Jailbreak av 3.1.3 som tidigare haft SHH & 3.1.2?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreak av 3.1.3 som tidigare haft SHH & 3.1.2?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 33

Hej.

Har sedan tidigare kört på 3.1.2 och haft min mobil JB via blackra1n utan problem. Så den plötsligt började låsa o hacka upp sig. Ja har även sparat SHH eller vad de heter via cydia o mitt baseband”. Men visste inte hur ja skulle göra för att återställa så ja provade hacka en 3.1.3 via pwtool men behövdes mac för en iphone 3gs. Så ja ladda hem en vanligt 3.1.3 o installera den. Efter detta har allt varit ok. Vissa saker från jailbreak är kvar så som bytt namn på titeln “3g” o banner. Samt min ringsignal som ja hackade till mig. Men nu på senaste tid har den börjat förlora nätverk hos 3. O funkar inte o söka efter nya o välja dem, händer samma sak där också. Så ja undrar om detta går o fixa, eller om de går i JB tillbaka den till som den var eftersom de varit det en gång i tiden.

Tack för alla svar!

Timpppa
    Member
    Post count: 72

@barabazzare 62829 wrote:

Hej.

Har sedan tidigare kört på 3.1.2 och haft min mobil JB via blackra1n utan problem. Så den plötsligt började låsa o hacka upp sig. Ja har även sparat SHH eller vad de heter via cydia o mitt baseband”. Men visste inte hur ja skulle göra för att återställa så ja provade hacka en 3.1.3 via pwtool men behövdes mac för en iphone 3gs. Så ja ladda hem en vanligt 3.1.3 o installera den. Efter detta har allt varit ok. Vissa saker från jailbreak är kvar så som bytt namn på titeln “3g” o banner. Samt min ringsignal som ja hackade till mig. Men nu på senaste tid har den börjat förlora nätverk hos 3. O funkar inte o söka efter nya o välja dem, händer samma sak där också. Så ja undrar om detta går o fixa, eller om de går i JB tillbaka den till som den var eftersom de varit det en gång i tiden.

Tack för alla svar!

Du skulle ha gjorde denna https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6969-guide-jailbreaka-iphone-3-1-3-med-sn0wbreeze.html

Gjorde den själv (hade 3.1.2 JB) och då min hängde sig. Nu har jag 3.1.3 och JB. Men vet inte om den funkar till ditt problem.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@barabazzare 62829 wrote:

Hej.

Tack för alla svar!

Antagligen att du kryssat i “Hacktivate” i pwntool. Är den köpt på tre ska detta inte vara ikryssat, detta är bara om man saknar SIM-kortet från den operatören man köpte den hos.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Om jag förstår dig rätt så har du laddat ner en vanligt 3.1.3 ipsw och installerat den, detta innebär då att din iPhone inte är jailbreakad längre och ditt baseband har uppdaterats till 05.12.01. Att du fortfarande har vissa jailbreak inställningar kvar beror på att de var kvar i din säkerhetskopia. Du kan inte jailbreaka din iPhone nu när du är på fw 3.1.3. Har du 3.1.2 SHSH sparad så ska du nergradera till 3.1.2 först med denna guide, sen kan du antingen jailbreaka din 3.1.2 med blackra1n eller redsn0w. Vill du ha en jailbreakad 3.1.3 kan du sen använda sn0wbreeze för att skapa en custom 3.1.3 ipsw och uppdatera med den, detta funkar endast om din iphone är redan jailad.

barabazzare
    Member

Iphone enheten “iphone” kunde inte återställas eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel.

Får fram detta hela tiden när ja väljer 3.1.2 ipsw filen.
    Pingat o ändrat hosts o allt stämmer men funkar inte nu när ja håller inne shift o ska välja filen. Ska den kanske vara placerad någonstans speciellt?

Tackar för svar!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Är du säker på att du laddat hem rätt fil? Ladda hem
    igen

barabazzare
    Member

Gjorde de igen nu då, o följde den guiden du skrev i andra forum post. Men får bara att quickpwn har stött på problem och måste avslutas?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Onödigt att posta i 2 trådar om samma problem.
    Låser tråden /Ponyboy

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • The topic ‘Jailbreak av 3.1.3 som tidigare haft SHH & 3.1.2?’ is closed to new replies.