Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak 3gs 4.0.1
-
AuthorPosts
-
hej
jag har en iphone 3gs 3.1.2 då kunde jag jailbreak o unlock.
nu har jag 4.0.1 pga av misstag min brosan råkade uppgradera 🙁
–
jag har läst hela natten o kunde inte jailbreaka 4.0.1 för 3GS 🙁
ha även provat downgrade till 3.1.2 fast det funkade inte 🙁
–
snälla hjälp mig mvh LindaHade du jailbreakat på 3.1.2? hade du sparat SHSH filer för någon 3.X.X fw? Om inte så får du helt enkelt vänta på ett JB kommer till 4.0.1.
Hej tontella!
Sitter på exakt samma problem med min brors iPhone, han råkade oxå uppdatera utan ha sparat sina shsh blobs dum som han var! Men enligt spirit så släpper dem sin nya version vilken dag som helst nu som stödjer 4.0.1 så försök hålla ut i ett par dagar till och gör inget dumt mer än att spara dina shsh NU! Har du aktiverat telefonen? Tror att hacktivation inte kommer på ett tag..
Jag kan skriva här direkt jag vet mer, eller så uppdaterad redmondpie väldigt bra..
TobbeTjena.. jag har en Iphone 3gs 3.1.3 som jag har jailbreakat med sprit. jag skulle vilja ha 4.0.1 verisionen jailbreakt. äre någon som vet hur jag gör då.. ? när spirit släpper ut den verisionen och hur ska jag göra när dem gör det ? ska jag återställa min telefon o sen jailbreaka eller kan jag jailbreaka den igen över den gammla verisionen eller hur gör jag..
tackPs: föklara så enkelt o detaljerad som möjligt , är inte så duktig när det gäller denna telefon xD )
Kan någon typ översätta eller föklara lite lättare vad som står här Jailbreak iOS 4 Firmware on iPhone 3GS for Windows
@malsori 71679 wrote:
Kan någon typ översätta eller föklara lite lättare vad som står här Jailbreak iOS 4 Firmware on iPhone 3GS for Windows
@malsori 71679 wrote:
Det står ju faktiskt på engelska….
Från comex witter sida.. verkar som det är på G nu snart 🙂
I am not planning on waiting for Sunday if it’s ready before then; nor am I releasing on Sunday if it’s not ready by then.
Tuesday, July 27, 2010 06:42:49 via webJag har nu jailbreakat min 3Gs 16gb 4.0.1 med jailbreakme och det fungerar perfekt, det är unlocken som skiter sig.
Det står klart och tydligt att ultrasn0w 0.93 klarar alla firmwares till och med 05.13.04, exakt det jag har! Men ändå när jag sätter in mitt Comviq kontantkort så står det Ingen service eller Begränsat nätverk.
Jag gjorde exakt samma procedur fast med Spirit till min polares 3Gs 16gb 3.1.3 för 2 veckor sedan och det fungerar fläckfritt med även det Comviq Kontant..
Om någon undrar så ja, jag går in i Cydia som finns efter JB vilket betyder att JB verkligen fungerar och skriver in adressen ultrasn0w.com och gör verkligen allt rätt. Den installerar och tar reboot device, gjorde som sagt exakt samma på den andra iphonen och det fungerade hur bra som helst..
Någon som har liknande problem? Tacksam för svarps. det sägs att för nya iphone4, som ej går att unlocka än, så släpps en nyare version av ultrasn0w för att unlocka den inom 48h så kanske ska vänta och testa med den? ds.
Tack på förhand,
Pistjepistje wrote:Jag har nu jailbreakat min 3Gs 16gb 4.0.1 med jailbreakme och det fungerar perfekt, det är unlocken som skiter sig.
Det står klart och tydligt att ultrasn0w 0.93 klarar alla firmwares till och med 05.13.04, exakt det jag har! Men ändå när jag sätter in mitt Comviq kontantkort så står det Ingen service eller Begränsat nätverk.
Jag gjorde exakt samma procedur fast med Spirit till min polares 3Gs 16gb 3.1.3 för 2 veckor sedan och det fungerar fläckfritt med även det Comviq Kontant..
Om någon undrar så ja, jag går in i Cydia som finns efter JB vilket betyder att JB verkligen fungerar och skriver in adressen ultrasn0w.com och gör verkligen allt rätt. Den installerar och tar reboot device, gjorde som sagt exakt samma på den andra iphonen och det fungerade hur bra som helst..
Någon som har liknande problem? Tacksam för svarps. det sägs att för nya iphone4, som ej går att unlocka än, så släpps en nyare version av ultrasn0w för att unlocka den inom 48h så kanske ska vänta och testa med den? ds.
Tack på förhand,
PistjeTesta att gå in på inställningar och återställ nätverksinställningarna, brukar funka få efter man har jb med jailbreakme
@pistje 72768 wrote:
Jag har nu jailbreakat min 3Gs 16gb 4.0.1 med jailbreakme och det fungerar perfekt, det är unlocken som skiter sig.
Om någon undrar så ja, jag går in i Cydia som finns efter JB vilket betyder att JB verkligen fungerar och skriver in adressen 3G unlock – official ultrasn0w devteam site och gör verkligen allt rätt. Den installerar och tar reboot device, gjorde som sagt exakt samma på den andra iphonen och det fungerade hur bra som helst..
Tack på förhand,Pistje
På vissa iPhones fungerar Tele2/Comviq helt enkelt inte – testa med ett SIM-kort från en annan operatör som telefonen inte är låst till. Din installation låter helt korrekt btw
Kan de vara själva sim-kortet som strular, har det funkat i annan unlockad iphone?
@tompasod 72871 wrote:
Kan de vara själva sim-kortet som strular, har det funkat i annan unlockad iphone?
Japp.. Den jag har nu, 3.1.3 3Gs new bootrom fungerade det perfekt på. Fungerar med mitt Comviq kontantkort där i.
Jag har testat mitt, syrrans och en polares simkort. Allt jag får är begränsat/ingen service.Har även gjort restore och börjat om, men ska verkligen göra det nu. En gång för alla rakt från scratch:)
Tack för snabba svar…
Undrar har någon här jailbreakat sin 4.0.1 och låst upp med ultrasn0w och sedan använt ett comviq kontantkort om sin iphone varit låst till annan operatör? Vill veta med 100% innan jag nu uppdaterar min egna tele:)En del 3G och 3GS telefoner har problem med tele2/comviq så det är svårt att säga om det kommer att fungera eller inte.
OS4 har i alla fall stöd för tele2/comviq så det borde fungera.
De telefoner vi känner till och som har problem med tele2/comviq har varit låsta till Telia.@iPhoneReservdelar.se 73098 wrote:
En del 3G och 3GS telefoner har problem med tele2/comviq så det är svårt att säga om det kommer att fungera eller inte.
OS4 har i alla fall stöd för tele2/comviq så det borde fungera.
De telefoner vi känner till och som har problem med tele2/comviq har varit låsta till Telia.Min är köpt hos 3 och det den är låst till!
Har ju som sagt ej mina shsh blobs för 3.1.3 så vågar inte uppdatera:) får vänta ut den lite till! Förresten är väl inte uppdateringen så viktig heller??:)@pistje 73115 wrote:
Min är köpt hos 3 och det den är låst till!
Har ju som sagt ej mina shsh blobs för 3.1.3 så vågar inte uppdatera:) får vänta ut den lite till! Förresten är väl inte uppdateringen så viktig heller??:)gå in på safri i din iphone gå till sidan som heter
JailbreakMe
så får du cydia på skrivbordet . öppna upp det och spara shsh filerna
sen drar du igång ultrasnow så är det upp låst .men som många andra säger här så brukar det vara lite problem med Tele2 .
så du får nån lägga in data adressen själv iphone då.@mikeybo 73119 wrote:
gå in på safri i din iphone gå till sidan som heter
JailbreakMe
så får du cydia på skrivbordet . öppna upp det och spara shsh filerna
sen drar du igång ultrasnow så är det upp låst .men som många andra säger här så brukar det vara lite problem med Tele2 .
så du får nån lägga in data adressen själv iphone då.Är det de enda som är problemet? Lite MMS och internet inställningar bara kanske?
Jo men angående shsh så vad jag förstår så kan man inte spara tidigare versioner av det senaste från Apple! Och jag sparade ju mina shsh blobs då 4.0.1 var nyast så nu kunde jag bara spara den aktuella versionen alltså har jag inte mina shsh blobs från versionen jag har nu (3.1.3) så är lite skraj att det inte fungerar! Så avvaktar lite, men vad är själva uppdateringen från 3.1.3 till 4.0.1 egentligen? Tycker att polarens iPhone känns lite snabbare och
smidigare men hörde att det bara var staplarna som var mer korrekta i 4an??
Som sagt, väldigt tacksam för alla svar och snabba svar som det varit:)@pistje 73201 wrote:
Är det de enda som är problemet? Lite MMS och internet inställningar bara kanske?
Jo men angående shsh så vad jag förstår så kan man inte spara tidigare versioner av det senaste från Apple! Och jag sparade ju mina shsh blobs då 4.0.1 var nyast så nu kunde jag bara spara den aktuella versionen alltså har jag inte mina shsh blobs från versionen jag har nu (3.1.3) så är lite skraj att det inte fungerar! Så avvaktar lite, men vad är själva uppdateringen från 3.1.3 till 4.0.1 egentligen? Tycker att polarens iPhone känns lite snabbare och
smidigare men hörde att det bara var staplarna som var mer korrekta i 4an??
Som sagt, väldigt tacksam för alla svar och snabba svar som det varit:)har du 3.1.3 nu så ladda ner Umbrella och koppla in din telefon i datorn.
tryck på “Safe my Shsh” sen kolla du efter ett tag om det står 3.1.3 i Cydia.
kan funka! funkade för tjejen igår iaf som ville spara 4.0 innan hon upgraderade sig till 4.0.1@something 73202 wrote:
har du 3.1.3 nu så ladda ner Umbrella och koppla in din telefon i datorn.
tryck på “Safe my Shsh” sen kolla du efter ett tag om det står 3.1.3 i Cydia.
kan funka! funkade för tjejen igår iaf som ville spara 4.0 innan hon upgraderade sig till 4.0.1Ja jag gjorde det, men stod för version 4.0.1 tyvärr men sitter ju på 3.1.3 som du säger, än en gång tack för svar!
Pistje
Tänkte JBa med Comex Jailbreakme.com.
kommer alla kontakter, bilder appar osv att raderas? Räcker det med att säkerhets kopiera enheten eller måste jag använda ett speciellt program? Vill ju inte förlora någotCydia har sparat en massa SHSHs filer från 3.0.1 – 4.0.1. Så om jag jailbreakar min iPhone med Jailbreakme så kan jag återställa min telefon till en tidigare version med SHSH? Ligger filerna sparade på Cydias server (så att de finns kvar efter ett nytt jb) eller sparas det i telefonen? Har jbat med blackr4in 3.1.2.
Tack@mallen 73919 wrote:
Tänkte JBa med Comex Jailbreakme.com.
kommer alla kontakter, bilder appar osv att raderas? Räcker det med att säkerhets kopiera enheten eller måste jag använda ett speciellt program? Vill ju inte förlora någotCydia har sparat en massa SHSHs filer från 3.0.1 – 4.0.1. Så om jag jailbreakar min iPhone med Jailbreakme så kan jag återställa min telefon till en tidigare version med SHSH? Ligger filerna sparade på Cydias server (så att de finns kvar efter ett nytt jb) eller sparas det i telefonen? Har jbat med blackr4in 3.1.2.
Tackta en backup först men ingenting kommer att raderas med detta jailbreak. Yes, ‘filerna’ ligger på Cydias server och försvinner inte – du kan aaltså acka firmware version med dessa
@freebo 73927 wrote:
ta en backup först men ingenting kommer att raderas med detta jailbreak. Yes, ‘filerna’ ligger på Cydias server och försvinner inte – du kan aaltså acka firmware version med dessa
Så när jag installerat Cydia så får jag direkt tillgång till SHSH filerna?
Fick ett tips av en kompis att “återställa” telefonen och sedan uppdatera till 4.0.1 + JB. Är det bättre? Nackdelen är väl att alla filer försvinner@mallen 73928 wrote:
Så när jag installerat Cydia så får jag direkt tillgång till SHSH filerna?
Fick ett tips av en kompis att “återställa” telefonen och sedan uppdatera till 4.0.1 + JB. Är det bättre? Nackdelen är väl att alla filer försvinnerDu får direkt tillgång till filerna. Rekomendationen är helt klart att ta en backup, återställa till 4.0.1 och sedan JBa med jailbreakme.com
Dock behöver du orginal-SIM för att aktivera telefonen innan du kan JBa – är den importerad eller svensk?
@freebo 73933 wrote:
Du får direkt tillgång till filerna. Rekomendationen är helt klart att ta en backup, återställa till 4.0.1 och sedan JBa med jailbreakme.com
Dock behöver du orginal-SIM för att aktivera telefonen innan du kan JBa – är den importerad eller svensk?
Den är köpt online hos Halebop så den är svensk. Har ett Halebop kort i just nu.
Återställa som i uppgradera eller fabriksåterställa?@mallen 73945 wrote:
Säkerhetskopiera gör så att allt sparas (bilder, SMS, osv)?
ja: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8636-jailbreak-3gs-4-0-1-a-2.html#post73933
Fungerar utmärkt! Sitter nu med min 3Gs (4.0.1) JBad och klar :). Ska ladda ner lite spel osv nu.
Tjena! har återställt min iphone & JBad med jailbreakme..jag tror det funkade men jag kan inte lägga in vissa appar i luren som,GPS,& lite andra saker.Får bara nåt meddelande att det inte fungerar att lada in dom apparna. har återställt två gånger men fungerar ej? har testat på två olika datorer. tacksam på snabb hjälp..Har en 3GS 32GIG Har haft den JBAD med SPIRIT innan fungerade klockrent…:confused: så hära står det när jag försöker installera en app… Programmet”Angry birds” installerades inte på iphone-enheten “***** iphone” eftersom ett okänd fel inträffade (0xE8008001)
@arneanka 74083 wrote:
Tjena! har återställt min iphone & JBad med jailbreakme..jag tror det funkade men jag kan inte lägga in vissa appar i luren som,GPS,& lite andra saker.Får bara nåt meddelande att det inte fungerar att lada in dom apparna. har återställt två gånger men fungerar ej? har testat på två olika datorer. tacksam på snabb hjälp..Har en 3GS 32GIG Har haft den JBAD med SPIRIT innan fungerade klockrent…:confused: så hära står det när jag försöker installera en app… Programmet”Angry birds” installerades inte på iphone-enheten “***** iphone” eftersom ett okänd fel inträffade (0xE8008001)
Jag ska vara mer schysst idag och inte dela ut någon varning. Betala för dina appar och sluta snacka om sådant som bryter mot forumets regler.
@freebo 74084 wrote:
Jag ska vara mer schysst idag och inte dela ut någon varning. Betala för dina appar och sluta snacka om sådant som bryter mot forumets regler.
Soory 🙁 det var dåligt av mig ska inte hända igen:rolleyes:
Ville bara säga att jag uppdaterade till 4.0.1 från 3.1.3 igår (hade mina shsh sparade för 4.0.1) och det fungerar klockrent att jb med jailbreakme.com och unlockad med ultrasn0w. var lite orolig då jag skulle använda comviq och några hade haft det struligt med det. Men fungerar utmärkt iaf:)
tack för alla svar och bollplank ni fungerat som! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.