Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Itunes Musiksortering
-
AuthorPosts
-
Hej
Bara så alla gnällspikar vet så har“Jag har till att börja med sökt men hittar inga träffar”på problemet jag har1.Jag laddar upp ett helt album från hårddisken(alla ligger i samma mapp) men i Iphonen så hamnar dom lite huller ombuller.Går jag in på artister förutsätter jag att alla låtar med den artisten hamnar i rätt mapp
tex jag tog ett album från hårddisken,Mappen är döpt
Astral Projejection-Dancing galaxy
Och låtarna i mappen–>
1.astral projection-låtnamnet
2.astral projection-låtnamnet
3.astral projection-låtnamnet
4.astral projection-låtnamnetMen under artisten Astral projection finns endast en låt
resten kan ligga på något helt annat ställeDetta irriterar mig.Kan man få Itunes att ge fan i mina låtar och sortera dom som jag vill och inte “Itunes aka virus bloatware”
?Kolla i Itunes så att albumnamnet är lika på alla låtar så det inte är någon som är med stor bokstav och någon med liten och så vidare..
Tyvärr, itunes är som det är, skit när det gäller sortering, det blir aldrig som man själv vill med låtarna. Utan den måste sortera som den själv vill. Skitjobbigt. Och ska man behöva döpa om allt för att få det rätt? Näe, det tycker inte jag låter rätt, det ska vara enkelt att använda och man ska inte behöva hålla på att göra en massa för att fixa en sån enkel sak.
okej ja Itunes hatar jag över allt annat och detta får mig bara att bli mer förbannad.Värre bloatware program har jag aldrig stött på tyvärr.man undrar ju varför det inte finns en (Itunes how it shuld have been) version.Någon med programmeringsvana borde väl tröttnat på Itunes vid det här laget tycker man!?
Tycker det är illa när man låter programvaran bestämmer,Inte användaren.Vilket rama skri det hade blivit om Windows var byggd på samma sätt.Antar att Macfolket är mer (jag skiter i)?
Tack för era svar!
Håller helt klart med. Riktigt illa med hur steve jobs antagit att man vill ha det, istället för att lägga till flera alternativ om hur man kan sortera skiten istället!
10 Alternatives to iTunes for managing your iPod – Simple Help kolla här om du hittar något alternativ.
@jca 43541 wrote:
10 Alternatives to iTunes for managing your iPod – Simple Help kolla här om du hittar något alternativ.
Fattar inte mycket av den där guiden om jag ska vara ärlig. Verkar krånglig.
Det ska hur som helst se ut och fungera så som grejjerna ligger på hårddisken från början. Så har du en mapp med “astral projection” så ska du få upp det i telefonen med och när du trycker på mappen så får du fram låtarna och FILnamnet. Och så vidare med alla andra artister också.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.