jailbreaka en ifaithbyggd ipsw

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak jailbreaka en ifaithbyggd ipsw

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Tjenare
    Har en iphone 4 med iOS 4.1 på och det börjar verkligen bli dags för en ominstallation. När jag köpte den så hade apple slutat signera 4.1 så jag har bara blobs för 4.2.1 och uppåt. Jag har dock dumpat shshblob för 4.1 med hjälp av iFaith.

Min fråga är, när jag installerat 4.1 med hjälp av den av ifaith modifierade ipsw:n och det sedan är dags att jailbreak med t.ex greenpois0n, ska jag peka greenpois0n till den modifierade ipsw:n eller till originalfilen ?
    Har försökt hitta nå info, men allt jag kan hitta är beskrivningar om hur du dumparsin blob, bygger ipsw:n och sedan installerar den. Sen står det att man jailbreakar med redsnow, greenpois0n eller limerain, men inte vilken av ipswn man ska peka sitt jailbreakverktyg till.
    hade ju kunnat chansa, men om någon vet så vore det ju enklare och det kanske slipper gå åt skogen 🙂
    Tack!

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Varför installera 4.1 när 4.3.x är betydligt stabilare och bättre?

Wh0ami
    Member

Har läst att många anser att deras iphone 4 har blivit laggig med 4.3.*
    hade tänkt att jag skulle installera 4.3.3 och avgöra själv, men om jag är missnöjd och vill gå tillbaka till 4.1 så vore det bra att veta ..
    hade jag haft min 4.1 ssh sen 4.1 hade det väl inte varit nått problem , men nu var det ju så att enda sättet att få den var genom ifaith programmet

Cophe
    Member

Okej. Du hade shsh för 4.2.1. Du kan alltid gå tillbaka till den versionen då där inte skiljer så mycket på den och 4.1.

Men, du kommer inte ångra 4.3.3 installationen. 🙂

Wh0ami
    Member

Ok, får väl prova 4.3.3 helt enkelt 🙂

En annan farhåga med att uppgradera är väl kanske att nått av cydiatweaken man har installerat inte ska fungera med 4.3.3, men dom flesta fungerar väl säkert.
    men det får nog bli i morgon, nu är det gonatt..
    jobba i morgon 🙁

Cophe
    Member

Det flesta fungerar i dagsläget.

Wh0ami
    Member

förresten du kanske vet om greenpois0n fungerar med 4.3.3 ?
    Har googlat och läste någonstans om att det gjorde det, men det var lite oklart.

Wh0ami
    Member

kom in på hemsidan nu, verkar inte fungera i dagsläget
    tack o gonatt 🙂

Cophe
    Member

Nej, greenpois0n fungerar inte till 4.3.3. Det är redsn0w som gäller.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.