Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › jailbreaka iphone 4
-
AuthorPosts
-
om man jailbreakar en iphone 4 försvinner opratörlåset då.den är låst till comviq/tele2
ok så nu när jag köpt min låsta telefon så tar jag ner detta då Ultrasn0w. och sen så funkar mitt telenor kort
@swag 77057 wrote:
ok så nu när jag köpt min låsta telefon så tar jag ner detta då Ultrasn0w. och sen så funkar mitt telenor kort
Japp föresätter dock att det inte kommer några Updates under den tiden
version 4.1 är ju på väg när som och då kanske man kan få vänta någon dag innan dom har uppgraderat Ultrasn0w samt att det finns ett JB till 4.1telefon har 4.0.1 i sej eller kan man gå till en mobil affär och få den upplåst den vägen.eller är det svårt att göra det själv?
Klarar du att installera ett program så klarar du lätt jailbreak och unlock.
hej igen gäller detta program Ultrasn0w även för iphone 4 från usa
någon som vet om man kan gå in till telenor och få ett microsim kort ? eller är det svårt att fixa det själv är det piligt att få till rätt stolek
ok har telenor undra om dom har samma service
jo jag gick in och frågade så fick jag ett mircosim till min iphone 4 .nu är den jailbreakad någort jag ska tänka på nu innan jag gör något ?
han i butiken sa att jag inte ska köra itunes med den .hur får man sina app till telefonen då?
jo den är upplåst nu också han gjorde det i butiken jag har mitt telenor kort i nu
ja jag har ringt även tagit emot samtal va inne på mumien i gbg och han fixade allt sa han
@swag 77188 wrote:
ja jag har ringt även tagit emot samtal va inne på mumien i gbg och han fixade allt sa han
Då har han lura dig på MUMIEN, det enda han kan göra är att JB din telefon och installera Ultrsn0w till dig , anledningen till varför han säger du inte ska använda Itunes är för att du inte ska se att han gjort så för om han hade gjort en frabriksupplåsning på din telefon så skulle det stå i itunes typ ” congratz u iphone its now unlocked!
@swag 77188 wrote:
Ahh då förstår jag hur det kan ha gått till.
Då har han jailbreakat telefonen åt dig och även lagt in ultrasn0w.
Synd att du gick till en butik där du får betala för det, då de använder samma program som finns på nätet tillgängligt, gratis för nerladdning.Men härligt att du fått dina problem lösta nu iaf 🙂
nu är det bara hur jag ska göra med mina apps jag vill ha ska man gå genom itunes ? han sa något om att jag inte ska göra det.kan han mena att jag inte ska uppdatera genom itunes för då låser sej telefon.kan det vara så .för jag vill syncka min adress bok musik mm genom itunes
@swag 77191 wrote:
nu är det bara hur jag ska göra med mina apps jag vill ha ska man gå genom itunes ? han sa något om att jag inte ska göra det.kan han mena att jag inte ska uppdatera genom itunes för då låser sej telefon.kan det vara så .för jag vill syncka min adress bok musik mm genom itunes
Med uppdatera genom iTunes menade han ang. firmware.
Att synka etc går hur bra som helst.Uppdaterar du firmware framöver så kommer du inte kunna använda ditt telenor-kort längre. Eftersom mumien har gjort en mjukvaru-upplåsning med ultrasn0w.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.