Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Jailbreakad 3.1.3 3gs tappar mottagning vid mastbyte
-
AuthorPosts
-
Jag har en Jailbreakad 3.1.3 3gs tappar mottagning vid mastbyte, funkar annars precis som den ska. Den är låst till Telenor innan jailbreak. Kollar man operatör så står det Carrier 5.0, kan det ha nånting med saken att göra, använder ett Parlino kort i den.:confused:
@kikkiz 79733 wrote:
Jag har en Jailbreakad 3.1.3 3gs tappar mottagning vid mastbyte, funkar annars precis som den ska. Den är låst till Telenor innan jailbreak. Kollar man operatör så står det Carrier 5.0, kan det ha nånting med saken att göra, använder ett Parlino kort i den.:confused:
Det står “no service” flera minuter innan den går över till nästa mast, jobbigt när man är ute och åker bil.
Pralino går i Tele2 nät, så du upplever samma sak som många av Tele2 användare med iPhone 3.
Vissa säger att det har blivit bättre med 4.1 det är bara att prova.
(Tips om du stänger av 3G så kommer den gå i GSM nät och inte tappa samtal)Tack, men går 4.1 att låsa upp då så jag kan fortsätta använda Parlino??
Ok, då laddar man ner en hacktivated då, eller?
Hacktivated har med aktiveringen att göra. inte med basebandet.
Gå gärna in på imedia.nu och läs i guiderna det ska finnas nån guide om hur man uppdaterar utan att uppdatera basebandet.@iPhoneReservdelar.se 80068 wrote:
Hacktivated har med aktiveringen att göra. inte med basebandet.
Gå gärna in på imedia.nu och läs i guiderna det ska finnas nån guide om hur man uppdaterar utan att uppdatera basebandet.Åh va du är snäll och hjälpsam, tack :P:cool:
Hmm, jag har nya bootrom (modell mc133ks) och os 3.1.3 och det går ju bara med 3.1.2 har bara shsh blobs till 4.1. (jag kan inte nergradera till 3.1.2)
Har iofs shsh blobs från en annan telefon, men de går väl inte att använda?
Är det kört då? Mitt baseband är 05.12.01 – 6.4_M3S2I tinyumbrella står:
CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR iPhone3GS 3.1.2 (7D11) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE.Då får du vänta till greenpois0n
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.