Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak
-
AuthorPosts
-
Jag har en Iphone 3gs som jag funderar att jailbreaka. Jag behöver en hel del hjälp av er om jag ska göra och sen hur jag ska göra. Är det strul med att jailbreaka 3gs?
inte att vara taskig men om du skulle ta lite av din tid och läst lite i forumet så skulle du hittat alla svar;) sen när du ställer sådant fråga så är det bra att skriva va e det för vrsion och mf du har, om de e helt ny iphone 3gs med version 3.1.3 mf 05.12.01 du har så kan du inte jailbreaka den än. Alla väntar på att en kille som kallar sig för Comex ska släppa ut ett jailbreak till denna versionen av iphone.
Jag har ingen aning om vad det är för version. Telefonen köptes i januari.
gå in på Inställningar på din telefon efter det Allmänt och sen Om, där hittar du din version och mf (modemfirmware)
oki, om du ska jailbreaka din iphone uppdatera Inte den i itunes! Följ bara det här=)
1. se igenom den här YouTube – Easy Jailbreak & Unlock iPhone 3G-3GS On NEW 3.1.2 Firmware Baseband 05.11.07 Winows/Mac
2. ladda ner blackre1n här genom att trycka på windows märke och “make it ra1n” blackweatherKommer jag då sen kunna ladda ner alla appar gratis?
Ska man bara installera sn0w?
japp det kommer du kunna! en sak bara, det kan hända att efter du jailbreakar den med blackra1n så kan det hända att om du stänger av din iphone så kommer du vara tvungen att boota den med hjälp av blackra1n. men de e 50/50 chans.
Alltså att jag måste starta den via datorn varje gång jag stängt av den?
du kommer att få en blakrain icon i iphonen, du ska trycka på den och sen instalera en sak som heter cydia! efter den har instaleratsså ska du gå in i den och trycka på “Make my life easier” eller ngt liknande, den sparar din SHSH kod som är mkt bra att göra=)
aa men hur ofta stänger du av iphonen, det gör man inte så ofta;)
behöver jag uppdatera firmwire och baseband i itunes?
den har nu stått på “post install log for sn0w” ganska länge. Ngt som är fel?
Varför ska du installera snow? Du ska bara jailbreaka right?
Nu kan jag inte starta den. Står bara iTunes och man ser en sladd när jag startar.
Du skulle ha läst det som skrivits tidigare.. Du har tethered jailbreak. Koppla in telen med usb-sladden till datorn och kör blackra1n igen
Trodde att det skulle finnas massa spel. Hittar inte mkt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.