Jailbreak utan upplåsning?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreak utan upplåsning?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej,

Det här kan vara den dummaste frågan någonsin, men jag har en iPhone 3GS 3.1.3 som är operatörslåst till Telenor, vilket är helt OK eftersom jag har deras abb. 3.1.3-jailbreaks kan inte låsa upp än, men måste jag det eftersom jag vill ha kvar operatörslåsningen?

Innan jag jailbreakar vill jag ju vara dubbelt säker, därför den onödigt dumma frågan med det troligen uppenbara svaret!

MVH
    Klas (orolig förstagångs-breakare)

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Du kan inte jailbreaka en 3GS med 3.1.3. Senare, när det kanske går behöver du inte låsa upp den, man kan alltså JBa utan att låsa upp

Qlaz
    Member

Ah, tack så mycket! Jag har läst en del som hävdar att det går att jailbreaka, men inte låsa upp. Dock verkar det råda väldigt delade meningar, så det är väl säkrast att avvakta. Egentligen är det endast en enda funktion jag vill åt med Jailbreak, och det är bluetooth keyboard. Man kanske kan hoppas på ytterligare en förbättring av bluetooth i nästa iPhone-uppdatering i stället!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

För att utveckla mitt svar lite: du kan jailbreaka 3.1.3 men bara om du har en jailbreakad iPhone med 3.1.2 och har sparat din ECID SHSH i Cydia. Jag gissar dock att det svaret hade resulterat i mer förvirring…=)

Qlaz
    Member

Hahah… Nja, det förstod jag nog, tack vare att jag nu sett det på flera andra ställen. Jag håller tummarna för en uppdatering av jailbreak (eller iPhone)! Tack för hjälpen!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.