jailbraka om den utan att låsa den

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak jailbraka om den utan att låsa den

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 357

hej verkar som min iphone 4 blivit fel efter ett par månader. alla apps kommer man inte åt som vanligt utan bara när man söker upp dom.

mitt baseband är 01.59.00 system 4.1

skulle vilja ha 4.2 i fast inte låsa den går det ( köpt i usa )ha telenor i den nu.

annars vill jag ha tillbaks den med 4.1 baseband 01,59,00 så mina apps kommer fram på vanligt sätt .

ska jag jb den med limera1n eller något annat?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om du har sparat shsh för din ip4 så kan du skapa en custom 4.1 som inte uppdaterar dit baseband och installera den
    4.2.1 ska du akta dig för liksom vanlig 4.1

swag
    Member

hej ja jag har sparat det på telefon och även på datan .finns det någon guide hur man skapar en custom 4.1

swag
    Member

om jag jb om den ska jag ha tinyumbrella då`? vill göra om detta för verkar som jag har massa små strul med den .man låser väl inte telefon om man gör om det?har iphone 4

muffins
    Member
    Post count: 1906

@swag 84261 wrote:

om jag jb om den ska jag ha tinyumbrella då`? vill göra om detta för verkar som jag har massa små strul med den .man låser väl inte telefon om man gör om det?har iphone 4

Telefonen kommer alltid vara låst tills du installerar ultrasn0w (efter jailbreak) eller låser upp telefonen hos den operatör som den är låst till.

Kan tillägga i skrivande stund att har du 02.xx.xx eller högre baseband så funkar inte ultrasn0w för dig.

swag
    Member

ok men den är upplåst jag lämnade in den så gjorde en butik det.har mitt telenor kort i nu.men om jag vill installera om jb utan att ställa till något går det

muffins
    Member
    Post count: 1906

@swag 84279 wrote:

ok men den är upplåst jag lämnade in den så gjorde en butik det.har mitt telenor kort i nu.men om jag vill installera om jb utan att ställa till något går det

Om du har lämnat in den i butik – som inte är en telefonoperatör, så har de gjort en mjukvaru-upplåsning. Du har betalat för något som går att fixa helt gratis.

På så vis så kommer telefonen att bli låst (operatörslåst om telefonen är operatörslåst från första början och ej har låst upp via en operatör) om du uppdaterar/återställer telefonen.

Du får således själv jailbreaka och sedan låsa upp med ultrasn0w, förutsatt att det baseband du får vid en uppgradering/återställning är kompatibelt med ultrasn0w.

swag
    Member

ja jag lämnade in den när jag köpte den från usa i sommras. jag fick en guide av dej en gång den handlade om att behålla basebandet jag har och fick 4.1 i .det är det jag undrar om jg kan göra så igen .jag får många apps som inte vill stata .tänkte om det hjälper att göra om det. för 4.2.1 går väl inte att få i har iphone 4

swag
    Member

mitt baseband är 01.59.00 har i ios 4.1 nu men skulle vilja ha 4.2.1 men det gär väl inte vet du?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.