Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iTunes problem efter Quickpwnad (2.5) iPhone 3g
-
AuthorPosts
-
Jag har för ett par dagar sedan QuickPwnat min iPhone 3G, hela processen gick jättebra, och allt funkar förutom att jag inte kan koppla ihop min iPhone med iTunes. När jag gör det får jag detta meddelande:
‘iTunes kunde inte ansluta till iPhone enheten “” eftersom ett ogiltigt svar mottogs från enheten’Detta gör att jag inte kan synkronisera telefonen med iPhone och då kan jag inte lägga in musik, säkerhetskopiera o.s.v., vilket jag kunde innan jag jailbreakade. Är det så här på alla jailbreakde telefoner? Kan man lösa det?
OBS: Jag har återställt min iPhone 2 gånger, jag har även installerat om iTunes.
Problem löst!
Om du har samma problem följ dessa steg.
1. För att kunna ha åtkomst till dessa mappar längre fram i guiden behöver du bocka för “Visa dolda filer och mappar”.
Det gör du genom att gå in på ‘Dator’, när du är inne i mappen klickar du på ALT på ditt tangetbord 1 gång. Då kommer en meny fram uppe i fönstret. Klicka på ‘Visa’ > ‘Mappalternativ’ > ‘Visning’.
Där ska du kunna bocka i ‘Visa dolda filer och mappar’2: Nu ska vi in och röra lite i Documents and Settings, denna mapp har tagit bort från Windows Vista, och därför får man göra på ett annat sätt. (2:a)
2: a) Windows Vista:
Öppna ‘Dator’. I läsaren skriver du: C:Documents and Settings%username%AppDataRoamingApple ComputerDär skall det finnas en mapp som heter Lockdown. Radera!
Ibland kan ‘Lockdown’ finnas i C:Documents and Settings%username%AppDataApple Computer
2: b) Windows XP eller lägre:
Här ska mappen Lockdown ligga i antingen::Documents and SettingsUSERLocal SettingsApplication DataApple ComputeriTunes
eller:
C:Documents and SettingsUSER0Application DataApple ComputeriTunes3. När du raderat Lockdown öppnar du bara iTunes, och allting skall funka.
MVH
det hände också så för mig lr att itunes stängde ner sig men jag startade typ bara om itunes å det funkade :p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.