jailbreaka ny iphone.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 22

jag är jävligt trött och vet värken om jag postar rätt eller om frågan är besvarad men hoppas ni har överseende. 🙂

Jag funderar iaf på att köpa en ny iphone 3gs från 3.
    Men jag undrar om det är 3.1.3 på dem?
    Går de att jailbreaka än?
    Kan man nergradera en NY iphone till 3.1.2? är ju inte sugen på att shoppa sönder appstore hehe.

Mvh.

Janu4ri
    Member
    Post count: 26

om du får din mobil ny med 3.1.3 så kan du INTE nergradera den. du måste ha en sparad verision från din egen iPhone då du inte kan använda programvaran från någon annan telefon.

mindre troligt att du har 3.1.3 på din då jag fick min förra veckan och hade 3.1.2 på den.. men efter ett missöde var tvungen att uppgradera till 3.1.3

kolla detta genom att gå in på Inställningar – Allmänt – Om – bläddra ner till verision..

Edit: köp din iPhone så fort du kan om du vill ha 3.1.2.. skulle du mot förmodan ha oturen att få en med 3.1.3… ha bara lite is i magen så kommer det snart ut en ny jailbreak, då det redan snackas om att det är fixat.. fast det ska bara läggas upp som program oxå så vi vanliga svenssons kan dra nytta utav det.

affe89
    Member
    Post count: 22

haha okej! men väntar nog med att köpa innan det är säkert att jailbreaka 3.1.3 🙂

Kurtson
    Member
    Post count: 569

@affe89 55784 wrote:

jag är jävligt trött och vet värken om jag postar rätt eller om frågan är besvarad men hoppas ni har överseende. 🙂

Jag funderar iaf på att köpa en ny iphone 3gs från 3.
    Men jag undrar om det är 3.1.3 på dem?
    Går de att jailbreaka än?
    Kan man nergradera en NY iphone till 3.1.2? är ju inte sugen på att shoppa sönder appstore hehe.

Mvh.

svågern fick sin från 3 igår och den hade har 3.1.2, de har antagligen köpt på sig ett antal, men man kan ju inte vara 100% säker

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@janu4ri 55786 wrote:

om du får din mobil ny med 3.1.3 så kan du INTE nergradera den. du måste ha en sparad verision från din egen iPhone då du inte kan använda programvaran från någon annan telefon.

mindre troligt att du har 3.1.3 på din då jag fick min förra veckan och hade 3.1.2 på den.. men efter ett missöde var tvungen att uppgradera till 3.1.3

kolla detta genom att gå in på Inställningar – Allmänt – Om – bläddra ner till verision..

Edit: köp din iPhone så fort du kan om du vill ha 3.1.2.. skulle du mot förmodan ha oturen att få en med 3.1.3… ha bara lite is i magen så kommer det snart ut en ny jailbreak, då det redan snackas om att det är fixat.. fast det ska bara läggas upp som program oxå så vi vanliga svenssons kan dra nytta utav det.

Nu är inget säkert med 3.1.3 JB..

“du måste ha en sparad verision från din egen iPhone då du inte kan använda programvaran från någon annan telefon.”

Dvs du måste ha jailbreakat din telefon, tryckt på “make my life easier” och sen så följer du denna; https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-till-fw-3-1-3-av-misstag-se-hit-14.html

malin66
    Member
    Post count: 6

jag köpte min iphone på blocket förra veckan hur kan jag veta om vilken version den har om man inte ens kan komma till huvudmenyn eftersom den är låst till telia?

Enligt kvittor ska mobilen ha köpts den 20 januari från telia, när kom versionen 3.1.3 ut?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Malin, bäst är om du kan “låna” ett Telia SIM-kort av någon. Går inte det får du väl köpa ett kontantkort och aktivera telefonen med.

Orkar du inte göra det så plugga in din iPhone i datorn och kör programmet från blackweather och hoppas på att du har 3.1.2

bozz
    Member
    Post count: 1199

@malin66 55815 wrote:

jag köpte min iphone på blocket förra veckan hur kan jag veta om vilken version den har om man inte ens kan komma till huvudmenyn eftersom den är låst till telia?

Enligt kvittor ska mobilen ha köpts den 20 januari från telia, när kom versionen 3.1.3 ut?

du har fått svar i den andra tråden du ställde samma fråga. 😉
    Testa hämta hem Blackra1n och Let it Rain.

bozz
    Member
    Post count: 1199

@freebo 55816 wrote:

Malin, bäst är om du kan “låna” ett Telia SIM-kort av någon. Går inte det får du väl köpa ett kontantkort och aktivera telefonen med.

Orkar du inte göra det så plugga in din iPhone i datorn och kör programmet från blackweather och hoppas på att du har 3.1.2

1-1 Freebo. Jag var snabbare i andra tråden, du i denna:P

malin66
    Member
    Post count: 6

ni är snabba.. jag skriver här igen då.

min poolare provade med Blackra1n och Let it Rain. men den telefonen reagerade inte tilld det..

jag får se om jag kan hitta någon med ett simkort från telia och se vilken version jag har.
    jag vet att jag i alla fall har senaste versionen av itunes på min dator. kan man ändra det tillbaka till den gamla?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@Malin

Fw 3.1.3 släpptes tors 4 feb och som jag skrev tidigare, har du återställt din iphone denna vecka har du definitivt uppdaterat den till fw 3.1.3. Det går längre inte att återställa till något annat än fw 3.1.3 om man inte har jailbreakat tidigare och sparat sin SHSH. Dessutom så uppdaterar 3.1.3 baebandet och det är oåterkalleligt. Du kan kolla i itunes och se vilken fw som finns lagrad i din dator.

Har du inte återställt sen den 4 feb så sitter du formodligen på fw 3.1.2 lr tidigare.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.