Jailbreak + Korrekt upplåst via Telia

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreak + Korrekt upplåst via Telia

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Hej! (ny här, bra forum!)

Jag var inne på telia idag och låste upp min telefon, kom hem och stoppade i simkortet och då stog det på skärmen “Congratulations, your iphone has been unlocked!” Perfekt tyckte jag… Nu är den upplåst så jag kan göra vad jag vill (iPhone v 3.1)

Nu är det så att jag vill gärna jailbreaka telefonen, kör pwnage tool och gör altt som det står enligt en guide på iClarified, funkar inte då. Då tänkte jag att det skulle vara något med det där meddelandet som man får upp när man ska göra sin egen ipsw fil (Do you have a contract and do you activate your phone through itunes?) På den frågan har jag provat båda alternativen. Det funkade inte, det enda som händer när jag väl jailbreakat den är att jag inte får kontakt med mitt nät (Tele2 Comviq) och om jag restorar den kommer den upp som vanligt och allt funkar, dock kommer Unlocked meddelandet upp varje gång jag restorar.

Någon som har samma problem, suttit och försökt hitta lösningar lite här och där över internet utan lycka!

Mvh Niklas

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.