Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak-trubbel
-
AuthorPosts
-
Hej,
Jag har en 3Gs som jag uppdaterat till senaste OS 3.1.2.
Igår tänkte jag ge mig på att försöka jailbreak den och laddade därför ner blackra1n.När jag kör igång blackra1n så får jag aldrig se den där bilden på gubben utan det enda som händer är att skärmen blir grårandig. Efter en stund säger blackra1n att jailbreaken är klar och att jag ska vänta på en reboot.
Jag väntade i 5-10 minuter men ingen reboot skedde så jag bootade helt enkelt om den manuellt och när telefonen startat upp så hade naturligtvis inget hänt utan allt var som vanligt.
Hela proceduren är upprepad ett antal gånger med samma resultat.
Någon som råkat ut för samma sak och vet hur man bör gå tillväga?
Det finns en hel tråd om detta.. Säker på att allt med iTunes är avstängt?
Ja, vad jag kan se så är allt itunes-relaterat nedstängt. Jag dödade processen för iTunes-helper, men lät servicarna Ipod-service och applemobiledeviceservice vara kvar… för dom behövs väl.
Vilken tråd menar du att jag kan titta i?
@antjoh 46176 wrote:
Ja, vad jag kan se så är allt itunes-relaterat nedstängt. Jag dödade processen för iTunes-helper, men lät servicarna Ipod-service och applemobiledeviceservice vara kvar… för dom behövs väl.
Vilken tråd menar du att jag kan titta i?
ipodservice kan du stänga ner.
Blackra1n använder sig enbart av applemobiledevice.Får det inte att fungera ändå.
Har läst igenom hela den här tråden: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5537-blackra1n-aer-ute-nu.html…men ser ingen som har haft samma symptom som min. Dvs när man klickar “make it rain” så går det några sekunder och sedan blir skärmen grå med diagonala svarta ränder.
Blackrain går klart och säger att jag ska vänta på om-boot men den kommer aldrig.Det enda som hjälper då är en manuell omstart och tillbaks till orginal iphonen.
@antjoh 46182 wrote:
Får det inte att fungera ändå.
Har läst igenom hela den här tråden: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5537-blackra1n-aer-ute-nu.html…men ser ingen som har haft samma symptom som min. Dvs när man klickar “make it rain” så går det några sekunder och sedan blir skärmen grå med diagonala svarta ränder.
Blackrain går klart och säger att jag ska vänta på om-boot men den kommer aldrig.Det enda som hjälper då är en manuell omstart och tillbaks till orginal iphonen.
Om du inte ser geohot-snubben på din iphone efter du kört programmet. Stäng ner programmet, öppna upp igen och kör igen.
Om och om igen, tills du lyckas..
OBS! Viktigt att du stänger ner blackra1n.exe och startar upp blackra1n.exe på nytt efter varje misslyckat försök.
Så gjorde jag och efter 15-20 försök så hoppade det igång för mig.
Problemet är att när telefonen gått in i det där grå-randiga stadiet så funkar det inte att köra “make it rain”. Då står den bara och väntar på “Waiting for device”. Bootar jag om den i recovery mode så händer samma sak igen. Har försökt så många gånger att jag tappat räkningen 🙂
Tack för svar i alla fall.
Edit: Jag kör XP sp2.
Edit2: sp3 menade jag 🙂
@antjoh 46186 wrote:
Problemet är att när telefonen gått in i det där grå-randiga stadiet så funkar det inte att köra “make it rain”. Då står den bara och väntar på “Waiting for device”. Bootar jag om den i recovery mode så händer samma sak igen. Har försökt så många gånger att jag tappat räkningen 🙂
Tack för svar i alla fall.
Edit: Jag kör XP sp2.
Edit2: sp3 menade jag 🙂
Testa på Vista, W7, eller sp2. Det har visat sig att vissa OS fungerar för telefon A emedan andra fungerar för telefon B
Gör som freebo säger.. Låna någons dator… har aldrig hört något liknande ditt fall…
Jag måste bara kolla så kanske jag slipper lägga en ny tråd. Jag har en iphone 3gs baseband 05.11.07. Modell: MC131KS, version 3.1.2. För mig visas recovery läget lite och sedan blir det helt svart, skulle ni säga att det är samma sak för mig? Kör samma OS som antjoh.
Eller missar jag något, laddar ner filen och kör. Avslutar itunes program som i beskrivningen.@synthpopper 46452 wrote:
Jag måste bara kolla så kanske jag slipper lägga en ny tråd. Jag har en iphone 3gs baseband 05.11.07. Modell: MC131KS, version 3.1.2. För mig visas recovery läget lite och sedan blir det helt svart, skulle ni säga att det är samma sak för mig? Kör samma OS som antjoh.
Eller missar jag något, laddar ner filen och kör. Avslutar itunes program som i beskrivningen.För mig har det gått som smort båda gångerna så eg. vore bättre om ngn med first hand info svarar dig… hursomhaver
Jag utgår från att får dessa symptom när du kör Blackra1n? Försök först 15-20 gånger, kvarstår problemet så jaga rätt på en annan PC eller Mac, släpa med dig en USB-sticka med Blackra1n för PC+Mac och en USB-kabel och terrorisera alla du känner eller varför inte glida in på MediaMarkt och testa demodatorerna grundligt 🙂
ah, så versionen jag har skall inte sätta stopp för något egentligen. Det var mest det jag undrade över. Så jag inte sitter här och försöker i onödan. Behöver jag verkligen återställa iphonen mellan varje försök?
@synthpopper 46467 wrote:
ah, så versionen jag har skall inte sätta stopp för något egentligen. Det var mest det jag undrade över. Så jag inte sitter här och försöker i onödan. Behöver jag verkligen återställa iphonen mellan varje försök?
Jag skulle nog vilja påstå att versionen och modellen du har är bland de vanligare här på forumet.
Nej du behöver inte återställa mellan varje försök. Det enda viktiga är att du startar med en ren 3.1.2 FW instalation. Det finns 999 posts om detta i en annan av trådarna här, sök bara på blackra1n så kommer du att översköljas av posts från folk med samma ‘problem’, de flesta lyckats tillslut och i de flesta fall när de testat Blackra1n på ett annat OS.
okej, tack! Ska söka bättre nästa gång MVH
ska snabbt bara tala om att det löste sig, funkade på andra försöket på en annan dator med väl uppdaterat windows vista. Jag som trodde jag kunde lita på mitt gamla xp :P. MVH
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.