Jailbreak 1.1.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Jailbreak 1.1.1

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 13

Hejsan, jag har sökt på forumet men fick inte svar på min fundering.

Jag har en Iphone 2G som funkar med alla operatörer, men den har en gammal mjukvara. Firmwaren är 1.1.1 och Modemfirmware 04.02.13.

Jag vill uppgradera denna till 2.2 (inte 2.2.1, tar inte risken att basebandet ändras till 02.30.02).
    Jailbreak vill jag utföra givetvis samt upplåsning så den kan användas med alla operatörer.

Går det att göra? Jag kör mac, vilket program är bäst?

Läste någonstans att man inte ska göra jailbreak direkt från 1.1.1 till 2.2, stämmer det? isf hur löser jag detta?

Tacksam för svar, gärna guider och sånt! Jag är ny på de här med Iphone!
    😮

mikemadness
    Member

Funkar denna Guide?
    iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone (Mac) [Updated 2.2.1]

Återigen: Kan man köra direkt från 1.1.1 till 2.2?

snook
    Member
    Post count: 2190

Om du har en iPhone 2G så är det lugnt att uppdatera till 2.2.1 i iTunes, det är bara 3G som påverkas av nya basebandet.

Ha ditt sim-kort i och kör sedan Quickpwn för 2.2.1 och för mac.

Och om du kör nån av dom nyare unibody macarna så måste du först fixa så iphonen kan ställas i DFU. Sök så hittar du info om det.

Quickpwn finns här Dev-Team Blog “Software” till vänster.

mikemadness
    Member

@snook 27998 wrote:

Om du har en iPhone 2G så är det lugnt att uppdatera till 2.2.1 i iTunes, det är bara 3G som påverkas av nya basebandet.

Ha ditt sim-kort i och kör sedan Quickpwn för 2.2.1 och för mac.

Och om du kör nån av dom nyare unibody macarna så måste du först fixa så iphonen kan ställas i DFU. Sök så hittar du info om det.

Quickpwn finns här Dev-Team Blog “Software” till vänster.

Hej, tack för ditt svar. Så det spelar ingen roll vilken operatör telefonen är bunden till, tror min är till AT&T. Jag kommer kunna amvända Tele2 med 2.1.1 iaf efter Jailbreak?

LIVRÄDD, när den funkar så bra nu!:(

snook
    Member

@mikemadness 28000 wrote:

Hej, tack för ditt svar. Så det spelar ingen roll vilken operatör telefonen är bunden till, tror min är till AT&T. Jag kommer kunna amvända Tele2 med 2.1.1 iaf efter Jailbreak?

LIVRÄDD, när den funkar så bra nu!:(

Det ska inte vara någon fara, men vilken mac hade du? Version på OSX?

mikemadness
    Member

har två: en med 10.4.11 med senaste Itunes
    En med 10.5.6 med senaste Itunes, har jailbrekat en gång förut på min kompis ipone 2G och det har funkat bäst med Tiger. Men dock med Pwnage Tool…

snook
    Member

Det ska nog gå bra, följ guiden som du länkade till i andra inlägget.

Följer du den så kan det inte gå fel.

mikemadness
    Member

@snook 28005 wrote:

Det ska nog gå bra, följ guiden som du länkade till i andra inlägget.

Följer du den så kan det inte gå fel.

Tack 🙂 DU lugnar mig! Men det krävs ingen Yellowsnow eller nått för att köra valfritt simkort?

snook
    Member

@mikemadness 28006 wrote:

Tack 🙂 DU lugnar mig! Men det krävs ingen Yellowsnow eller nått för att köra valfritt simkort?

Inte på 2G, bara med 3G.

Men din musik, filmer osv kommer att försvinna. Och kontakterna tror jag sparas i säkerhetskopia, men är inte helt säker på 1.1.1. Så se till att ha backup på sånt.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.