Itunes på lflera maskiner

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Itunes på lflera maskiner

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 383

well, gjorde om min dator i helgen och stötte på några frågetecken kring itunes och apps/backups.

jag sparade mina ips filer, men det fungerade mkt dåligt att importera in dem igen. sak samma man kan alltid ladda ner igen, FEL! om jag tror rätt.

när man gjort om en dator alt. har flera maskiner så kan man endast ha 5 maskiner kopplade till samma itunes-konto. Problenmet är att man ej kan deauthorisera maskiner i efterhand vilket inebär att man (om man inte tänker efter) kommer upp i dessa 5 maskiner rätt fort. Vad innebär detta? Någon som vet?
    Det som står när man deauthoriserar en dator är att allt man laddat ner från den datorn kommer att försvinna och sluta fungera.

Bara detta är ju skäl nog att jailbreaka….om någon har några tips vore det kanon.

LTK
    Member
    Post count: 35

Jag har för mig att jag har läst någonstans att man kan ta kontakt med Apple och få det fixat på någotsätt kommer inte ihåg hur men om du har ett itunes konto kopplat till mer än 5datorer så ta kontakt med Apple så måste dem kunna fixa det.

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@ltk 10225 wrote:

Jag har för mig att jag har läst någonstans att man kan ta kontakt med Apple och få det fixat på någotsätt kommer inte ihåg hur men om du har ett itunes konto kopplat till mer än 5datorer så ta kontakt med Apple så måste dem kunna fixa det.

ok, låter iaf så att man kan fixa det om än lite bökigt.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.