Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Jailbreak -> 2.2.1 (Fel med Carrier-namn)
-
AuthorPosts
-
Hej hej!
Jag har en iPhone 3G som jag hade i firmware 2.2 som jag jailbreakade. Under tiden telefonen var jailbreakad installerade jag WinterBoard där jag fyndigt nog kunde ändra Carrier-namnet (vanligtvis “Telia”) till Axel (mitt namn, obviously).
Jag tröttnade på Jailbreak och uppdaterade till Apples 2.2.1 Firmware för att bli av med Jailbreaken.Nu till problemet; jag ändrade inte tillbaks från “Axel” så nu när jag har 2.2.1 så står det fortfarande “Axel” uppe i Carrier-rutan. Hur får jag bort det?
Jag har redan återställt iPhonen och säkerhetskopierat den med det funkade inte. Däremot så försvann “Axel” om jag inte ‘återställde från säkerhetskopia’, dvs kalender, kontakter, sms, mm.
Jag antar att Carrier-namnet går in under kategorin “inställningar” så min fråga är; kan jag efter en systemåterstänning få tillbaks kontakter, sms, kalender, mm, förutom “instänningar”?
Tack på förhand
Ne inte utan jailbreak.
Varför uppdatera till 2.2.1 när man har det så skönt med 2.2?
Som man bäddar får man ligga…
Ne inte utan jailbreak.
@mossarelli 23966 wrote:
Ne inte utan jailbreak.
Man akall inte va rädd för att förnya sig… De va bättre förr sägs det bilket jag inte håller med om…
Jag va ju lika klantig som han över uoodaterade till 2.2.1. så ja kan heller inte göraett skit med liten mer än ringa. Men vist ja håller med dig mossarelli de va verkligen skönt med 2.2.
För vad är en iPhone utan jailbrakead ? inte ett skit enligt mig….
Tolka de inte fel nu för ja vill inte tjaffsa
@mossarelli 23966 wrote:
Ne inte utan jailbreak.
Man akall inte va rädd för att förnya sig… De va bättre förr sägs det bilket jag inte håller med om…
Jag va ju lika klantig som han över uoodaterade till 2.2.1. så ja kan heller inte göraett skit med liten mer än ringa. Men vist ja håller med dig mossarelli de va verkligen skönt med 2.2.
För vad är en iPhone utan jailbrakead ? inte ett skit enligt mig….
Tolka de inte fel nu för ja vill inte tjaffsa
@mossarelli 23966 wrote:
Ne inte utan jailbreak.
Så det enda jag kan göra om jag inte vill ha en Jailbreakad iPhone och inte vill att det ska stå “Axel” är att vänta på nästa Jailbreak (2.2.1), ladda ner WinterBoard, ändra tillbaks och sen vänta tills nästa iPhone update kommer?
En liten fråga till; om jag har den Jailbreakad och systemåterställer den och sen hämtar tillbaks mina gamla kontakter (genom att ‘återställa’), mm, kommer Jailbreaken vara borta då?
Peace@mossarelli 23966 wrote:
Ne inte utan jailbreak.
Så det enda jag kan göra om jag inte vill ha en Jailbreakad iPhone och inte vill att det ska stå “Axel” är att vänta på nästa Jailbreak (2.2.1), ladda ner WinterBoard, ändra tillbaks och sen vänta tills nästa iPhone update kommer?
En liten fråga till; om jag har den Jailbreakad och systemåterställer den och sen hämtar tillbaks mina gamla kontakter (genom att ‘återställa’), mm, kommer Jailbreaken vara borta då?
PeaceDu måste göra en total systemåterställning för att allt från din jailbreak ska försvinna .. återställer du från säkerhetskopia så finns småsaker kvar så som MiM (ändrad operatörslogga) ..
Du måste göra en total systemåterställning för att allt från din jailbreak ska försvinna .. återställer du från säkerhetskopia så finns småsaker kvar så som MiM (ändrad operatörslogga) ..
@jetii 23980 wrote:
Jailbreak finns nu till 2.2.1, läs mer på QuickPWN , det kan vara lösningen till ditt problem.
Sweet, tack så mycket!
Nu har jag bara en liten sak kvar att checka, om jag kör en total systemåterstänning försvinner allt. Om jag återställer allt kommer även gammal JB info tillbaks. Men jag kan leva med att allt försvinner, så länge kontakterna finns kvar, så kan man bara kopiera kontakterna till simkortet på något sätt?
Peace@jetii 23980 wrote:
Jailbreak finns nu till 2.2.1, läs mer på QuickPWN , det kan vara lösningen till ditt problem.
Sweet, tack så mycket!
Nu har jag bara en liten sak kvar att checka, om jag kör en total systemåterstänning försvinner allt. Om jag återställer allt kommer även gammal JB info tillbaks. Men jag kan leva med att allt försvinner, så länge kontakterna finns kvar, så kan man bara kopiera kontakterna till simkortet på något sätt?
Peace -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.