Jailbreakad 3G vs jailbreakad 3Gs?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreakad 3G vs jailbreakad 3Gs?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 571

Jag har haft en (två) iPhone 3G nu sedan de släpptes i Sverige i juli 2008 och har varit en ganska nöjd användare. Min första iPhone (som tappades i marken) var jailbreakad ett par gånger och jag gillade att kunna sätta en personlig prägel på gränssnittet och lägga till en del saker i lockscreen osv..

När jag fick ut en ny iPhone på försäkringen tänkte jag jailbreaka efter några veckor men det blev inte av och har ännu inte blivit av. Nu börjar jag dessvärre tröttna litegrann på iphones gränssnitt när man ser vad vissa andra “iPhone-killers” har att erbjuda.. Så nu börjar tankarna om jailbreak dyka upp igen! MEN, jag är tveksam till två saker:

1. Att använda blackrain och så kallad ‘tethered jailbreak’ skrämmer mig lite.. Det känns lite otryggt att inte kunna använda telefonen direkt efter en eventuell reboot. Hur har ni andra blackrain-användare upplevt detta? Är det ett problem?

2. Min förra iPhone var fw 3.0 (typ 6månader sen) men jag minns att jag ibland upplevde den som seg då den var jailbreakad.. Och jag undrar om ni som gått från Jb 3G till Jb 3Gs har märkt någon skillnad?!

Nu går mitt abonnemang ut i juli och jag har funderingar på att byta upp mig, antingen till nästa telefon från Apple eller till en 3gs eller möjligtvis till en HTC/Google nexus.. Och om en jailbreakad 3gs är avsevärt mkt bättre än en 3G så är det absolut ett tänkbart alternativ, om inte iPhone 4g levererar tillräckligt mycket för att motivera ett köp!

Långt inlägg skriven på en iPhone 🙂 tummen värker ändå inte! Däremot lillfingret som luren lutar mot, hur håller föresten ni i er iPhone? Förklara gärna eller ta en bild 😉

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Imponerande långt inlägg på en iPhone! Att JBa min 3G gav en markant prestandaskillnad, även utan Winterboard och det vanliga lulllullet. Jag kan knappt hålla den i handen efter att ha använt en 3GS, mikrostressen blir för stor!

Däremot på min 3GS märker jag absolut ingen skillnad efter att ha JBat. Kör WB med Illumine tema och säkert ett 10-tal mindre gränssnittsappar från Cydia. Proswitcher och allt det där.

Du menar inte att du överväger en annan telefon än en 3GS eller nästa modell? Iaf jag ser mig inte med en annan telefon än en iPhone igen, ever…

I väntan på nästa modell, se till att köpa en begagnad 3GS med rätt bootrom, det finns många där ute och inte alla säljare är scammers.

9/10 av mina inlägg här är från en iPhone och det börjar fungera riktig bra nu m jag saknar en egen ordlista att redigera
    Hur jag håller, landscape hela tiden och dubbel pekfingervals 😉

Zike
    Member

Köpa beggad 3gs är inget alternativ, vill inte lägga ner pengar i onödan bara för att den är lite snabbare.

Jo jag har sneglat lite på HTC HD2, har läst och sett mkt bra på youtube men blev mycket tveksam idag när jag läste en recension skriven av en svensk kille
    HTC HD2 – Worst Windows Mobile device yet? och den gjorde mig väldigt skeptisk mot WM.. Men jag är fortfarande mkt nyfiken på Google Nexus One. vet inte än hur mkt apps å så som kommer finnas till den (eller andra ansroid-lurar)

Dubbel pekfinger? hmm.. när jag kör landscape kör jag alltid tummar!

(detta inlägg skrevs på min laptop och jag märker genast hur mer genomtänkt det blir på iphone med alla rättningar och att man är mer benägen att skriva färre fel eftersom det är lite jobbigare att rätta till texten själv på iphone.. kan helt klart säga att jag är otroligt slarvig med stor bokstav på pc :P)

Zike
    Member

btw, ska testa blackra1n alldeles strax

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@zike 51782 wrote:

HTC HD2 – Worst Windows Mobile device yet? )

Han slaktar telefonen, med all rätt

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@zike

Har en 3g och en 3gs men 3gs kör jag inte jailad för om man skulle råka ut för att man måste använda den så händer väl något så man måste starta om luren och så står man där.

Men Google nexus kan va intresant eller en senare Google mobil för Google brukar ju inte misslyckas med sina grejjer.

bad_baboon
    Member
    Post count: 71

Freebo: Om man har en 3GS med det senaste bootrom, jailbreakar den och blir tvungen att boota om, ansluter till datorn och kör Blackra1n igen, försvinner alla, via Sydia installerade appar?
    Inte för att man behöver boota om den stup i kvarten. senaste reboot va för 4 veckor sen 🙂
    min 3Gs är upplåst från operatören..

Zike: har själv ägt en HTC med WM (fråga inte vrf) och jobbar med IT på ett företag med HTC, Nokia & SE .. aldrig i livet skulle jag ha ngt annat än en iphone. Även Androider ter sig ointressant för mig som inte är intresserad med att pilla med operativ systemet.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@bad_baboon 51795 wrote:

Freebo: Om man har en 3GS med det senaste bootrom, jailbreakar den och blir tvungen att boota om, ansluter till datorn och kör Blackra1n igen, försvinner alla, via Sydia installerade appar?
    Inte för att man behöver boota om den stup i kvarten. senaste reboot va för 4 veckor sen 🙂

Inget kommer att ändras eller försvinna, det är bara ett sätt att starta om din iphone. iPhone FAQ

Håller med dig och Freebo, jag kommer aldrig att byta ut iphone mot en annan mobil. Eller kanske inte aldrig, om apple nån gång lyckas hindra jailbreak då hoppar jag av.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Stämmer in i hyllningskören. Kommer aldrig ha en annan telefon än iphone. Har lite kompanjoner som har telefoner med WM, och vad jag har testat hittils har de varit bedrövliga..Sega som gelehallon och inte särskilt snygga. Kanske blir bättre med Nexus one, men det känns ändå inte som den kommer slå. Vad finns det mer för alternativ? Sony ericsson, nokia? hahahaha
    Min 3g blir lite seg av JB, men man får lära sig vänta den extra 0,2sec 😛
    Hoppas det kommer en ny version som bräcker nexusen så in i bängen. (är inte 3gs’en minst lika bra redan?)

Juste! Skriver med iphonen i högläge(=hmm, inte landscape), dubbla tummar.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.