Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › jailbreaka 2.2.1 bb 02.30.03
-
AuthorPosts
-
Hej. Är helt kass på detta och fattar inte alla guider som jag läst här och på andra siter.
Kan man jailbraka 2.2.1 02.30.03? Och hur gör man isf?
Finns det någon vänlig själ här som kan förklara för mig?
Jo,jailbrejk ska väl gå,men det går inte att låsa upp den med yellowsnow,och det är tydligen problem med fakesim också.
Om du har en svenskköpt telefon och kör telia så behöver du inte låsa upp.
Har du annan operatör så lär du få klara dig utan den tills devteam har hackat basebandet.Inte någon som kan länka en guide som visar hur man jailbreakar 2.2.1 bb 02.30.03….typ en från iclarified där allt är samlat eller nått?…får inte rätt på mitt jailbreak 🙁
Du kan faktiskt kolla på iClarified själv, det finns något som heter sök 😉
Om man inte klarar att använda google,så är det kanske inte så lyckat att försöka jailbrejka.Jailbrejk kräver visst omdöme och vissa begränsade baskunskaper som frågeställaren ännu inte verkar ha skaffat sig.
Kolla guider på nätet och sök info i forumet,när du har läst,studerat och förstått dessa guider,så kan du utan större problem brejka din telefon.
Lycka till!såg faktist en väldigt konstigt sak precis ..kollade denna gudie..iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows)
bara det på engelska så är denna med FOR THOSE WHO DO NOT WANT TO UNLOCK:
– 2.2.1 (3G): iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw
denna ska ju vi ha med 2.2.1 02.30.03 om man kör med telia (?)iaf klickar du så att texten blir på svenska finns denna filen inte med bara den till 2.2 haha gäller att vara uppmärksam där vilket jag inte var 😀
Om man inte klarar att använda google, bla bla bla haha du vet att en väldigt stor del av iphone jailbreak på svensk text länkar till denna sida, vissa är kanske bara försiktiga och frågar hellre någon med mer kunskap om jailbreak innan man försöker sig på det
menmen tackar iaf för det privata meddelande där man fick tipset att läsa guiden på engelska istället
Eftersom de som utvecklar programvaran för jailbrejk gör det för en internationell marknad,så är det naturligtvis den engelskspråkiga guiden som gäller.
Det verkar som du har förstått en del nu,hoppas det ska funka med ditt brejk.
Om du kör telia så behöver du inte låsa upp den,har du annan operatör så är telefonen inte längre användbar(yellowsnow klarar än så länge inte ditt baseband).@steffe 26280 wrote:
Eftersom de som utvecklar programvaran för jailbrejk gör det för en internationell marknad,så är det naturligtvis den engelskspråkiga guiden som gäller.
Det verkar som du har förstått en del nu,hoppas det ska funka med ditt brejk.
Om du kör telia så behöver du inte låsa upp den,har du annan operatör så är telefonen inte längre användbar(yellowsnow klarar än så länge inte ditt baseband).Ja den svenska översättningen verkar inte vara uppdaterad
Funkade kanon,var ju lättare när man hade rätt filer haha
Iphonen blev ju såå mycket roligare nu med winterboard bara ….en helt ny värld har öppnat sig hahah:rolleyes: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.