Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak från 3.0.1
-
AuthorPosts
-
Hejsan
Behöver lite expert hjälp. Har en jailbreakad Iphone 3GS 16 gb. Verision 3.0.1 7A400 baseband 04.26.08. Hur ska jag göra för att uppdatera till nyaste uppdateringen? Vilken metod ska jag använda. Såg att det fanns något till mac men finns det något till windows också? Tack på Förhand.@loket 45982 wrote:
Hejsan
Behöver lite expert hjälp. Har en jailbreakad Iphone 3GS 16 gb. Verision 3.0.1 7A400 baseband 04.26.08. Hur ska jag göra för att uppdatera till nyaste uppdateringen? Vilken metod ska jag använda. Såg att det fanns något till mac men finns det något till windows också? Tack på Förhand.Huvudfrågan för dig som fortf. sitter med 04.26.08 är väl om du behöver upplåsningsmöjlighet eller om du är nöjd med din befintliga operatör… du kan bara uppgradera till 3.1.2 med bibehållet baseband via PwnageTool för Mac eller genom att ladda din iPhone med ngn av de IPSWer som finns postade här på forumet.
För att klargöra; om Apple med sin nästa FW täpper till hålet som Backsn0w använder sitter vi som har baseband 05.11.07 i samma båt igen
Det finns en uppsjö trådar om detta så rekommenderar dig att läsa dessa först.
Jag har tre som operatör och vill inte byta så det enda jag vill är att uppgradera till senaste 3.1.2. Kan man uppdatera bara genom att ladda in en ny ISPW från tex iclarified? Hur har ni andra gjort som sitter i samma sits som jag.
@loket 45994 wrote:
Jag har tre som operatör och vill inte byta så det enda jag vill är att uppgradera till senaste 3.1.2. Kan man uppdatera bara genom att ladda in en ny ISPW från tex iclarified? Hur har ni andra gjort som sitter i samma sits som jag.
isf är det bara att ladda in 3.1.2 via iTunes och köra Blackra1n.
iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]
Men är det inte då risk att det blir fel om batteriet dör, tyckte jag läste om det nånstans.
Hur ska batteriet kunna dö? Du har ju kabeln isatt.
Har läst att den inte får dö överhuvudet taget. Även efter i dagligt bruk.
@loket 46002 wrote:
Men är det inte då risk att det blir fel om batteriet dör, tyckte jag läste om det nånstans.
mm, detta gäller ENDAST 3GS som levererats från fabrik med baseband 05.11.07 och det ny bootrom:et (iBoot-359.3.2) så om du tidigare satt med 04.26.08 så är du safe och har en telefon som tillverkats innan vecka 37
men för all del, behåll sladden i =)
Läste också att jag med mitt baseband skulle kunna lägga in en custom firmware, stämmer detta? Var hittar man dom? Om jag lägger in en custom behöver jag då inte göra någonting annat för att få 3.1.2.
@loket 46103 wrote:
Läste också att jag med mitt baseband skulle kunna lägga in en custom firmware, stämmer detta? Var hittar man dom? Om jag lägger in en custom behöver jag då inte göra någonting annat för att få 3.1.2.
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5568-3g-custom-fw-3-1-2-upplast-och-jb.html
Följ bara guiden så kommer du i mål med JB:ad och upplåst 3.1.2 och med ditt ursprungliga baseband
hur blir det med allt som är på telefonen?
Jag menar alla program som jag har, upphör de att fungera, eller försvinner de?@kurtson 46230 wrote:
oj, blir en del jobb sedan alltså…
Så jobbigt blir det ju inte :P. Gör backup bara på dina program som du lagt in från applestore.
Sedan tankar du hem aptBackup som finns i cydia och kör en backup på alla apps du dragit hem från cydia.
Då har du ju fått en backup på allt 😛
Vilket sätt är att föredra för min iphone. Att uppdatera till 3.1.2 på itunes och sedan köra blackra1n eller köra en custom firmware och behålla sama baseband. Tredje alternativet är att låta den va som den är dvs 3.01.
Tack på förhand Fredrik@loket 46267 wrote:
Vilket sätt är att föredra för min iphone. Att uppdatera till 3.1.2 på itunes och sedan köra blackra1n eller köra en custom firmware och behålla sama baseband. Tredje alternativet är att låta den va som den är dvs 3.01.
Tack på förhand FredrikBeror ju på.
Är det något i 3.1 eller 3.1.2 som du behöver som inte finns i 3.0.1 versionen?
Om inte, stanna kvar på 3.0.1 isf.Själv kör jag 3.1.2 05.11.07, då det var så min telefon levererades.
Allt är en smaksak.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.