Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › jailbreak hjälp
-
AuthorPosts
-
Har haft min Iphone 3g ett tag nu och tänkte jailbreaka min nu.
Men det är bara det att jag inte vet hur jag ska göra.
Är det nån som har en lättförståelig info hur man ska gå till väga.tacksam för ev. hjälp
@chme 88314 wrote:
Har haft min Iphone 3g ett tag nu och tänkte jailbreaka min nu.
Men det är bara det att jag inte vet hur jag ska göra.
Är det nån som har en lättförståelig info hur man ska gå till väga.tacksam för ev. hjälp
Mer information behövs.
Vilken iOS version kör du just nu? Det måste vi veta för att kunna hitta rätt guide och rätt verktyg för dig när du skall jailbreaka.Inställningar—>Allmänt—>Om Sen står där Version. 😀
Så är det på 3gs samt Iphone 4 iaf. Men tror det är samma för 3g
Det står under version , 4.2.1 (8c148a)
Och det är en 3gs jag har.Kan jag köra med “GreenPois0n” och är den bra ?
Vill vara på den säkra sidan innan jag gör nått dumt.@chme 88607 wrote:
Det står under version , 4.2.1 (8c148a)
Och det är en 3gs jag har.Kan jag köra med “GreenPois0n” och är den bra ?
Vill vara på den säkra sidan innan jag gör nått dumt.Göttans:)
Kör då denna guide-
Jag har själv den och det har jag haft ett bra tag nu.
Har aldrig upplevt några problem med Greenpoison.Lycka till.
Hur vet man när den är klar ?
Har gjort som det stod och nu är skärmen svart med en massa koder på och längst ner står det , Error, no successful firmaware download after 60000ms!! giving upvad är felet nu då och vad ska man göra ??
Nu har den kommit igång igen , men det finns ingen ikon med Loader på telefonen.
Hej .
Ja det gick bra , väntade en stund och provade igen och då lyckades det.En annan fråga är , vaad är det som är fördelen med att ha en telefon som är jb ?
Har kollat lite i cydia och känns som svårt att hitta nått roligt.
/ christer
@chme 88651 wrote:
Hej .
Ja det gick bra , väntade en stund och provade igen och då lyckades det.En annan fråga är , vaad är det som är fördelen med att ha en telefon som är jb ?
Har kollat lite i cydia och känns som svårt att hitta nått roligt.
/ christer
Kanon att du fick rätt på det=)
Fördelarna med att Jailbreaka varierar antar jag. Det är väll lite just vad du som användare vill utnyttja.Själv Jailbreakade jag först o främst för.
Winterboard: Ändra bl a tema på telefonen och en massa andra intsällningar.
Cydia: Finns grymt bra tweaks så som Folderenhancer. Gör att du kan ha obegränsat (tror jag) med appar i en mapp.
Sen har jag även infinidock. Kan ha en massa appar nere i dockan och lätt komma åt favoriterna.
Bara att goola alt youtube: Tweaks Iphone eller liknande så kommer du garanterat hitta en massa spännande.
Använda dig av Osanktionerade program. Ja du denna lista kan göras evigt lång.
Men som sagt ta en stund framför youtube eller google och du kommer garanterat hitta en massa spännade tweaks/Appar till din telefon.Ha det gott
ok , tack för hjälpen ska kolla runt lite och se vad man kan hitta.
Hör väl av mig om det är nått mer jag undrar över
Christer
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.