Jailbreaka 3G 4.1 –> 4.2

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreaka 3G 4.1 –> 4.2

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

Hej!
    Är ganska ny inom det här, men lyckades jailbreaka min iPhone 3g när iOS 4.1 var aktuellt via diverse guider och youtube, med redsn0w.

Nu är jag ju såklart sugen på att uppdatera till 4.2, men är väldigt osäker nu.
    Kommer iphonen bli unthetered/tehtered?
    Tycker det står olika på sidorna jag är inne på.

Vad kommer hända med de Cydia-appar & tweaks jag har installerat, btw?

Någon som har koll och kan kortfattat förklara vad som gäller?

TACK

iPhone 3g
    FW: 4.1
    JB: redsn0w
    Låst till Telia

ATREYU
    Member
    Post count: 42

iphone 3g på 4.2 är untethered med redsn0w men jag rekommdenderar INTE att uppdatera till 4.2 och jailbreaka för att visa appar spökar, och den blir segare (vad jag upplevt det). Mitt tips är att behålla 4.1, den enda skillnaden på 4.1/4.2 är ju bara en ny röstmemon-ikon,fonter i anteckningar och lite annat småfix som egentligen inte är nödvändigt.
    Cydia apparna kommer försvinna, du kan använda PKGbackup från cydia, men då måste du installera allt på nytt även om informationen i apparna sparas.
    Om du vill ha det nya Cydia är det bara att jailbreaka om på 4.1, ett tips, eftersom 0.9.6b5 ska ha en ny method att hacktivera som ska göra att iphonen går snabbare.

PLH
    Member

Tack!

PLH
    Member

@atreyu 84344 wrote:

iphone 3g på 4.2 är untethered med redsn0w men jag rekommdenderar INTE att uppdatera till 4.2 och jailbreaka för att visa appar spökar, och den blir segare (vad jag upplevt det). Mitt tips är att behålla 4.1, den enda skillnaden på 4.1/4.2 är ju bara en ny röstmemon-ikon,fonter i anteckningar och lite annat småfix som egentligen inte är nödvändigt.
    Cydia apparna kommer försvinna, du kan använda PKGbackup från cydia, men då måste du installera allt på nytt även om informationen i apparna sparas.
    Om du vill ha det nya Cydia är det bara att jailbreaka om på 4.1, ett tips, eftersom 0.9.6b5 ska ha en ny method att hacktivera som ska göra att iphonen går snabbare.

En snabb fråga bara!
    Ska/kan jag alltså ta ner redsn0w 0.96b5 men ska ta iOS 4.1 filen (ipsw.) som jag hade till det nu lite äldre redsn0w jag använde när jag uppdaterade till iOS 4.1 för några månader sen?

ATREYU
    Member

@plh 84365 wrote:

En snabb fråga bara!
    Ska/kan jag alltså ta ner redsn0w 0.96b5 men ska ta iOS 4.1 filen (ipsw.) som jag hade till det nu lite äldre redsn0w jag använde när jag uppdaterade till iOS 4.1 för några månader sen?

Ber tusen gånger om ursäkt, 0.9.6b6 skulle det vara!
    Du ska använda 4.2.1-ipswn (ladda ner)!

PLH
    Member

Ok 😀

Karaste
    Member
    Post count: 104

Hej!

Har inte kunnat låsa upp denna iPhone 3G på X antal månader.. Den är låst till telenor vilket verkar vara det värsta som finns.

Den ligger med senaste versionen (4.1.2) om jag förstår rätt.
    När jag försöker låsa upp telefonen med redsn0w_win_0.9.6b5 & iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore.ipsw så stannar den på Uploading ramdisk och Downloading Jailbreak Data.. på telefonen.

Vad är fel? Vad kan jag göra?

Telefonen är förövrigt fast i Slide for Emergency..

Lite mer info om telefonen i fråga:
    iPhone 3G
    4.2.1 är FW.
    05.15.04-5.9_M3S2 är BB.

Edit:
    Efter X antal minuter så stängde min telefon av sig.. Uploading ramdisk står fortfarande kvar i redsn0w.

Edit2: Har testat med 0.9.6b6 å valde 4.2.1 i browse (iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore.ipsw) men stannade på Uploading Ramdisk (Downloading jailbreakdata i telefonen..)

I inställningarna på 0.9.6b6 valde jag det där med iPad Baseband då jag har för mig att man ska välja det..

Edit3: Jag körde f0recast å fick fram detta 😮
    http://data.fuskbugg.se/dipdip/________________________________________________Untitled-2.jpg
    Varför står det Unlockable: No ?

Vad gör jag fel? Hur gör man?

ATREYU
    Member

@Käraste 84405 wrote:

Hej!

Har inte kunnat låsa upp denna iPhone 3G på X antal månader.. Den är låst till telenor vilket verkar vara det värsta som finns.

Den ligger med senaste versionen (4.1.2) om jag förstår rätt.
    När jag försöker låsa upp telefonen med redsn0w_win_0.9.6b5 & iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore.ipsw så stannar den på Uploading ramdisk och Downloading Jailbreak Data.. på telefonen.

Vad är fel? Vad kan jag göra?

Telefonen är förövrigt fast i Slide for Emergency..

Lite mer info om telefonen i fråga:
    iPhone 3G
    4.2.1 är FW.
    05.15.04-5.9_M3S2 är BB.

Edit:
    Efter X antal minuter så stängde min telefon av sig.. Uploading ramdisk står fortfarande kvar i redsn0w.

Edit2: Har testat med 0.9.6b6 å valde 4.2.1 i browse (iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore.ipsw) men stannade på Uploading Ramdisk (Downloading jailbreakdata i telefonen..)

I inställningarna på 0.9.6b6 valde jag det där med iPad Baseband då jag har för mig att man ska välja det..

Edit3: Jag körde f0recast å fick fram detta 😮
    http://data.fuskbugg.se/dipdip/________________________________________________Untitled-2.jpg
    Varför står det Unlockable: No ?

Vad gör jag fel? Hur gör man?

DU måste högerklicka på redsn0w>kompabilitet>kör i kompabilitetsläge 2 för windows xp!
    Annars gör du helt rätt på edit 2, tror det bara är med kompabilitetsläget, det vare för mig, kör windows 7…

PLH
    Member

@atreyu 84344 wrote:

Finns det alltså inget sätt att få med sina cydia-appar när man uppdaterar till 4.2 och vill jailbreakar med redsn0w på nytt?
    Konstigt…

muffins
    Member
    Post count: 1906

@plh 84519 wrote:

Finns det alltså inget sätt att få med sina cydia-appar när man uppdaterar till 4.2 och vill jailbreakar med redsn0w på nytt?
    Konstigt…

Du kan alltid ta backup på dina cydia-apps innan du uppdaterar – Hur du tar en backup av dina Cydia apps | iMediaNU

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.