Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak + Korrekt upplåst via Telia
-
AuthorPosts
-
Hej! (ny här, bra forum!)
Jag var inne på telia idag och låste upp min telefon, kom hem och stoppade i simkortet och då stog det på skärmen “Congratulations, your iphone has been unlocked!” Perfekt tyckte jag… Nu är den upplåst så jag kan göra vad jag vill (iPhone v 3.1)
Nu är det så att jag vill gärna jailbreaka telefonen, kör pwnage tool och gör altt som det står enligt en guide på iClarified, funkar inte då. Då tänkte jag att det skulle vara något med det där meddelandet som man får upp när man ska göra sin egen ipsw fil (Do you have a contract and do you activate your phone through itunes?) På den frågan har jag provat båda alternativen. Det funkade inte, det enda som händer när jag väl jailbreakat den är att jag inte får kontakt med mitt nät (Tele2 Comviq) och om jag restorar den kommer den upp som vanligt och allt funkar, dock kommer Unlocked meddelandet upp varje gång jag restorar.
Någon som har samma problem, suttit och försökt hitta lösningar lite här och där över internet utan lycka!
Mvh Niklas
Säker på att det går att jailbreaka 3.1?
Det finns väl ingen jailbreak för 3.1, inte för 3gs i alla fall.
Undrar om Dev Team kommer att fixa 3.1 för det har ju gått en tid nu sedan Apple släppte versionen. :confused:
Jaha jag tror det eftersom jag har sett tutorials ang. 3.1 på t.ex iClarified. Jag vet ju att det inte funkar med unlocking men där har jag ju tur eftersom jag låste upp den via Telia.
Någon som har samma problem som mig? :):eek:
@nickeliten 42877 wrote:
Jaha jag tror det eftersom jag har sett tutorials ang. 3.1 på t.ex iClarified. Jag vet ju att det inte funkar med unlocking men där har jag ju tur eftersom jag låste upp den via Telia.
Någon som har samma problem som mig? :):eek:
Jag låste upp min tjejs 3G hos Telia förra veckan. Uppdatera den till 3.1 och fick samma meddelande från itunes “congrats your iphone have been succesfully unlocked”. Men jag tror inte att den är ändå helt upplåst, för när jag sätter in hennes comviq kort så står det TELIA i operatörs loggon. Och när jag ringer så dycker en popup upp som säger att “Vidarkoppling aktivierat”. Största problemet är nog ändå att många samtal inte kommer fram och den tappar samtal ofta, samma symptom som från Ultrasnow.
Har inte jailbreakat den ännu för att jag har ingen Mac och JB för windows har inte kommit ännu.
Det finns ju 3Gs Downgrade Assistant v1.0 , någon som har testat ?
The Iphone Spot Blog Archive 3GS Downgrade AssistantDet står massa saker här annars
// TwiZteD
Jo men precis, den verkar liksom bara vara upplåst om man har tillgång till itunes via internet, så om jag någon gång skulle vara utan internet osv. skulle den låsa sig igen om jag vill restora den. Jag förstår inte hur upplåsningen fungerar riktigt… Jag gick iaf. till telia, dom sa att jag skulle få ett sms från dom på min mobil när den skulle bli upplåst, men har inte fått något sms.
Verkar som telia inte har koll på hur det fungerar riktigt heller 😛 funderar på att ringa och fråga lite mer ingående om hur upplåsningen fungerar.Om jag restorar via pwnage tool ipsw fil så får jag inte upp det sista meddelandet: Congrats, iphone unlocked, jailbreaket fungerar men itunes vill inte låsa upp den efter…
Så! Jag fick det att fungera ypperligt vid 4e försöket. Jag testade att inte ha simkortet i när jag jailbreakade den och så bockade jag ur “Activate phone” i pwnage tool. Det är tydligen under aktiveringsprocessen den upptäcker att mobilen är olåst, men när jag körde jailbreak på det här sättet med simkortet så fungerade det inte! Ta ur simkortet innan alla ni som har problem med jailbreak på en Telia upplåst iPhone! Kanske jag som
är lite dum som inte förstod det direkt 😛Kan låsa denna tråd! Tack för hjälpen!
@ponyboy 42885 wrote:
Jag låste upp min tjejs 3G hos Telia förra veckan. Uppdatera den till 3.1 och fick samma meddelande från itunes “congrats your iphone have been succesfully unlocked”. Men jag tror inte att den är ändå helt upplåst, för när jag sätter in hennes comviq kort så står det TELIA i operatörs loggon. Och när jag ringer så dycker en popup upp som säger att “Vidarkoppling aktivierat”. Största problemet är nog ändå att många samtal inte kommer fram och den tappar samtal ofta, samma symptom som från Ultrasnow.
Har inte jailbreakat den ännu för att jag har ingen Mac och JB för windows har inte kommit ännu.
Har låst upp min iphone 3GS från tre och använder Telia. På Min står de Telia inte tre.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.