Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Jailbrake?
-
AuthorPosts
-
Funderar på att jailbreaka min iphone 4, men lite osäker. Vad finns det för risker? Lär inte Apple släppa uppdateringar som kan bricka telefonen? Och framför allt, är det värt att ta risken?
Apple brickar inte telefoner för att du jailbreakar, men det var en rolig tanke.
Risken med jailbreak är att DU kan bricka telefonen genom att en rad kod inmatas fel i telefonen och din mobil hamnar i en bootloop (startar om hela tiden) eller så kan du inte komma in i operativsystemet.
Men nu 2010 har vi kommit en bit på jailbreakingsidan eftersom vi gjort det i snart 4 år så när din mobil blir brickad så är det bara att återställa i iTunes och göra om jailbreaket.
Nu är även jailbreaket så simpelt att du inte behöver vara en hacker.
Apple släpper nya firmwares i iTunes och uppmuntrar dig att installera dessa, det ska du inte göra när du vill behålla ditt jailbreak.
Så man kan alltså aldrig skaffa uppdateringar längre om man jailbrakeat?
jo, men man ska inte haka på första bästa uppdaering som apple gör, utan vänta tills man vet att det finns en NY jailbreakför DEN uppdateringen
Jo jo, förstår. Tror jag ska testa att ge mig på det. Om det misslyckas är det alltså bara att köra in telefonen i itunes och återställa från en säkerhetskopia?
Hehe, tack tack, problemet är väl bara att jag inte kommer hem förrän om en vecka, så det blir väl att vänta tills dess isf. Om man inte kan återställa via en annan dator dvs. Då kan jag väl iof inte återställa från en säkerhetskopia men aja.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.