[Jag tror att jag har] Problem med iPhone 4 + limera1n..

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak [Jag tror att jag har] Problem med iPhone 4 + limera1n..

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 21

Hej alla!

Nu är jag inte den som brukar ha problem med mina terminaler, men det verkar som att jag har problem med iPhone 4 (Op.låst till Tele2) och limera1n i kombination med ultrasn0w.

(Lite info under tiden: hade 4.0.2 med 01.59.00 BB & givetvis låst till T2.)

Vad jag då gjorde var att jag installerade TinyUmbrella och följde både den svenska & iclarified’s guide om att uppdatera till 4.1 utan att uppdatera BB’t. Allting gick smidigt, men märkte att limera1n endast fungerade under Win.

Gick över till sambons PC och körde limera1nen där – även där inga problem!
    När JB’t var klappat & klart passade jag även på att klippa simkortet (Telia Demo-abonnemang) för att få in den i iPhonen. Inga problem där heller!

…MEN! Nyligen har jag lagt märke till att, om jag ex. surfar i luren, får ett inkommande samtal, pratar, lägger på…därefter fungerar inte surfen alls! Detta kan pågå i, säg en tio-tjugo minuter som mest ungefär…Testat givetvis att återställa nätverksinst., starta om etc etc. Händer inte mkt.

Har även igår bytt till ett riktigt micro-simkort, även där förekom problemet…

Kan någon veta på rak arm vad som är fel? 🙂

MVH

Navid
    Member
    Post count: 21

Ingen som kan detta?

MiRRe
    Member
    Post count: 174

Testat återställa? Kanske är fel på telefonen, men en återställning är nog till att testa och se om det återstår.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.