Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Jailbreakad 3.0 med redsn0w, Youtube fungerar inte!
-
AuthorPosts
-
Hej allesammans.
Uppgraderade min från Iphone 2G 2.2.1 till 3.0 med följande guide:
iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)Allt fungerar fint förutom Youtube. Har läst att youtube fungerar för vissa men inte alla. Känner ni till någon fix som ordnar detta? Eller ett annat sätt att jailbreaka så att youtube fortsätter fungera?
Mvh Sebastian
Har själv uppgraderat min iPhone 2G från 2.2.1 till 3.0 med RedSn0w utan problem och Youtube fungerar utmärkt.
Använd den här länken:
MEGAUPLOAD – The leading online storage and file delivery service
återställa din iphone med den firmwaren.. och youtube kommer fungera utan problem..@infamous 35164 wrote:
Använd den här länken:
MEGAUPLOAD – The leading online storage and file delivery service
återställa din iphone med den firmwaren.. och youtube kommer fungera utan problem..Vad är det för speciellt med denna firmware som gör att youtube kommer fungera då?
@carpe 35169 wrote:
Har han en 2g då?
jo då:
@sebbe1985 35054 wrote:Uppgraderade min från Iphone 2G 2.2.1 till 3.0 med följande guide:
iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)@sebbe1985 35178 wrote:
Vad är det för speciellt med denna firmware som gör att youtube kommer fungera då?
Den är en normal jailbreakad firmware utan problem som jag själv har uppgraderat min iphone med den 😉
Hur simpel guide som helst… Hade en 2g liggandes som jag ej använt sedan september förra året.. Hade aldrig uppdaterat den, så jag tänkte testa den här guiden och inga problem… Tackar!
Funkade alldeles utmärkt med customfirmwaren 🙂 Lättare kan det inte bli, tack så mycket!
Har en US iphone 2g som en kompis uppdaterade med sin mac till 2.2 och jailbrakade eller hur det va..
Jag gjorde sedan uppdateringen i itunes till 3.0 och körde sedan redsnow allt verkar fungera förutom att jag ej har alla grejor jag laddat ner poå skärmen som jag hade med 2.2 samt att youtube ej fungerar längre.
Vad händer om jag restorar telefonen med den custom filen som det länkades till, försvinner alla kort på min telefon då eftersom den restoras? det vore katastrof
Varför får jag inte en återställningsfil när jag tankar zipfilen från hemsidan i första inlägget?
Den som heter – 3.0.0 (2G): iPhone1,1_3.0_7A341_Restore.ipsw blir bara en massa småfiler, och ingen användbar.
Filen som infaimous tipsade om fungerar inte tillsammans med redsnow..Edit
LÖSNING ändra slutnamnet på zipfilen till _Restore.ipswTestade den moddade filen som las upp här på min 2g verkade fungera bra youtube och allt funkar nu. men jag fick ej tillbaka alla apps efetr jag syncat mobilen från en sparad kopia från datorn jag körde upplåsningen på.
Kan det va värt att testa att synca den igen från en annan dator som jag även sprade en kopia där jag hade 3.0 med alla apps kvar men utan fungerade youtube för att få tillbaka alla apps?
@dragonevo 35919 wrote:
Testade den moddade filen som las upp här på min 2g verkade fungera bra youtube och allt funkar nu. men jag fick ej tillbaka alla apps efetr jag syncat mobilen från en sparad kopia från datorn jag körde upplåsningen på.
Kan det va värt att testa att synca den igen från en annan dator som jag även sprade en kopia där jag hade 3.0 med alla apps kvar men utan fungerade youtube för att få tillbaka alla apps?
Samma här typ. Körde guiden från förstainlägget till punkt och pricka. Youtube funkar kalas (bra att man kan logga in numera).
När jag testade första gången med den andra moddade filen så och var klar så brickades luren till en början, när jag lyckades lösa det och kom in i den så fanns endast Cydia och inget annat (!) då blev jag lätt nervös.
Men restorade den bara och följde guiden så gick det sen. Men som sagt inga av mina gammla apps kom med efter jag synkat säkerhetskopian..
(har dock för mig det var samma visa förra gången, när jag uppdaterade till 2.1)
Jag tog skärmdump av alla mina hemskärmar och sparade på datorn så jag såg vart jag hade alla grejer låg 🙂Lustigt syncade den från en annan dator j ag tog en kopia med på oxxå
då la den in alla apps som saknades och lite bilder =)
@sebbe1985 35178 wrote:
Vad är det för speciellt med denna firmware som gör att youtube kommer fungera då?
Oj, jag känner mig helt dumt. Jag kan inte starta varken RedsnOw eller extrahera filerna med Firmware. Redsnow hela tiden säger att mappen måste extraheras trots att jag gjorde det redan, sedan trycker jag på Kör iaf och då kan jag bläddra fram till firmware men den hittas inte 😮 Iaf den som jag laddade ner från iClarified. Sedan testade jag från Megaupload med då får jag delande att den inte är kompatibel. 😮
Var gör jag fel? :confused:
Jag har Iphone 2G, Windows, följer stegen som det ska. Kan någon hjälpa mig så att även jag kan uppgradera min pärla till 3.0. Snälla… snälla
@bjelochka 36715 wrote:
Oj, jag känner mig helt dumt. Jag kan inte starta varken RedsnOw eller extrahera filerna med Firmware. Redsnow hela tiden säger att mappen måste extraheras trots att jag gjorde det redan, sedan trycker jag på Kör iaf och då kan jag bläddra fram till firmware men den hittas inte 😮 Iaf den som jag laddade ner från iClarified. Sedan testade jag från Megaupload med då får jag delande att den inte är kompatibel. 😮
Jag har Iphone 2G, Windows, följer stegen som det ska. Kan någon hjälpa mig så att även jag kan uppgradera min pärla till 3.0. Snälla… snälla
Den där firmwaren som du laddade ner från Megaupload är redan jailbreakad, så du kan inte (eller behöver inte) jailbreaka den igen.. så återställ mobilen med den på iTunes.. du behöver inte köra redsnow eller nåt annat..
@bjelochka 36715 wrote:
Läsa hela tråden kanske, om du gör det så ser du att jag hade samma fel, lösningen står också. I fetstil dessutom.
Ja den filen ifrån Megauploads fungerar, jag “Flashade”min lur igen igår eftersom jag inte kunde starta Cydia helt plötsligt.(har haft ett felmess när jag försöker starta det)men nu rullar det på som det ska igen.Så undrar varför det blev så? Kan det blivit fel första gången eller? Var det ett prog jag installerade efteråt som förosakade det? Bloomberg proget är ett som jag kan tänka mig eftersom det är i direkt konflikt med en del andra prog.Så det får man vara utan nu.
@infamous 36720 wrote:
Den där firmwaren som du laddade ner från Megaupload är redan jailbreakad, så du kan inte (eller behöver inte) jailbreaka den igen.. så återställ mobilen med den på iTunes.. du behöver inte köra redsnow eller nåt annat..
Tackar. Jag fattade inte att det var så enkelt som att bara köra denna fil med Itunes. Tidigare fick man alltid köra den med någon guide. 😮
Denna firmware… låser den även upp luren? Det är kanske en dum fråga för Er som kan men för mig är ganska viktig. Jag törs nämligen inte att köra något på min lur utan att vara säker att allt kommer att funka. Jag är ingen dataexpert. 🙁
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.