Jailbreaka min nya 3gs

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 29

Hej

testade att jailbreaka min nya 3gs med 3.1.2 men när jag installerat winterboard så startas telefonen om och jag behöver då sätta i USBn och connecta till itunes. detta är väl det såkallade tethered problemet? skulle inte det vara fixat?

jag återställde telefonen, stängde itunes och körde blackrain. det funkade osv fram till just winterboard grejjen.

vad har jag gjort fel? är inte tethered problemet löst med nya blackrain?
    kan någon hjälpa mig

bozz
    Member
    Post count: 1199

@abergswe 48831 wrote:

Hej

testade att jailbreaka min nya 3gs med 3.1.2 men när jag installerat winterboard så startas telefonen om och jag behöver då sätta i USBn och connecta till itunes. detta är väl det såkallade tethered problemet? skulle inte det vara fixat?

jag återställde telefonen, stängde itunes och körde blackrain. det funkade osv fram till just winterboard grejjen.

kan någon hjälpa mig

Nej, det problem är dessvärre inte löst än. Men varför staratas telefonen om när du installerar winterboard? Respringar den inte bara?

abergswe
    Member

Jag vet inte, jag installerade det sen kom det upp typ Restart stort på displayen och jag tröck, då startade telefonen om och jag var tvungen att connecta USBn och itunes. men jag pallar endå inte ha tethered problemet, verkar jobbigt så jag får väl helt enkelt vänta

Men en annan sak, hört att man ska återställa innan man jailbreakar, det gjorde jag och då försvinner ju alla appstore apps. jag sparade såklart dem men när man öppnar itunes igen med en jailbreakad iphone, så ska man ju trycka återställ till senaste systemkopiering. detta måste jag ju göra för att få tillbaks alla apps och musik osv. kan man göra detta? man ska ju inte uppdatera när man har en jailbreakad.
    kanske man inte behöver återställa innan man jailbreakar? eller? =)

bozz
    Member
    Post count: 1199

@abergswe 48834 wrote:

Jag vet inte, jag installerade det sen kom det upp typ Restart stort på displayen och jag tröck, då startade telefonen om och jag var tvungen att connecta USBn och itunes. men jag pallar endå inte ha tethered problemet, verkar jobbigt så jag får väl helt enkelt vänta

Men en annan sak, hört att man ska återställa innan man jailbreakar, det gjorde jag och då försvinner ju alla appstore apps. jag sparade såklart dem men när man öppnar itunes igen med en jailbreakad iphone, så ska man ju trycka återställ till senaste systemkopiering. detta måste jag ju göra för att få tillbaks alla apps och musik osv. kan man göra detta? man ska ju inte uppdatera när man har en jailbreakad.
    kanske man inte behöver återställa innan man jailbreakar? eller? =)

ne, du behöver inte återställa före du gör JB och du kan inte återställa, då försvinner JB’en. Du ska synca tillbaka program, musik osv..

abergswe
    Member

Om jag inte behöver återställa innan jag jailbreakar så behöver jag ju inte synca tillbaks programen efter JB. ? =)

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@abergswe 48831 wrote:

Hej

kan någon hjälpa mig

Hoppas dom löser så vi kan JB våre nyare 3GS snart de e endel som ja saknar….

freeride00
    Member
    Post count: 59

@Mr Fyhr 48898 wrote:

Hoppas dom löser så vi kan JB våre nyare 3GS snart de e endel som ja saknar….

Samma här, min 3.0 OOTB blev stulen så jag fick en ny på försäkringen men den är tyvärr 3.1.2 OOTB :S

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@abergswe 48831 wrote:

Hej

kan någon hjälpa mig

Vissa program som winterboard kräver att du startar om din iphone första gången du installerat dem. Du ska inte återställa din iphone varje gång du restartar den. Då försvinner ju din jailbreak och programmen som du försökte installera. Det du ska göra är att när du restartar din iphone koppla den till datorn (inte itunes) och kör blackra1n igen.

Alltså en tethered jailbreak ska rebootas med blackra1n.

abergswe
    Member

@ponyboy 48943 wrote:

Vissa program som winterboard kräver att du startar om din iphone första gången du installerat dem. Du ska inte återställa din iphone varje gång du restartar den. Då försvinner ju din jailbreak och programmen som du försökte installera. Det du ska göra är att när du restartar din iphone koppla den till datorn (inte itunes) och kör blackra1n igen.

Alltså en tethered jailbreak ska rebootas med blackra1n.

Ja det fattar jag, men pallar inte med tethred problemet

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.