Jailbreak iPhone 3G 3.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreak iPhone 3G 3.1

Viewing 34 posts - 1 through 34 (of 34 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Hej,

Jag har en iPhone 3G version 3.1, jag har hittat en beskrivning på hur man gör med version 3.1.2. Kan jag köra den? Jag är rätt så ny med detta, därför jag frågar. 😮

Min telefon är låst till Telia och jag kör telia, så jag är inte i behov att låsa upp den utan bara jailbreaka den.

Det jag hittade var att jailbreaka med Blackra1n.

Hoppas på att någon hjälpande person kan hjälpa mig?!?! 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@tnakam 45936 wrote:

Hej,

Jag har en iPhone 3G version 3.1, jag har hittat en beskrivning på hur man gör med version 3.1.2. Kan jag köra den? Jag är rätt så ny med detta, därför jag frågar. 😮

Min telefon är låst till Telia och jag kör telia, så jag är inte i behov att låsa upp den utan bara jailbreaka den.

Det jag hittade var att jailbreaka med Blackra1n.

Hoppas på att någon hjälpande person kan hjälpa mig?!?! 🙂

iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

och du kan välja att hoppa över upplåsningen genom att inte installera Sn0w

tnakam
    Member

@freebo 45938 wrote:

iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

och du kan välja att hoppa över upplåsningen genom att inte installera Sn0w

Okej, men i den guiden så står det ju att jag måste ha 3.1.2, men jag hittar bara att jag har 3.1. Finns det en uppdatering på itunes?

Baseband = Vad? Modemfirmware?
    Då är den 05.11.07. Är de ok?

Sorry för alla “dumma” frågor.:D

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Ja det finns 3.1.2. Uppdatera med iTunes.
    ehm.. Bb på 3.1 och 3.1.2 är 5.11.7. Förut kunde man inte låsa upp de men nu kan du. Guiden funkar på både 3.1 och 3.1.2.

tnakam
    Member

@h3nr11k 45944 wrote:

Ja det finns 3.1.2. Uppdatera med iTunes.
    ehm.. Bb på 3.1 och 3.1.2 är 5.11.7. Förut kunde man inte låsa upp de men nu kan du. Guiden funkar på både 3.1 och 3.1.2.

Då innebär det att jag ska uppdatera i itunes först??
    Kan man köra en säkerhetskopia på den då? Så om något skulle “skita” sig kan man alltid gå tillbaks till den jag hade innan då?

Jag är som sagt inte i behov av att låsa upp den till några andra operatörer utan bara jailbreaka den.

Än en gång tack för hjälpen! 🙂

H3NR11K
    Member

@tnakam 45945 wrote:

Kan man köra en säkerhetskopia på den då? Så om något skulle “skita” sig kan man alltid gå tillbaks till den jag hade innan då?

Jag är som sagt inte i behov av att låsa upp den till några andra operatörer utan bara jailbreaka den.

Den finns alltid en kopia efter varje gång du pluggat in telen i datorn. Jag sket i det. Svårt för de att faila… Uppdaterar durs iTunes så är det bra. Sen så är de bara att följa stegen som iclarified skriver om. Det är typ omöjligt att faila. De som jag hört faila har inte följt alla steg.

Freebo
    Member

@tnakam 45945 wrote:

Uppdatera till 3.1.2
    Synka telefonen med iTunes och stäng ned iTunes
    kör blackra1n
    klart

läs guiden jag länkade till, den ger dig samma svar som du får här….

jasifil
    Member
    Post count: 300

@h3nr11k 45946 wrote:

Den finns alltid en kopia efter varje gång du pluggat in telen i datorn.

Hur är det med det där egentligen? Jag har vid ett par tillfällen återställt luren och sedan insett för sent att de senaste veckornas uppgifter inte alls hängt med i återställningen. Den säkerhetskopia som fanns var alltså flera veckor gammal trots att luren varit ansluten åtskilliga gånger däremellan. När sker säkerhetskopiering egentligen?

tnakam
    Member

@freebo 45947 wrote:

Uppdatera till 3.1.2
    Synka telefonen med iTunes och stäng ned iTunes
    kör blackra1n
    klart

läs guiden jag länkade till, den ger dig samma svar som du får här….

Ni är grymma, tack för hjälpen.

Ska hem och prova efter jobbet ikväll.
    Hoppas att allt går i lås. 🙂
    Kan man återställa den till ursprung senare om man vill?

Jag skriver senare om hur det gick.

H3NR11K
    Member

@jasifil 45948 wrote:

Hur är det med det där egentligen? Jag har vid ett par tillfällen återställt luren och sedan insett för sent att de senaste veckornas uppgifter inte alls hängt med i återställningen. Den säkerhetskopia som fanns var alltså flera veckor gammal trots att luren varit ansluten åtskilliga gånger däremellan. När sker säkerhetskopiering egentligen?

Intressant.. Jag har aldrig haft problem med det.. Tror att det är en inställning i iTunes.. Kan tyvärr inte hjälpa dig här… Dock så har jag svårt att tro att man kan faila med rc3

tnakam
    Member

@tnakam 45949 wrote:

Ni är grymma, tack för hjälpen.

Ska hem och prova efter jobbet ikväll.
    Hoppas att allt går i lås. 🙂
    Kan man återställa den till ursprung senare om man vill?

Jag skriver senare om hur det gick.

Hej igen,

Jag antar att jag kan jailbreaka den även om den är låst till Telia va?
    Tacksam för svar.

Freebo
    Member

@tnakam 45976 wrote:

Hej igen,

Jag antar att jag kan jailbreaka den även om den är låst till Telia va?
    Tacksam för svar.

Jadå, det är inga problem

psipod
    Member
    Post count: 5

Jag tänkte att jag kunde låna tråden lite istället för att starta en ny.

Jag sitter med iPhone 3G med version 2.2 och modemfirmware 02.28.00 (jag vet..har inte uppdaterat den på evigheter :o)

Kör också med Telia och har inget behov av att köra med andra operatörer.

Är det bara till att uppdatera den via iTunes och sen köra Blackrain? Verkar nästan för lätt. :rolleyes:

Inget strul med wifi eller bluetooth efter blackra1n? Går det att reseta den som vanligt?

Freebo
    Member

@psipod 45980 wrote:

Jag tänkte att jag kunde låna tråden lite istället för att starta en ny.

Jag sitter med iPhone 3G med version 2.2 och modemfirmware 02.28.00 (jag vet..har inte uppdaterat den på evigheter :o)

Kör också med Telia och har inget behov av att köra med andra operatörer.

Är det bara till att uppdatera den via iTunes och sen köra Blackrain? Verkar nästan för lätt. :rolleyes:

Inget strul med wifi eller bluetooth efter blackra1n? Går det att reseta den som vanligt?

Är du nöjd med Telia så är det bara att trycka in FW 3.1.2 och sedan köra Blackra1n. Ja, det är nästan för enkelt :laugh:

Vissa har rapporterat att wifi kan strula direkt efter JB, upplever du det är det bara att resetta nätverksinställningarna så är allt normalt igen och ja, vill du återställa till fabriksinställningarna är det bara att köra en Restore med FW 3.1.2

psipod
    Member
    Post count: 5

Tack för svaret, Freebo.

Hur blir det med musik och program som jag har på telefonen nu? Finns allt kvar efter blackrain och fungerar 2.2-programmen på 3.1.2?

Freebo
    Member

@psipod 45984 wrote:

Tack för svaret, Freebo.

Hur blir det med musik och program som jag har på telefonen nu? Finns allt kvar efter blackrain och fungerar 2.2-programmen på 3.1.2?

Allt finns kvar orört, vissa program kan behöva uppdateras från 2.2 till 3.1.2 men jag är rätt säker på att iTunes kommer att meddela dig om detta.

Det är alltid kokt att synka telefonen innan du JB:ar, om någonting går fel kan du ju alltid köra en restore av din senaste backup

tnakam
    Member

Måste jag ha itunes igång när jag JB:ar?

Tacksam för snabbt svar.

Freebo
    Member

@tnakam 46011 wrote:

Måste jag ha itunes igång när jag JB:ar?

Tacksam för snabbt svar.

nej, stäng ned

tnakam
    Member

@freebo 46013 wrote:

nej, stäng ned

Tack FreeBoo du e grym
    🙂

tnakam
    Member

@tnakam 46016 wrote:

Tack FreeBoo du e grym
    🙂

Vilket är bäst, Cydia eller Rock?

Verkar funka hittils. Grymt! 😀

Freebo
    Member

@tnakam 46027 wrote:

Vilket är bäst, Cydia eller Rock?

Verkar funka hittils. Grymt! 😀

Cydia är mer hard core =)

tnakam
    Member

@freebo 46030 wrote:

Cydia är mer hard core =)

Kan man köra bägge?
    Kan jag ta bort rock nu? Jag installerade detta. Eller måste jag JB:a om den?

Föresten, tack för all hjälp Freebo. Funkar klockrent.

😀

Freebo
    Member

@tnakam 46038 wrote:

Kan man köra bägge?
    Kan jag ta bort rock nu? Jag installerade detta. Eller måste jag JB:a om den?

Föresten, tack för all hjälp Freebo. Funkar klockrent.

😀

Det är bara att ta bort Rock, tack och kul att det fungerar. Nu går jag offline ett par dagar.

tnakam
    Member

@freebo 46040 wrote:

Det är bara att ta bort Rock, tack och kul att det fungerar. Nu går jag offline ett par dagar.

Hmm, hänger inte med på hur man tar bort ROCK. Någon som kan hjälpa?

vossen
    Member
    Post count: 1457

Någon mer som har problemet med att wifi har slutat funka, även Youtube (3GS) både min och min kompis har det problemet (3.1.2)

ChRoN
    Member
    Post count: 2

Till “Vossen”:
    Har en 3Gs med senaste mjukvaran och har kört installationen enligt denna länk
    men hade iTunes igång under hela förloppet.

Allt verkar funka klockrent tills jag stänger ner iPhonen och försöker starta den igen.
    Då får jag upp en bild med en USB-kontakt (Stora modellen) och en ikon på iTunes och inget händer… startar jag däremot blackra1n på pcn igen så går iPhonen igång… tanken är väl inte att man ska behöva ha en dator med iTunes och blackra1n.exe tillgänglig varje gång man startar om luren???

Nästa problem är Wifi som du säger “Vossen”, får inte igång någon Wifi-förbindelse längre 🙁

Alla mina problem, gällande iPhonen då alltså ;-), kan ju bero på att jag hade iTunes igång under själva installationen vilken inte skulle vara igång enligt dig “Freebo”, så jag får väl testa med att stänga ner iTunes och testa för fjärde gången… skam den som ger sig 😉

Tack på förhand för alla svar som kan styra in mig till ett förväntat slutresultat 😀
    /ChRoN

tnakam
    Member

@vossen 46042 wrote:

Någon mer som har problemet med att wifi har slutat funka, även Youtube (3GS) både min och min kompis har det problemet (3.1.2)

Yes min wi-fi fungerar inte heller efter JB.
    Går jag sen in på inställningar –>Allmänt –> Nätverk så är Wi-Fi grå ( Går ej att trycka på) Det fungerade innan jag startade om iPhonen. När jag startade den så slutfördes en installation av ROCK. Kan det ha något med det att göra??

Hoppas på att någon kan svara.

H3NR11K
    Member

verkar som att ni alla har de nya bootroom:et.. Då sitter inte jb kvar och man måste återjailbreaka med blackra1n efter varje avstängning.. När köpte ni era telefoner?

tnakam; Borde finnas något i Rock som säger typ unistall

tnakam
    Member

@h3nr11k 46056 wrote:

verkar som att ni alla har de nya bootroom:et.. Då sitter inte jb kvar och man måste återjailbreaka med blackra1n efter varje avstängning.. När köpte ni era telefoner?

tnakam; Borde finnas något i Rock som säger typ unistall

Jag köpte min i februari 2009. Jag testade att jailbreaka den igen efter omstart med blackra1n. Stängde sedan av den och startade den igen och då helt plötsligt är jag ansluten till mitt hemnätverk igen. :). Hoppas det håller sig nu.

I Rock har jag hittat uninstall, men det händer inget när jag vill avinstallera det. Skumt, annars får jag väl leva med att det ligger på telefonen.

Har du annars någon annan bra lösning på det H3nr11k?

H3NR11K
    Member

@tnakam 46060 wrote:

Jag köpte min i februari 2009. Jag testade att jailbreaka den igen efter omstart med blackra1n. Stängde sedan av den och startade den igen och då helt plötsligt är jag ansluten till mitt hemnätverk igen. :). Hoppas det håller sig nu.

I Rock har jag hittat uninstall, men det händer inget när jag vill avinstallera det. Skumt, annars får jag väl leva med att det ligger på telefonen.

Har du annars någon annan bra lösning på det H3nr11k?

Aha.. Då är de ingen chans att du har det.. Tänker lite fel ibland eftersom att de bara gäller 3GS..

Okej, bra! Jo juste.. Jag kom på de.. Fick ned den är jag la till xSellize repo.. Gå in på Packages i Cydia.. Leta efter något som har med rock att göra.. Typ RockApp.. Kom inte ihåg vilken de var jag tog bort.. Men den försvann i alla fall 🙂

jonny_bravo_74
    Member

Har jb 3Gs version 3.0 och vill uppdatera till 3.1.2. Stämmer det att den låser sig (tillbaka till telia) om jag gör det i itunes? I så fall – kan jag sen låsa upp den igen med BlackSn0w?

H3NR11K
    Member

@jonny_bravo_74 46066 wrote:

Har jb 3Gs version 3.0 och vill uppdatera till 3.1.2. Stämmer det att den låser sig (tillbaka till telia) om jag gör det i itunes? I så fall – kan jag sen låsa upp den igen med BlackSn0w?

Ja till båda frågorna!

jonny_bravo_74
    Member

Tack för snabbt svar..

ChRoN
    Member

Tackar så mycket H3NR11K.

Får bli avinstallation då…
    kan ju inte hålla på och återjailbreaka varje gång man startar om luren… 🙁

Även Wifi-problemet gör ju att det inte känns värt att hålla på med att jailbreaka hela tiden…

Viewing 34 posts - 1 through 34 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.