Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreakad 4.3 / 4.3.1 Fast i recovery och får 1015
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har en 3gs som har vart jailbreakad när den var 4.3, den är jailbreakad så den har ipads baseband (06.15.00) och var såklart tethred..
Jag ska lämna in telefonen för upplåsning istället för att vänta på ett unlock till 4.3 så jag tänkte att jag återställer luren så det inte blir något strul..
Men när jag återställde första gången så sa den att den var tvungen att updatera till 4.3.1 för att kunna återställa, fine tänkte jag och körde på.. Men den återställde inte till 100% utan i slutet fick jag felkoden 1015
Prövade då och göra en custom ispw och återställa vilket gav samma resultat.
Har prövat med nyaste tiny-umbrella och försöka kicka ur den ur återställniungsläge men den vill verkligen inte?
Hjälp mig!
Mvh@orre 89691 wrote:
Hej!
Jag har en 3gs som har vart jailbreakad när den var 4.3, den är jailbreakad så den har ipads baseband (06.15.00) och var såklart tethred..
Jag ska lämna in telefonen för upplåsning istället för att vänta på ett unlock till 4.3 så jag tänkte att jag återställer luren så det inte blir något strul..
Men när jag återställde första gången så sa den att den var tvungen att updatera till 4.3.1 för att kunna återställa, fine tänkte jag och körde på.. Men den återställde inte till 100% utan i slutet fick jag felkoden 1015
Prövade då och göra en custom ispw och återställa vilket gav samma resultat
Har prövat med nyaste tiny-umbrella och försöka kicka ur den ur återställniungsläge men den vill verkligen inte?
Hjälp mig!
MvhNär du har uppdaterat och laggt in iPads baseband kommer du aldrig kunna uppdatera iPhone via iTunes med orginal mjukvaran utan du kommer få uppdatera med custom firmware för alltid.
Följ denna länk så fixar du det.
Guide: Åtgärda iTunes error 1015 | iPhoneguiden.sejag uppdaterade till 4.3.1 förut, fick 1015.
Satte telefonen i recovery, kopplade in usb till datorn, startade tinyumbrella och valde exit recovery, sen fungerar den utmärkt
Tack för snabba svar grabbar!
Jag fixade bara ett custom ispw sen så restorade jag den och nu funkar den igen!
kan jag få detta också min blev ju låst för en stund sen fick 4.3.1. låst till at&t usa baseband 04.10.01 finns inte en möjlighet ännu att få denna på upplåst fast utan jailbreak ?eller med jailbreak .
det du gjorde kan jag också göra så ? konstigt att man inte kan få den upplåst på något sätt dom som gör dessa är det svårare nu än för eller
Halloj
jag satt mig i går och skulle installera 4,3 ränkte jag men något gick åt HEL***E
jag gjorde en back upp på telefonen innan men får fan inte det att fungera får den inte ur recovery mode har provat saker får upp error code 1015.
startade tinyumbrella och valde exit recovery och får upp att telefonen startar om men går in i recovery mode igen.
några förslag ?har iphone baseband 6.15
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.