Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iTunes på flera burkar
-
AuthorPosts
-
I mitt liv finns inte en dator, utan jag jobbar lite varstans, men den j-a itunes vill bara synka från huvuddatorn…
På jobbet t.ex så har jag inte all musik och så, men jag vill kunna lägga till enstaka låtar där med.
Men inte då.
Blir lite orolig, då den bara säger att allt på telefonen kommer försvinna om jag synkar. Men jag vill göra åt andra hållet, allt från telefonen till datorn….
Hur löser man detta?Telefonen till datorn finns en del program på internet man kan köpa.
Enklast är om du hanterar låtar manuellt och inte synkar dem, då kan du lägga till enstaka låtar oavsett var du är. Men synkroniserar du förlorar du allting annat förutom musik och videos.
probelmet är väl det att även fast du synkar över all musik från iphone till vi säger din jobbdator, så om du lägger till en låt i arkivet och vill synka igen, då kommer den väl först ta bort all musik, för att sedan lägga in alla musik (+ den där låten)…
vilket gör att det hela kommer ta en jävla tid varje gång du ska synka med en annan dator.
rätta mig om jag har fel
idiotiskt!
om nu min dator krashar hemma, har jag torskat allt då? iom att den inte vill synka så.
Jag kan ändå inte logga in på itunes via jobbet (blockat) så finns alternativa gratisprog för problemet så är det en lösning.Jag börjar inse att jag hatar apple mer för varje dag som går. Jag gillar telefonen, men hatar apple. Vad stod det. 80% gillar iphone, 55% hatar at&t, tror vi kan ta bort t&t och ersätta med pple.
Och jag som funderar på att skaffa en mac….crashar datorn har du ju allt på iphonen, då är det ju bara använda ett sånt där program för att synka över musiken från iphone till datorn.
Jag var själv i behov av denna funktionalitet men det närmaste jag kom en lösning var detta Sync Your iPhone/iPod With Any Computer så jag avstod…
Inte ett svar på din fråga men en lösning.
Bara lägg hela biblioteket på en extern hårddisk sen flytta över dem på dina andra datorer eller spela upp direkt från hårddisken. Om du är på tex jobbet och laddar ner en låt, så kan du ju spela den på datorn och lägga över den på hårddisken och när du kommer hem så är det bara att lägga till i Itunes och synca så är den på telefonen.
Jag använder denna lösningen själv då jag också sitter vid en massa datorer.
Har en liten 20g hårddisk i min jobbväska och sen är det bara “plugg&play”Har aldrig testat några av de program som kostar pengar men som sagt använder denna lösning.
Peace
//LTK
det fungerar, men jag vill komma ifrån att släpa omkring på saker.
vill helst inte ens behöva ha itunes installerat, då det är ett av jobbet icke godkänt program (vilket nästan inget är, j-a danskar) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.