Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak, iPhone 2.2.1
-
AuthorPosts
-
Hej,
Har haft en iPhone i snart ett år, tills för ca 2 månader se var den också jailbreakad men gick bort då jag råkade installera en programuppdatering… Tänkte först att jag skulle klara mig utan alla fördelar men kom precis fram till att jag inte gör de Har letat igenom forumet ett tag men har inte fått ett bra svar på min fråga, hur jailbreakar jag min telefon på ett säkert och riskfritt sätt utan att all musik etc försvinner? tacksam om någon kan säga exakt vilka filer jag ska ladda ner(namn etc.) hemsidorna har jag koll på vill bara vara säker innan jag gör något med telen.
Du ska ladda ner quickpwn 🙂 Och en 2.2.1 firmware fil 🙂 båda finns på iClarified> tutorials> iPhone, sen modellen du har 😛 När jag brejkat så har jag alltid återställt innan, men det behövs tydligen inte med quicpwn 😀 Utan att din musik försvinner? Den kan du ju bara synca tillbaka efter jailbreaket…
🙂Okej, har bara en sista fråga… Kommer mina kontakter att försvinna? hade ett helvete med det förra gången då det inte blir rätt när man importerar från sim-kort.
du kan ju alltid synca dina kontakter med tex Microsoft Outlook? eller Gmail ska också fungera har jag för mig. sen äre bara jaila och synca tillbaka alla kontakter till luren
Hmm, jag har alla filer etc på min data nu… Kontakterna får jag helt enkelt sitta och skriva in manuellt efter jag har breakat, men kommer alla spel inköp etc finnas kvar ? kommer jag bara kunna kilcka på synk knappen så överförs allt tillbaka igen ?
jag uppdaterade precis via custom ips länken här på forumet. Men nu står det bara “ingen service”… Vad gör jag?
tack
frågar du mig kungen? svaret från mig är nej..
Hoppsan, såg nu att voyager som skrivit, frågan var till honom, men trodde det var du.. Blev kortslutning i mitt huvud bara 🙂
Men ang. dig Mhellstrom så ska det bara gå att klicka på synk knappen så överförs allt 🙂 Och ang. kontakterna så se till att ha dem i datorn sen 🙂
Sorry för struligt inlägg men men 😉
hmm, hur lägger jag in dom i datorn ?;P
Om du ändå måste knappa in dem för hand så gör det i adressboken/outlook i datorn, sen synka med iPhonen 🙂 Så har du alla kontakter i datorn och slipper bekymra dig för det sen 🙂 Annars kan du bara bocka för ”synka med outlook” i iTunes så synkas kontakterna från iPhonen till datorn 🙂
Ah, tack! testar det nu då…
Okej, bara för att vara 100% på den säkra sidan: är det den här guiden jag ska följa iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar Din 2.x.x 3G iPhone med QuickPwn (Windows) ? för iPhone 2.2.1 Såg nu att jag har Modemfirmware 02.30.03, gör det någon skillnad? funkar det ens att jailbreaka med det?
@mhellstrom 29250 wrote:
Okej, bara för att vara 100% på den säkra sidan: är det den här guiden jag ska följa iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar Din 2.x.x 3G iPhone med QuickPwn (Windows) ? för iPhone 2.2.1 Såg nu att jag har Modemfirmware 02.30.03, gör det någon skillnad? funkar det ens att jailbreaka med det?
Fick hem min idag.
Vill också hemskt gärna veta det, tacksam för snabbt svar.@mhellstrom 29250 wrote:
@jeppe 29382 wrote:
Fick hem min idag.
Vill också hemskt gärna veta det, tacksam för snabbt svar.PEOPLE!!!! YOU ARE FREEEEEE
jappie ni får lätt jaibreaka era lurar, men inte låsa upp 🙁Bättre att sikta på en som aldrig varit låst. 🙂
Jaha, det här gick ju klockrent,,,,not.
Får ngt fel att det inte gick – http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Jeppe67/iphonefel-1.jpgVad göra nu? är den värdelös nu eller?
@jeppe 29409 wrote:
Jaha, det här gick ju klockrent,,,,not.
Får ngt fel att det inte gick – http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Jeppe67/iphonefel-1.jpgVad göra nu? är den värdelös nu eller?
Samma fel?
Restore after using Jailbreak – iPhone 3G | iPod touch Forums -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.