Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › jailbreak iphone 3gs 16gb 3.0.1
-
AuthorPosts
-
Tjo
hade lite problem i början o hajja proceduren, kollat en del olika guider osv.. men tillsist så funkade de 🙂
Uppdaterade först telefonen i itunes till 3.0.1
Tankade filerna: redsn0w-win_0.8.zip & iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw (obs, 3.0 firmware som laddas i redsn0w via browse).
Spara i en ny mapp påskrivbordet och packa upp redsn0w.
länk: Jailbreak iPhone 3.0.1
Dock följde jag inte guiden som finns på länken ovan, utan bara laddade filerna därifrån.
Det krävdes Youtube för att jag skulle få rätt på de:
YouTube – Jailbreak 3.0.1 Firmware for iPhone, iPhone 3G & iPhone 3GS
ganska bra videoguide, även om en del saker inte var 100% överens med vad jag såg på min skärm..
När guiden visar att man ska sätta telefonen i dfu läget, så fick ja annorlunda instruktion från redsn0w än videon visar.
Jag stängde av telefonen med usbkabel inkopplad, sen när telefonen var avstängd så drog jag ur usbkabeln väntade 5 sekunder.
Efter 5 sek kopplade jag in usbkabeln igen, med Home knappen intryckt, vilket startade min iphone och den börjar ladda(med apple-loggo).
När jag sen fick upp en bild på iphonen med en usbkontakt + itunes loggo, då släppte jag Home knappen, och först då kunde jag trycka “Next” i Redsn0w.när jag tryckt Next håller jag in Homeknappen igen ända tills en laddnings cirkel visas under texten “Downloading jailbreak data”.
Det kommer stå “Done” i redsn0w programmet, men jag valde att klicka Finish när allt var klart o telefonen omstartad.
Efter “Download jail…..” startar telefonen om med lite text som fladdrar förbi sen kommer en bild på en annanas o den flashar lite o så..
När den startat om igen så va de precis som vanligt fast nu med Cydia installerat, vilket de borde om den nu är jailbreakad.
Så efter många försök så gick de 🙂 skönt och det ska bli kul att se vad detta kan tillföra min nya iphone 😛
Gjorde detta med en HP-laptop, Windows 7 Ultimate RC build 7100.
Tyckte de va ganska kul o pilla med dehär, så skrev ihop detta, kanske hjälper någon stackare där ute ;D
/tehfiskk
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.