Jailbreak = krasch

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 62

Hej!

Kört med iPhone 3G nu i 2veckor jailbreakad och 1 vecka som standard.

Jag vet inte om jag är den enda otursdrabbade men jag märkte att telefonen hade en tendens att krascha (reboot) nästan 1gång/dag när den var jailbreakad pga att ett program hade slutat fungera.

Körde med Liveclock, LiveWeather, LockCalender, BossPrefs, SB, Winterboard, FiveIconDock.

Någon som haft strul med dessa program?

Nu när telefonen är återställd fungerar allt klockrent (de bör den ju göra med :D) men det e trist att inte kunna lägga in lite lull-lull å roliga apps.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Vilken firmware har du?Det är tydligen en del problem med jailbrejk ihop med 2.2.1.

Pear
    Member
    Post count: 322

har haft jailbreak på 2.2.1 med tillhörande bb och de har funkat klockers!

Kan det vara så att när du jailbreakade så hade du synkat över all musik och allting? Har läst att om massa musik och filer finns så funkar itne jailbreaken ngt vidare, men om den är tom (dvs precis efter en återställning) så kanske de funkar bättre?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Pear kan ha rätt!Återställ,gör om,gör rätt!
    Om du följer dessa råd så ska du se att den kanske börjar funka som du vill igen!
    Lycka till!

aeus
    Member
    Post count: 62

@pear 26648 wrote:

har haft jailbreak på 2.2.1 med tillhörande bb och de har funkat klockers!

Kan det vara så att när du jailbreakade så hade du synkat över all musik och allting? Har läst att om massa musik och filer finns så funkar itne jailbreaken ngt vidare, men om den är tom (dvs precis efter en återställning) så kanske de funkar bättre?

har aldrig fyllt den mer än 500mb med musik men de kanske räcker för att strula.. får köra utan jailbreak ett tag å se om jag saknar några program 😉

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.