Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak 3.1.3, kan man göra detta utan att det "märks"?
-
AuthorPosts
-
Tja
jag har länge funderat på om jag ska Jailbreka min Iphone, men jag har hört att fw 4.0 känner av om man har haft telen Jailbreakad så att den spärras helt. Detta hörde jag i en video på youtube, som jag inte hittar.
Är det någon som kan styrka detta eller om de bara är bluff?Tacksam för svar !:):)
om du återställer innan du uppdaterar så kan ingen Fw känna av om du tidigare har jailbreakat. Tro inte på alla attention seekers på YouTube/nätet
Ville bara kolla upp de eftersom jag är sugen på att Jaila den. Någon som har feedback om Cydia har varit segt på 3GS? Och sen även om man kan använda Rock ? Hur det funkar osv osv ? Vilket som är de bästa alternativet för mig.
Tacksam för svar:)
Installera Cydia via Spirit, det är allt du behöver. Rock is nothing but trouble these days
Cydia funkar utmärkt i en iPhone 3Gs och angående RockApp det är upp till var och en. Jag personligen hatar Rock och skulle aldrig vilja ha den i min iPhone.
Om ni har jailbreakat med Spirit märker ni att Spirit endast installerar Cydia och efter den senaste Cydia uppdateringen så funkar inte heller Appsidy. Detta beror på att de flesta Dev inte stödjer RockApp och tycker att deras program skapar problem istället för att bidra med något. Ni ska även veta att de som ligger bakom RockApp, Appsidy och intelliborn är egentligen samma människor.
De började med att först skapa intelliscreen, mywi och ett par andra apps som de sålde genom Cydia. Senare för att kunna tjäna mera pengar så bestämde de sig för att öppna ett eget “jailbreak Store”, RockApp. För att kunna tvinga folk att använda RockApp istället för Cydia gjorde de sina applikationer beroende av Rockextension, en “patch” som krävs för att kunna installera intelliborn applikationer i iPhone. Detta visade sig skapa konflikter med Cydias “patch”, Mobile Substrate. Dessa konflikter har varit väldigt problematiska för många, speciellt de med iPhone 2G och 3G. Oftast så har folk inte ens varit medvetna att det är koflikterna mellan Cydia och RockApp som har legat bakom att deras iPhone har krashat eller konstant hoppat i Safe Mode.
Saurik är grundaren av Cydia och även medlem i DevTeam. Han och DevTeam har bidragit med så mycket till oss jailbreakarna och jobbar konstant med att förbättra våra mobiler. RockApp skulle inte ens kunna existera utan Saurik(Cydia) så för mig är det självklart att jag väljer Cydia inför RockApp.
Bra summering Pony, det var mer bakom detta än jag trodde. Rock fungerade bra för mig fram tom 3.0.1, efter det har det bara varit skit och till slut bytte jag ‘leverantör’
Dom appsen jag har på iphonen nu, kommer dom vara kvar eller behöver jag bara lägga in dom i Itunes igen, och kan jag använda itunes som vanligt ? dvs koppla in o lägga till/ta bort musik etc etc?
Kommer dom att vara kvar efter vad? Om du menar Spirit jb så är svaret ja, de är kvar och ja på iTunesfrågan
Oj ursäkta, det blev lite luddigt där men japp. Tack för svaret !
Har nu jailbreakat den med spirit och de gick utmärkt, tog ca 2 min (Y) NU har jag en fråga. vad måste man göra för att kunna inst andra teman och program och sånt. När jag går in i Cydia fattar jag noll. Hur gör jag ? 😀
Tacksam för svar 🙂
@p0ffiee 65135 wrote:
Har nu jailbreakat den med spirit och de gick utmärkt, tog ca 2 min (Y) NU har jag en fråga. vad måste man göra för att kunna inst andra teman och program och sånt. När jag går in i Cydia fattar jag noll. Hur gör jag ? 😀
Tacksam för svar 🙂
Rekommenderar FAQn i min signatur som en start. Läs den först så ska du få en Cydia-relaterad övning av mig sedan 🙂
vad var detta för övning ? Jag har dock lyckats byta ut till glasklart temat och är skitnöjd !:D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.