Jailbreakad 3.1.3 problem

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreakad 3.1.3 problem

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hej
    Jag hör och läser så sjukt mycket olika och det är baseband hit och bootrom dit blir alldeles förvirrad. Nu förklarar jag mitt fall här och ser om någon kan ge mig ett helt säkert svar så jag slipper leta igenom hela internet. 😉

Jag bestämde mig för att jailbreaka min iPhone 3.2.1 och gjorde det mycket enkelt med blackra1n. Efter några minuter så hängde sig telefonen och kom bara till bootscreen. Den var på i flera timmar och försökte starta men inget hände.

Eftersom att jag hade den jailbreakad så kort tid så sparade jag aldrig SHSH i cydia. Visste inte vad jag skulle göra så jag jailbreakade den med Sn0wbreeze till 3.1.3.

Går det att låsa upp min telefon i nuläget eller måste jag vänta? 🙁

Info:
    Iphone 3Gs
    Old Bootrom (Köpt v35)
    3.1.3 (7E18) Jailbreak – Sn0wbreeze
    Baseband 05.11.07

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@iajax 59430 wrote:

Hej
    Jag hör och läser så sjukt mycket olika och det är baseband hit och bootrom dit blir alldeles förvirrad. Nu förklarar jag mitt fall här och ser om någon kan ge mig ett helt säkert svar så jag slipper leta igenom hela internet. 😉

Jag bestämde mig för att jailbreaka min iPhone 3.2.1 och gjorde det mycket enkelt med blackra1n. Efter några minuter så hängde sig telefonen och kom bara till bootscreen. Den var på i flera timmar och försökte starta men inget hände.

Eftersom att jag hade den jailbreakad så kort tid så sparade jag aldrig SHSH i cydia. Visste inte vad jag skulle göra så jag jailbreakade den med Sn0wbreeze till 3.1.3.

Går det att låsa upp min telefon i nuläget eller måste jag vänta? 🙁

Info:
    Iphone 3Gs
    Old Bootrom (Köpt v35)
    3.1.3 (7E18) Jailbreak – Sn0wbreeze
    Baseband 05.11.07

Hej och välkommen till forumet!
    I nuläget går det tyvärr inte att låsa upp din iPhone. Håll dig uppdaterad!

iAjax
    Member

Jag hittade den här sidan som påstår att jag kan låsa upp men när telefonen ska starta om i slutet så hänger den sig på boot (ser bara äpplet).

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@iajax 59437 wrote:

Jag hittade den här sidan som påstår att jag kan låsa upp men när telefonen ska starta om i slutet så hänger den sig på boot (ser bara äpplet).

Läs vad det står..

3.1.3 kan man ha om man har installerat de med Sn0wbreeze (Läs tråden i unlock/jail delen av forumet)

Om man har fått en ny iPhone med 3.1.3 så har man inte 05.11.07 i BB utan man har 05.12.01

Om den fastnat på boot så återställ.. Du har provat med något omöjligt..

iAjax
    Member

@h3nr11k 59458 wrote:

Läs vad det står..

3.1.3 kan man ha om man har installerat de med Sn0wbreeze (Läs tråden i unlock/jail delen av forumet)

Om man har fått en ny iPhone med 3.1.3 så har man inte 05.11.07 i BB utan man har 05.12.01

Om den fastnat på boot så återställ.. Du har provat med något omöjligt..

Vet inte riktigt vad du ville säga med det där. Jag hade allt som stod på “upplåsningsguiden” men fungerade fortfarande inte.

Har iaf löst problemet med att nedgradera 3.1.3 -> 3.1.2 utan SHSH och sedan låst upp den genom cydia. LÄNK

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@iajax 59484 wrote:

Vet inte riktigt vad du ville säga med det där. Jag hade allt som stod på “upplåsningsguiden” men fungerade fortfarande inte.

Har iaf löst problemet med att nedgradera 3.1.3 -> 3.1.2 utan SHSH och sedan låst upp den genom cydia. LÄNK

Intressant länk, måste testas

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@iajax 59484 wrote:

Försökte lixom reda ut lite.. Dock så blev de paj. Intressant länkt btw.. Utan SHSH? Coolt!

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Har testat den guiden på en annan site, funkade inte för mig iaf.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.