Itunes – The simcard inserted…

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Itunes – The simcard inserted…

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Tjo!

När ja skall synca dyker följande upp “THE SIM CARD INSERTED IN THIS IPHONE DOES NOT APPEAR TO BE SUPPORTED… jada..supported carrier.. jada jada”
    Körde en reset förra veckan när skärmen hängd sig och tänker att det kan vara bidragande till detta. Köpte telen färdigt JB (redsn0w) och upplåst (ultrasn0w) från US.
    Har testat starta om alla inblandade instanser samt provat installerat om ultrasn0w samt testat flygplansläge. Utan framgång. Den har syncat utan problem tidigare.

Håller på bli galen, googlat i 5h utan att hitta något liknande. Har inget annat sim-kort för den delen.

Väldigt tacksam för hjälp.

3GS 16GB
    Ver. 3.0
    Baseband 04.26.08

iTunes
    Ver. 9.0.1
    (Samma sak med 9.0)

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Det verkar finnas lika många lösningar som folk som haft ditt problem så ett råd är att helt enkelt testa alla tips du hittar på Google eller här om ngn orkar svara.

Att köpa en “färdigbakad” iPhone är alltid lite vanskligt, man vet aldrig vad det är för USAmiffo som fixat just din lur =), så min egentliga rekommendation är att jailbreaka den på nytt och låsa upp.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Om du återställt mobilen måste du jailbreaka den och sen installera Ultrasnow via Cydia.
    Jailbreak aktiverar mobilen, Ultrasnow låser upp operatören.

Sök på google på ovanstående begrepp.

Sai
    Member
    Post count: 23

Jag är lite i samma sits, telefonen är från us (iPhone 3G) och skulle uppdatera den enligt denna guide:
    Windows:iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)

Men korkad som jag var så tänkte jag inte på att den då återställer telefonen och nu kan jag inte komma in i den för har inget giltligt simkort. Antar den nu är låst till AT&T så finns det något att göra? Tar inte telia simkort heller.

Freebo
    Member

När du återställt den, förhoppnings då med 3.0.1 FW är den låst och du behöver ett AT&T sim-kort för att komma in. Detta är helt normalt. Det är här jailbreak kommer in i bilden så kör bara Redsn0w.

Jag hade lika svårt att greppa detta första gången, don’t be shy – fråga på bara =)

Sai
    Member

Hehe ok, men det jag inte fattar är att om den nu blir låst eftersom jag uppdaterat firmware och jag inte har någto AT&T kort, hur skall en jailbreak hjälpa mig då när telefonen fortfarande är låst? 😀

Eller är det då bara att plugga in telefonen i datorn och köra redsnow?

Freebo
    Member

@sai 44483 wrote:

Hehe ok, men det jag inte fattar är att om den nu blir låst eftersom jag uppdaterat firmware och jag inte har någto AT&T kort, hur skall en jailbreak hjälpa mig då när telefonen fortfarande är låst? 😀

Eller är det då bara att plugga in telefonen i datorn och köra redsnow?

yes box

Sai
    Member

Tusen tack, funkade kanon med först jailbreak sedan körde jag ultrasnow. Tusen tack åter 🙂

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.