minuter och sedan kommer en varningsruta med texten “iTunes kunde inte ansluta till iPhone enheten “” eftersom ett ogiltigt svar mottogs från enheten.”.

Vad tusan ska jag göra?? Jag sökte på felet på google och hittade bara två stycken tre år gamla länkar till detta. Den ena var en person på flashback som hade fått samma felmedelande. Den andra posten var lika gammal men beskrev mitt problem och vad jag skulle göra, vilket var hur jag tog mig till en mapp för att hitta filen “lockdown” som visst skulle tas bort. Problemet är bara att på stället han refererar till i datorn har inte jag någon fil som heter “lockdown”. Är det denna fil jag behöver hitta eller vad ska jag göra?

Jag är desperat. Snälla, hjälp mig.:(

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

kan du refferera till sidan där du hittade lösningen ?
    Får du några andra konstiga fel, som popupp fönster ?

MyPhoneIsAnnoyingMe
    Member

Länken var visst från den här sidan ser jag nu: https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/1625-losning-itunes-kunde-inte-ansluta-till-iphone-enheten.html

nej, det är bara det felmedelandet jag får upp.

MyPhoneIsAnnoyingMe
    Member

Bumpar tråden, behöver verkligen hjälp med detta. Ingen som kan hjälpa en stackare?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Har du provat telefonen på en annan dator med anna usb sladd, bara för att utesluta fel på telefonen

MyPhoneIsAnnoyingMe
    Member

Ja, jag har provat på två olika datorer.

MyPhoneIsAnnoyingMe
    Member

Nu löste jag skiten på egen hand. Händer detta dig: Gå in på inställningar och välja att återställa telefonen till fabriksinställningarna. Jag gjorde det och hela detta helvete löste sig på ett klick och tre sekunders väntetid. Ingen data raderas. Det enda som ändrades för mig var ljuskontrasten som jag genast återställde med ännu ett klick.

FAN vad skönt.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.