Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak säkert?
-
AuthorPosts
-
Hej. Ledsen om allt detta går att läsa till sig på detta forum, men känns som det saker förändras snabbt och vill vara 100 innan jag köper en iPhone 4.
Jag vill använda Glocalnet och har därför tidigare velat köpa en iPhone 4 hos Tre med kontantkort, för att sedan låsa upp direkt. Nu har de ju stoppat försäljning med kontantkort, och då jag är rätt sugen på en iPhone började jag fundera på om man kunde köpa den med kontantkort hos en annan operatör och jailbreka?
Om jag t.ex. köper en hos Telia, kommer jag då aktivera den med Telia- sim-kortet i, sedan jailbreaka och sedan byta ut simkortet mot Glocalnet, och allt fungerar? Behöver man göra om jailbreaket varje gång man startar om telefonen nuförtiden? Kan det bli några andra problem, att den slutar fungera, blir låst igen, eller med garanti/försäkring?
Mvh
om du köper den hos telia, så kan du aktivera telen med både telia och halebop kort.
nej du kommer inte behöva jb om den efter varje omstart, bara att jb och köra på.
men se till att den har fw 4.0 eller 4.0.1 annars kan du inte jb eller låsa upp den.
/någon får rätta mig om jag har fel här/
Om du köper den hos 3 så kan du låsa upp den för 300kr tror jag, då är den olåst för alltid.
@vossen 76426 wrote:
Om du köper den hos 3 så kan du låsa upp den för 300kr tror jag, då är den olåst för alltid.
Som sagt, de säljer den ju inte längre med kontantkort.
Okej, så om fw är senare än 4.0.1 fungerar inte JB? Hur ska man veta om den är det när man köper den? Skulle det visa sig att det inte går att jailbreaka är det ingen idé eftersom jag vill använda Glocalnet. Så måste ju vara säker på att jag köper en som går att jailbreaka.
@jesper1 76899 wrote:
Okej, så om fw är senare än 4.0.1 fungerar inte JB? Hur ska man veta om den är det när man köper den? Skulle det visa sig att det inte går att jailbreaka är det ingen idé eftersom jag vill använda Glocalnet. Så måste ju vara säker på att jag köper en som går att jailbreaka.
Du kan inte veta det helt 100% förens du startat upp telefonen och går in i Inställningar och kikar upp.
Man kan alltid gissa sig till på ett ungefär genom att utläsa från serienumret vilken vecka telefonen är tillverkad.
Men det ger som sagt ingen 100% om vilken fw-version den innehåller.@jesper1 76899 wrote:
Skulle det vara så att den skulle ha 4.0.2 och du inte kan JB så är det bara vänta till Version 4.1 kommer ut för då ska du kunna JB …
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.