Jailbreak

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Member
    Post count: 15

Jag har en Iphone 3gs som jag funderar att jailbreaka. Jag behöver en hel del hjälp av er om jag ska göra och sen hur jag ska göra. Är det strul med att jailbreaka 3gs?

xrysha
    Member
    Post count: 16

inte att vara taskig men om du skulle ta lite av din tid och läst lite i forumet så skulle du hittat alla svar;) sen när du ställer sådant fråga så är det bra att skriva va e det för vrsion och mf du har, om de e helt ny iphone 3gs med version 3.1.3 mf 05.12.01 du har så kan du inte jailbreaka den än. Alla väntar på att en kille som kallar sig för Comex ska släppa ut ett jailbreak till denna versionen av iphone.

0zk
    Member

Jag har ingen aning om vad det är för version. Telefonen köptes i januari.

xrysha
    Member

gå in på Inställningar på din telefon efter det Allmänt och sen Om, där hittar du din version och mf (modemfirmware)

0zk
    Member

version: 3.1.2
    mf: 05.11.07

xrysha
    Member

oki, om du ska jailbreaka din iphone uppdatera Inte den i itunes! Följ bara det här=)

1. se igenom den här YouTube – Easy Jailbreak & Unlock iPhone 3G-3GS On NEW 3.1.2 Firmware Baseband 05.11.07 Winows/Mac
    2. ladda ner blackre1n här genom att trycka på windows märke och “make it ra1n” blackweather

0zk
    Member

Kommer jag då sen kunna ladda ner alla appar gratis?

Ska man bara installera sn0w?

xrysha
    Member

japp det kommer du kunna! en sak bara, det kan hända att efter du jailbreakar den med blackra1n så kan det hända att om du stänger av din iphone så kommer du vara tvungen att boota den med hjälp av blackra1n. men de e 50/50 chans.

0zk
    Member

Alltså att jag måste starta den via datorn varje gång jag stängt av den?

xrysha
    Member

du kommer att få en blakrain icon i iphonen, du ska trycka på den och sen instalera en sak som heter cydia! efter den har instaleratsså ska du gå in i den och trycka på “Make my life easier” eller ngt liknande, den sparar din SHSH kod som är mkt bra att göra=)

xrysha
    Member

aa men hur ofta stänger du av iphonen, det gör man inte så ofta;)

0zk
    Member

behöver jag uppdatera firmwire och baseband i itunes?

Timpppa
    Member
    Post count: 72

@0zk 64115 wrote:

behöver jag uppdatera firmwire och baseband i itunes?

Det får du INTE göra….

0zk
    Member

den har nu stått på “post install log for sn0w” ganska länge. Ngt som är fel?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Varför ska du installera snow? Du ska bara jailbreaka right?

0zk
    Member

jag har nu en cydia ikon. Är allt klart då?

0zk
    Member

Nu kan jag inte starta den. Står bara iTunes och man ser en sladd när jag startar.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Du skulle ha läst det som skrivits tidigare.. Du har tethered jailbreak. Koppla in telen med usb-sladden till datorn och kör blackra1n igen

0zk
    Member

Trodde att det skulle finnas massa spel. Hittar inte mkt.

Molo
    Member
    Post count: 196

Det finns en speciell app i Cydia som gör att man kan ladda hem alla spel gratis men vi får inte prata om det på detta forum så sorry.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.