Jailbreak 2.2.1 med baseband 2.30.03 (ingen upplåsning av abbonemang)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreak 2.2.1 med baseband 2.30.03 (ingen upplåsning av abbonemang)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Tjenare.
    Kikat igenom erat forum och har funnit mig lite svar om vanlig jailbreaking, men det är en fråga kvar jag behöver få svar på, vet inte om det finns en liknande tråd, så om det finns kan ni gärna ta bort denna så får jag leta vidare.

Det är så här att jag är en liten noob när det gäller iPhone jailbreaking och har tyvärr stött på baseband 2.30.03. Men om jag fått bilden rätt så gäller det enbart att telefonen failar på detta baseband om man vill låsa upp iPhone och använda övriga operatörer? (Såg på Youtube klipp att upplåsning är ett alternativ, och inte obligatoriskt för jailbreaking.)

Men jag vill enbart jailbreaka den för programmens skull, inte för att låsa upp själva telefonen. (Nöjd Telia kund.)

Så min fråga till er är: Kan jag jailbreaka telefonen utan och låsa upp den, och samtidigt kunna använda mig av mitt vanliga abbonemang?

Svar uppskattas verkligen, tack för er tid.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@thisismemike 31917 wrote:

Tjenare.
    Kikat igenom erat forum och har funnit mig lite svar om vanlig jailbreaking, men det är en fråga kvar jag behöver få svar på, vet inte om det finns en liknande tråd, så om det finns kan ni gärna ta bort denna så får jag leta vidare.

Det är så här att jag är en liten noob när det gäller iPhone jailbreaking och har tyvärr stött på baseband 2.30.03. Men om jag fått bilden rätt så gäller det enbart att telefonen failar på detta baseband om man vill låsa upp iPhone och använda övriga operatörer? (Såg på Youtube klipp att upplåsning är ett alternativ, och inte obligatoriskt för jailbreaking.)

Men jag vill enbart jailbreaka den för programmens skull, inte för att låsa upp själva telefonen. (Nöjd Telia kund.)

Så min fråga till er är: Kan jag jailbreaka telefonen utan och låsa upp den, och samtidigt kunna använda mig av mitt vanliga abbonemang?

Svar uppskattas verkligen, tack för er tid.

02.30.03 är bara dåligt om du vill låsa upp. Men låt mej säga såhär:

För upplåsning krävs jailbreak, men inte tvärtom 🙂

ThisismeMike
    Member

Så du menar att det är grönt för mig om jag enbart vill jailbreaka?

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Japp, det är det 😀

ThisismeMike
    Member

Awesome! Tack så mycket för hjälpen!

ThisismeMike
    Member

Har nu jailbreakat telefonen, och allt gick lyckat!
    Dags och tanka lite program! =)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.