Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › jailbreaka en ifaithbyggd ipsw
-
AuthorPosts
-
Tjenare
Har en iphone 4 med iOS 4.1 på och det börjar verkligen bli dags för en ominstallation. När jag köpte den så hade apple slutat signera 4.1 så jag har bara blobs för 4.2.1 och uppåt. Jag har dock dumpat shshblob för 4.1 med hjälp av iFaith.Min fråga är, när jag installerat 4.1 med hjälp av den av ifaith modifierade ipsw:n och det sedan är dags att jailbreak med t.ex greenpois0n, ska jag peka greenpois0n till den modifierade ipsw:n eller till originalfilen ?
Har försökt hitta nå info, men allt jag kan hitta är beskrivningar om hur du dumparsin blob, bygger ipsw:n och sedan installerar den. Sen står det att man jailbreakar med redsnow, greenpois0n eller limerain, men inte vilken av ipswn man ska peka sitt jailbreakverktyg till.
hade ju kunnat chansa, men om någon vet så vore det ju enklare och det kanske slipper gå åt skogen 🙂
Tack!Varför installera 4.1 när 4.3.x är betydligt stabilare och bättre?
Har läst att många anser att deras iphone 4 har blivit laggig med 4.3.*
hade tänkt att jag skulle installera 4.3.3 och avgöra själv, men om jag är missnöjd och vill gå tillbaka till 4.1 så vore det bra att veta ..
hade jag haft min 4.1 ssh sen 4.1 hade det väl inte varit nått problem , men nu var det ju så att enda sättet att få den var genom ifaith programmetOkej. Du hade shsh för 4.2.1. Du kan alltid gå tillbaka till den versionen då där inte skiljer så mycket på den och 4.1.
Men, du kommer inte ångra 4.3.3 installationen. 🙂
Ok, får väl prova 4.3.3 helt enkelt 🙂
En annan farhåga med att uppgradera är väl kanske att nått av cydiatweaken man har installerat inte ska fungera med 4.3.3, men dom flesta fungerar väl säkert.
men det får nog bli i morgon, nu är det gonatt..
jobba i morgon 🙁förresten du kanske vet om greenpois0n fungerar med 4.3.3 ?
Har googlat och läste någonstans om att det gjorde det, men det var lite oklart.kom in på hemsidan nu, verkar inte fungera i dagsläget
tack o gonatt 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.