Jag, iTunes o mp3

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Jag, iTunes o mp3

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 569

Har ett litet arkiv på min nätverksdisk på 20-30Gb med musik. har nog fått ner alla cd som jag har hemma.
    Nu vill jag då få över detta på iPhonen…
    Jag lyckas bara inte.
    Måste jag köpa musiken via iTunes för att få ner den till telefonen?
    Dessutom vill jag inte att iTunes tankar tillbaka allting till min bärbara som bara har en liten disk, utan att den jobbar via min nätverksdisk….
    Jag har alltså lyckats få in lite skivor i programmet, men det är hopplöst att försöka få det vidare till telefonen.
    Jag får bara NO NO från programmet.

iTunes, iPhone och dummy for Kurtson sökes.
    Kan jag få över musiken på annat sätt? SSH?

rolerole
    Member
    Post count: 15

Har inte 100% svar på dina frågor men visst funkar det utmärkt att få in CD skivor i iPhones via iTunes, sätt i cd skivan i datorn och ha igång iTunes så kommer det upp ett val alt att du väljer “importera cd”. iTunes omvandlar till korrekt format för iPhonen.

Har du MP3:er på din dator får du starta iTunes och sedan “arkiv-lägg till fil i biblioteket” alt “arkiv-lägg till mapp i biblioteket” och sedan omvandlar iTunes även dessa till korrekt format.

Kämpa på!

rolerole

snook
    Member
    Post count: 2190

I iTunes ser du din iPhone, och om du klickar på den så måste du bocka i “Hantera musik och filmer manuellt” innan det kan fungera.

Sen så behöver du bara ta din mapp och “dra & släpp” den på iPhone enheten i iTunes.

Eller enstaka album och låtar.

Pzych0
    Member
    Post count: 220

Då har jag en fråga också, kan man lägga till album covers själv? Om det inte läggs till automatisk.

utalker
    Member
    Post count: 403

@pzych0 39222 wrote:

Då har jag en fråga också, kan man lägga till album covers själv? Om det inte läggs till automatisk.

Jadå, markera alla låtar i albumet och högerklicka. Visa info -> Bildmaterial sen är det bara att lägga in album art.

Lycka till

Pzych0
    Member

@utalker 39223 wrote:

Jadå, markera alla låtar i albumet och högerklicka. Visa info -> Bildmaterial sen är det bara att lägga in album art.

Lycka till

OOOH DU ÄR GULD VÄRD! 😮
    Har nämligen en handikappad bror och det är enda sättet för han att kunna leta igenom all musik hans “knäppa lillebror” har ;):rolleyes:

jca
    Member
    Post count: 221

Har man ett konto i itunes store eller vad det heter så räcker det att markera alla låtar i ett album sen höger klicka och välj “Hämta bildmaterial till album” så läggs omslaget till, se bara till att albumet heter exakt rätt i ditt itunes som skivan heter i verkligheten. Hajar ni?

Kurtson
    Member

@rolerole 39220 wrote:

Har du MP3:er på din dator får du starta iTunes och sedan “arkiv-lägg till fil i biblioteket” alt “arkiv-lägg till mapp i biblioteket” och sedan omvandlar iTunes även dessa till korrekt format.

Kämpa på!

rolerole

Tack, skall testa detta nu.
    Men när du säger omvandlar till rätt format… gör den det då den skall flytta över filerna, eller omvandlar den allt och lägger det vart?

Kurtson
    Member

Nu jobbar den sege datorn och iphonen så fint

Pzych0
    Member

@jca 39244 wrote:

Har man ett konto i itunes store eller vad det heter så räcker det att markera alla låtar i ett album sen höger klicka och välj “Hämta bildmaterial till album” så läggs omslaget till, se bara till att albumet heter exakt rätt i ditt itunes som skivan heter i verkligheten. Hajar ni?

Det ska jag också tänka på 🙂

Kurtson
    Member

Jag tror jag börjar hata iTunes.
    Bara man skall synca småsaker så börjar den med massa mysko saker. *determing gaping in files’ eller vad det stod. iTunes ockuperar mer eller mindre all kraft i datorn just nu. Kan inte ens accessa programmet direkt utan jag får klicka på det och VÄNTA tills den börjar med en ny operation.
    Finns det något alternativ till detta ondskans program?

Wanchai
    Member
    Post count: 25

Jag lånar tråden lite, om det går bra. För mig går rippning EXTREMT långsamt (0.1x) med iTunes men med Windows Media Player går det jättefort!? Jag har googlat och tydligen är jag inte ensam om detta problem. Den där felkorrigeringen är givetvis INTE ikryssad. Någon som kan begripa vad som är fel? Det kan ju inte vara hårdvarumässigt eftersom det som sagt fungerar med WMP. Skulle helst bara vilja använda iTunes.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.