Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak 2.2.1 "Special?!"
-
AuthorPosts
-
Försökte uppdatera min lur till 3.0 beta 5, men fick aldrig ordning på det. Numera är den restored till 2.2.1 FW, MEN basebandet är det samma som 3.0 dvs. nåt på 4…. :confused:
Detta gör att telefonen inte har någon mottagning efter jailbreak. Använder jag fel fw-fil, lr hur kan detta lösas? (den fungerar klanderfritt i nuläget)
Tack på förhand! 😉
@schwartz 31960 wrote:
Försökte uppdatera min lur till 3.0 beta 5, men fick aldrig ordning på det. Numera är den restored till 2.2.1 FW, MEN basebandet är det samma som 3.0 dvs. nåt på 4…. :confused:
Detta gör att telefonen inte har någon mottagning efter jailbreak. Använder jag fel fw-fil, lr hur kan detta lösas? (den fungerar klanderfritt i nuläget)
Tack på förhand! 😉
har du mottagning innan du jailbreakar med 2.2.1 och basbandet som hör till 3.0?
känns ju lite alarmerande om de lyckats bygga in något i nya basbandet som gör att telefonen blir obrukbar om man jailbreakar… :S eftersom man inte kan ändra basbandet så är man ju kokt, rökt å grillad isåfall.. :S
(så vida inte någon kan lura det nya basbandet att telefonen INTE är jailbreakad vill säga… bara att hoppas).Om man ska köra brejkat eller fakesim ska man nog vänta ett tag med uppgradering,vi som inte tycker att vi behöver brejka och som kört telia hela tiden kan lugnt uppgradera i juni.
yes så är det, jag har 2.2.1 med 3.0:s bb, men detta kmr säkert lösa sig när den riktiga 3.0 kmr ut 😉
Basebandet kan normalt inte nedgraderas. Testa ladda ner programmet Fuzzyband Downgrader från Cydia, men det funkar bara för telefoner med bootloader 5.08. Har du 5.09 eller senare är det kört. Då får du antingen skaffa ett fakesim eller vänta på OS 3.0 och hoppas den kan låsas upp.
@kappe 32197 wrote:
Basebandet kan normalt inte nedgraderas. Testa ladda ner programmet Fuzzyband Downgrader från Cydia, men det funkar bara för telefoner med bootloader 5.08. Har du 5.09 eller senare är det kört. Då får du antingen skaffa ett fakesim eller vänta på OS 3.0 och hoppas den kan låsas upp.
Yes Me know, det är lugnt, glider med no JB nu tills betan är släppt, sååå tråkig är inte luren faktiskt 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.