Jailbreak med Telia och 2.2.1 Tips!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreak med Telia och 2.2.1 Tips!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Vet att det finns många som (precis som jag) sitter med 2.2.1 och baseband 02.30.

Visst har ni försökt Jailbreaka men får No Service? (D.vs inget nätverk från leverantören te.x Telia.)

Gör som jag:

*Installera 2.2.1 rent från iTunes
    *Gå in i inställningarna och stäng av SIM-PIN (Inställningar / telefon / sim-pin)
    *Ladda ner QuickPWN 2.2.5-2 ( Downloads )
    *Kör igång QuickPWN och gör som det står! (Notera det nedanför INNAN ni väljer .ispw!)
    *Bläddra fram uppdateringen från iTunes (d.vs 2.2.1) EJ DEN MODDADE SOM EJ UPPGRADERAR BASEBAND!
    *Låt QuickPWN göra sitt.

Klart, har ni följt detta så ska det fungera med Jailbreak + Telia i 2.2.1 och nyaste Baseband.

spjonky
    Member
    Post count: 138

använde mig av iClarified – Apple News and Tutorials
    funkade kanon bra

Bmode
    Member
    Post count: 201

…. Du har alltså låst upp den men den fugerar endast med telia ??
    Provat o kollat fall det fungerar med andra opperatörer ??
    Mvh

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Det han menade var det att många som jailbreakar med QuickPwn oftast får “no service” även med officiell operatör, det här var fixen för det 😉

steffe
    Member
    Post count: 2452

Vad jag förstår handlar det överhuvudtaget inte om upplåsning utan om jailbrejk,det är inte samma sak.
    Inte för att jag vill vara taskig,men Bmode ska nog läsa tråden lite noggrannare kanske?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.