Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak 4.2.1 !
-
AuthorPosts
-
jag har jb 4.2.1 och låst upp den. med redsn0w.
nu funkar varken wifi eller nätet ( kan inte ringa ) no service
vad ska jag görA?
vad är det exakt du har jailbreakat och låst upp?
Iphone ?
3G
3GS gammla bootrom
3GS nya bootom
4gladamange: du kanske vill dela med dig Vad du har låst upp och JB?
Kan väl inte ha varit iphone 4! Men allt tyder på att en jailbreak för iphone 4 kommer inom 2-3 veckor 🙂
då lånar jag denna tråden slipper jag skapa en ny.
Jag har en iPhone4 med version 4.2.1 (8C148)
Finns det någon fungerande jailbreak till mobilen ännu?
Kan jag använda Appstore och itunes som vanligt köpa musik i mobilen när jag jailbreakat och även har Cydia?
Den enda anledningen till att jag kanske vill jailbreaka är om jag kan installera torrent program och ladda hem saker, såklart lagliga saker jag lagt upp på torrent och andra gratis saker, har tele2 med 10mbit i månaden och 10gb nerladdning per månad, utan torrent kan jag inte bruka denna kapacitet som går förlorad varje månad ut och in?
@firstzealot 84904 wrote:
då lånar jag denna tråden slipper jag skapa en ny.
Jag har en iPhone4 med version 4.2.1 (8C148)
Finns det någon fungerande jailbreak till mobilen ännu?
Kan jag använda Appstore och itunes som vanligt köpa musik i mobilen när jag jailbreakat och även har Cydia?
Den enda anledningen till att jag kanske vill jailbreaka är om jag kan installera torrent program och ladda hem saker, såklart lagliga saker jag lagt upp på torrent och andra gratis saker, har tele2 med 10mbit i månaden och 10gb nerladdning per månad, utan torrent kan jag inte bruka denna kapacitet som går förlorad varje månad ut och in?
det finns jailbreak för din iphone men det är tethered. det menas att när man startar om den så måste man koppla den till datorn och jailbreaka om den, om du väntar lite så kommer det ett nytt jailbreak som är untethered som kommer innan jul 🙂 om jag var du skulle jag vänta . när du jailbreakar iphone kan du som normalt synka på itunes, lägga i låtar , om jag var du skulle jag inte köpa låtar :laugh: men alt är som normalt MEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!! DU FÅR INTE TRYCKA PÅ RADERA ALLT INEHÅLL PÅ IPHONE I DIN IPHONE , då får du lite problem som tar tid att fixa
ok jag väntar då 🙂
Men vadå inte trycka på radera allt innehåll? raderar den allt i mobilen, operativsystemet och allt annat, och kopplar jag in den i itunes på datorn går det inte återställa själva operativsystemet i mobilen då? 😛
hänger mobilen sej ofta när den är jailbreakad? typ program som gör att mobilen crashar eller kan mobilen dö om man jailbreakar den? kretsfel eller mjukvarufel?
@firstzealot 84906 wrote:
ok jag väntar då 🙂
Men vadå inte trycka på radera allt innehåll? raderar den allt i mobilen, operativsystemet och allt annat, och kopplar jag in den i itunes på datorn går det inte återställa själva operativsystemet i mobilen då? 😛
hänger mobilen sej ofta när den är jailbreakad? typ program som gör att mobilen crashar eller kan mobilen dö om man jailbreakar den? kretsfel eller mjukvarufel?
aa sen installerar den om det igen, men eftersom den är jailbreakad så kraschar den på nåt sätt. jo det går att återställa den.
nej mobilen hänger sig inte, nej det ska du inte alls vara rädd för . glöm inte en sak vad som händer din iphone, till exempel om den inte startar eller om den hänger sig vid äpplet när du startar den. ifall du får nåt sånt problem så ska du hålla in sleep och home knappen i tio sekunder sen ska du släppa sleep knappen och forsätta hålla in home knappen. iphonen ska vara kopplad till datorn när du gör detta, detta kallas dfu mode . här har du en guide How To Put The iPhone Into DFU Mode
tack =) vet när jag precis köpt mobilen och laddade hem något program, så hängde mobilen sig en gång (den enda gången än så länge) och det gick inte stänga eller sätta på den för den hade fryst med displayen som lös konstant, men efter batteriet tog slut och jag börja ladda den igen så gick den som vanligt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.