Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak, vad är det?
-
AuthorPosts
-
Oj oj, nu kommer ni tro att jag är en jävla korkad idiot som inte vet detta, men vad är jailbreak för något?
Eller lite koll har jag, att man kan lägga till andra program som inte är från apple. Men skulle veta lite mer om jailbreak.
Sen när man har jailbreakat den, kan man då uppdatera sin firmwire i telefonen via applestore? Eller finns det något annat till den då?
Alla svar är ytterst tacksamma.Är väldigt sugen på en iPhone, vill köpa en upplåst så jag kan köra med mitt mitt Tre abonemang…
@jokerm 26395 wrote:
Oj oj, nu kommer ni tro att jag är en jävla korkad idiot som inte vet detta, men vad är jailbreak för något?
Eller lite koll har jag, att man kan lägga till andra program som inte är från apple. Men skulle veta lite mer om jailbreak.
Sen när man har jailbreakat den, kan man då uppdatera sin firmwire i telefonen via applestore? Eller finns det något annat till den då?
Alla svar är ytterst tacksamma.Är väldigt sugen på en iPhone, vill köpa en upplåst så jag kan köra med mitt mitt Tre abonemang…
Det finns en uppsjö av trådar i forumet om Jailbreak. Läs vet jag…
Om du köper en ny iPhone,så har den antagligen senaste basebandet,och då kan du glömma ditt abb.,eftersom den då bara funkar med telia.
Om du måste köra med tre,så kanske det är enklare med en annan telefon.@steffe 26398 wrote:
Om du köper en ny iPhone,så har den antagligen senaste basebandet,och då kan du glömma ditt abb.,eftersom den då bara funkar med telia.
Om du måste köra med tre,så kanske det är enklare med en annan telefon.men det går väl att låsa upp den?
Eller så köper man en som är upplåst redan…Kan någon förklara för mig om det jag frågade i huvudinlägget, tack…
Jailbreak är som du säger ngt man gör så man kan lägga in program som apple inte vill att man ska lägga in (busigt, busigt) ex teman och sbsettings etc.
Du kan även om du har Firmware (mjukvaru-programmet så att säga) 2.2 installera yellowsn0w som låser upp telefonen. Får du sen senaste varianten 2.2.1 och därmed ngt som kallas baseband (eller som i telefonen heter modemfirmware) 02.30.03 så kan du INTE låsa upp telefonen med yellowsn0w, du kan fortfarande jailbreaka.@pear 26412 wrote:
Jailbreak är som du säger ngt man gör så man kan lägga in program som apple inte vill att man ska lägga in (busigt, busigt) ex teman och sbsettings etc.
Du kan även om du har Firmware (mjukvaru-programmet så att säga) 2.2 installera yellowsn0w som låser upp telefonen. Får du sen senaste varianten 2.2.1 och därmed ngt som kallas baseband (eller som i telefonen heter modemfirmware) 02.30.03 så kan du INTE låsa upp telefonen med yellowsn0w, du kan fortfarande jailbreaka.Okej, men man väl köpa en upplåst iphone, köra med Tre, och samtidigt uppdatera firmwire från apple, eller?
Om du uppdaterar fw i itunes på normalt sätt,så kommer basebandet också att uppdateras!
Dock har mekke lagt upp ett par hackade fw-filer nånstans i forumet,dessa ska enligt uppgift funka,men eftersom du av fullt förståeliga skäl inte är helt insatt i hur jb funkar,så föreslår jag att du köper en upplåst och yellowsnowad lur och GE FAN I ATT UPPDATERA!
Om du följer dessa råd kommer det förhoppningsvis att gå bra!
Lycka till med din nya telefon! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.