jailbreak 3.1.3

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

sitter här med en mobil som är låst till telenor, köpte den idag på blocket, å försöker att få den fungera till tele2. Hur ska jag jailbreaka den? försökte göra det o spara allting via iTunes, men förstår inte hur jag ska gå till väga.

De skriver i olika forum att 1) det inte fungerar , 2) att man ska spara mobilen via itunes, men jag kan inte göra det pga att jag har “fel simkort”

jag använder pc/windows

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@stocklyn 62898 wrote:

sitter här med en mobil som är låst till telenor, köpte den idag på blocket, å försöker att få den fungera till tele2. Hur ska jag jailbreaka den? försökte göra det o spara allting via iTunes, men förstår inte hur jag ska gå till väga.
    jag använder pc/windows

Du kan inte jailbreaka en 3GS med fw 3.1.3, inte om den inte tidigare varit jailbreakad med fw 3.1.2 eller tidigare.

En vanlig 3G jailbreakar du med Redsn0w, dock kommer du inte att kunna låsa upp den för Tele2 då du lär ha Baseband 05.12.01

Ladda ned iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones och berätta vad rapporten säger

stocklyn
    Member

@freebo 62900 wrote:

Du kan inte jailbreaka en 3GS med fw 3.1.3, inte om den inte tidigare varit jailbreakad med fw 3.1.2 eller tidigare.

En vanlig 3G jailbreakar du med Redsn0w, dock kommer du inte att kunna låsa upp den för Tele2 då du lär ha Baseband 05.12.01

Ladda ned iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones och berätta vad rapporten säger

oj glömde säga att jag har 3G.. Vad är Baseband?

den är ju låst till telenor, är det så att jag måste gå till Telnor och be dem låsa upp den och SEDAN jailbraka den?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Mata in serienumret här https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do så ser du om den går att låsa upp. Har du garanti kvar så är tiden inte riktigt inne än, du får till och med ett datum.

stocklyn
    Member

@freebo 62906 wrote:

Mata in serienumret här https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do så ser du om den går att låsa upp. Har du garanti kvar så är tiden inte riktigt inne än, du får till och med ett datum.

jag vet att den inte går att låsa upp NU, men jag känner en som jobbar på telenor som gör det åt mig sådär lite svart typ. MEN måste jag låsa upp den så den INTE är operatörslås och SEDAN jailbraka den?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.