Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak 4.1?
-
AuthorPosts
-
Hej jag bara undrar om när en Jailbreak till 4.1 kommer? :confused:
Säg det du ?
Ingen som vet riktigt, men det sägs att det är på väg, bara att hålla ut lite till…pwnagetool 2.0 är på väg så det är bara och vänta lite , hoppas unlock kommer då blir jag glad 🙂
well.. Sn0wbreeze 1.8 beta är släppt..
Det fina är att detta hål måste pluggas igen via hårdvaran = alla telefoner innan denna plugg är free för allt tid 😀@h3nr11k 78884 wrote:
well.. Sn0wbreeze 1.8 beta är släppt..
Det fina är att detta hål måste pluggas igen via hårdvaran = alla telefoner innan denna plugg är free för allt tid 😀Om den är släppt så borde den ju finnas och fungera nu, då finns det alltså jb till 4.1 nu???
var kan man då hitta den?
@dator_robin 78887 wrote:
Om den är släppt så borde den ju finnas och fungera nu, då finns det alltså jb till 4.1 nu???
var kan man då hitta den?
1. Det är en beta, den är inte släppt
2. Det finns betor men inget som någon utom dem som kodar har tillgång till.
3. Vänta, det kommer förhoppningsvis snartDvs; Det går nu att jaila 3G samt 2G iPhone. Inget mer atm.. (vad jag vet)
@dreamcode 78910 wrote:
jag har min 3GS fw 4.1 jailbreakad så 3GS med
Hur gjorde du?
Jag orkade inte säga att 3GS går att jaila eftersom det är skillnad på nya och gamla boot. Detta har förklarats 100ggr och jag pallade inte förklara igen..
Hej!
Alla dessa frågor, man kan nästan googla ihjäl sig!
Men men, vad tycker ni?
Jag sitter på en Iphone 4 med 4.0.2, köpt i USA, låst till AT&T.
Ska jag uppdatera till 4.1 nu, eller ska jag vänta? Kan ju inte använda den så det spelar ingen roll?
Hoppas det kommer en unlock snart!@dbooy 78945 wrote:
Hej!
Alla dessa frågor, man kan nästan googla ihjäl sig!
Men men, vad tycker ni?
Jag sitter på en Iphone 4 med 4.0.2, köpt i USA, låst till AT&T.
Ska jag uppdatera till 4.1 nu, eller ska jag vänta? Kan ju inte använda den så det spelar ingen roll?
Hoppas det kommer en unlock snart!GÅ in i jailbreakme.com med din iphone sen är det att jailbreaka bara som jag vet.
@iphone123 78965 wrote:
GÅ in i jailbreakme.com med din iphone sen är det att jailbreaka bara som jag vet.
Det är inte bara och jailbreaka, det går inte jaila en iphone 4 med 4,1v? har testat själv. du kanske menar 4,0,1?!!
@jabbasvens 78901 wrote:
Jailbreak iPhone 3G iOS 4.1 with PwnageTool [Guide] | Redmond Pie
Funkar denna guide på en iphone 4? Har :eek:en som skriker efter en jailbreak…
Nej, inte till 4!
Idag finns det INGET jalibreak till Iphone 4..
Måste man Jailbreaka iphone 4 för tt kunna låsa upp dom?
eller går det på något sätt att få den operatörsfri endå? mvhRyktas om att Sn0wbreeze 2.0 kommer på onsdag…
@iphone 79065 wrote:
H3NR11K läs innan du citerar andra kolla vad jag har skrivit först. (Det är inte bara och jailbreaka, det går inte jaila en iphone 4 med 4.1v? har testat själv. du kanske menar 4.0.1?!!)
Du skriver “det finns INGET jailbreak till iPhone 4. “
Det stämmer ej eftersom en iPhone 4 med 4.0 samt 4.0.1 går att jailbrekas.
Läs det du själv skriver?
Å ja, 4.0.2 går ej att breaka i nuläget
Enheterna som inte stöds av Sn0wbreeze 2.0 till en början är följande:
* iPad
* iPhone 4
* iPhone 3GS ny bootrom med iPhone OS 3.1.3 och senare
* iPod Touch 4Inte så mycket nytta med den ännu.
@drivalen 79082 wrote:
Enheterna som inte stöds av Sn0wbreeze 2.0 till en början är följande:
* iPad
* iPhone 4
* iPhone 3GS ny bootrom med iPhone OS 3.1.3 och senare
* iPod Touch 4Inte så mycket nytta med den ännu.
Där har du lite rykte av mig!
Sn0wbreeze är i alla fall ett steg påväg! När den kommer så tror/hoppas jag på fler jailbreak som stöder alla modeller!
iPhone; Skit samma om vad vi menar. Det känns som att vi missuppfattar varandra.. Peace!
@h3nr11k 79088 wrote:
Där har du lite rykte av mig!
Sn0wbreeze är i alla fall ett steg påväg! När den kommer så tror/hoppas jag på fler jailbreak som stöder alla modeller!
iPhone; Skit samma om vad vi menar. Det känns som att vi missuppfattar varandra.. Peace!
ja, men frågan är hur långt på vägen…Hoppas verkligen det kommer en JB till ip4…skulle verkligen liva upp min dag!:D
Hej!
Jag har en iphone 4 med 4.1 helt oanvänd. Som jag har uppfattat det går den inte att jailbreaka o låsa upp. Nu har jag googlat lite o så hittade jag den här sidan… Buy Now! – iPhone Unlock
Det är inte gratis men jag undrar om detta kan vara ett alternativ för de som är lite desperata efter en jailbreak samt unlock. Tacksam för svar:)iPhone 4 iOS 4.x (all the way up to ) Jailbreak and Unlock – $49.99
We are able to fully jailbreak and unlock the new iPhone 4. One benefit of our solution is being able to use Facetime over 3G networks!
@ilgeniofcb 79353 wrote:
Hej!
Jag har en iphone 4 med 4.1 helt oanvänd. Som jag har uppfattat det går den inte att jailbreaka o låsa upp. Nu har jag googlat lite o så hittade jag den här sidan… Buy Now! – iPhone Unlock
Det är inte gratis men jag undrar om detta kan vara ett alternativ för de som är lite desperata efter en jailbreak samt unlock. Tacksam för svar:)iPhone 4 iOS 4.x (all the way up to ) Jailbreak and Unlock – $49.99
We are able to fully jailbreak and unlock the new iPhone 4. One benefit of our solution is being able to use Facetime over 3G networks!
scam ..
@ilgeniofcb 79353 wrote:
Hej!
Scam rätt igenom. Finns hur många som helst sådana sidor som scamar.
Okej. Tack för svaren.
Finns det nån chans för mig att jailbreaka min iphone 4 med tanke på att jag inte har jailbreakad den innan.@ilgeniofcb 79365 wrote:
Okej. Tack för svaren.
Finns det nån chans för mig att jailbreaka min iphone 4 med tanke på att jag inte har jailbreakad den innan.Inte i dagsläget, om du sitter på 4.1
@blajeans 79409 wrote:
Om man sitter med en 3G då?
Har iOS4.0 idag men det går så skitsegt så man är beredd att kasta telefonf*n i backen 4ggr om dagen … vill ha JB och unlock.Borde väl fungera att nergradera 4.0 till 3.1.3 och jailbreaka där, sedan skapa en ipsw-fil och uppgradera till iOS 4.1.
Är dock inte helt säker, låter muffins svara på den frågan.@blajeans 79409 wrote:
Om man sitter med en 3G då?
Har iOS4.0 idag men det går så skitsegt så man är beredd att kasta telefonf*n i backen 4ggr om dagen … vill ha JB och unlock.Det går segt för att du har Ferrari 😉
Om du har SHSH sparat så skall det gå att bara hoppa ned och jaila med bla blackra1n. Fast som iAsh säger så om du vill ha 4.1 skall snowbreeze 2.0 funka för dig. Läs Muffins Guide på iMedia forumet så ska du nog få svar!
@h3nr11k 79414 wrote:
Det går segt för att du har Ferrari 😉
Om du har SHSH sparat så skall det gå att bara hoppa ned och jaila med bla blackra1n. Fast som iAsh säger så om du vill ha 4.1 skall snowbreeze 2.0 funka för dig. Läs Muffins Guide på iMedia forumet så ska du nog få svar!
Har inte SHSH sparat tyvärr, ska kolla in Muffins guide pronto.
Tack för hjälpen!
Aha, lyckades hålla mig med min upplåsta och jailbreakade 3G med 4.1 ett dygn innan jag köpte en iPhone4 med 4.1 … nån som har nån koll när JB samt upplåsning är på G?
btw. Muffins guide funkade super! Tusen tack broder!
jag väntar också med spänning på JB till 4.1. Jag har inte jättestor koll på iPhone hemsidorna, men detta forum är väl relativt snabb med nyheten ifall ett JB släpps?
Finns det någon annan site som lanserar nyheten väldigt fort, så man håller sig uppdaterad?
Tack, och keep up the good work.
Enligt pod2g handlar det om dagar innan Greenp0ison ska släppas…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.