Jailbreakad men får ändå inget nätvärk? IMEI

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreakad men får ändå inget nätvärk? IMEI

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

hej, har jailbreakat iphonen men får ändå inget nätvärk med comviq, kan den vara spärrad via imem nr? köpt den begangnad nämligen. Och finns det något sätt att låsa upp den om den nu är det?

tack

6295gl
    Member
    Post count: 220

Har du något annat SIM kort som du kan prova med?

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

Fick du nätverk innan du JB den ?
    Testa med olika kort, annars får du testa återställa den helt, testa med original igen, sen om allt går, jb om igen ?

Good luck

// TwiZteD

Mayki777
    Member
    Post count: 63

itunes har spärrat “tjänsten” så man kan inte jailbreaka iphone längre men snart så hittar nån på nån lösning…har samma problem!

TwiZteD
    Member

@mayki777 43229 wrote:

itunes har spärrat “tjänsten” så man kan inte jailbreaka iphone längre men snart så hittar nån på nån lösning…har samma problem!

Uhm what are you talking about ?
    Jag jb min 3gs för typ 4-5 dagar sen ?

Jag behövde inte ta restore via itunes, iofs min lur var helt ny out of the box.
    Se mina andra trådar för lösning, eller rättare sagt bara hoppa över itunes stegen om man har rätt version, fungerade för mig.
    Kanske inte för alla dock ?

// TwiZteD

Mayki777
    Member

försökte fixa den idag vid 19 men det gick inte…asså står bara att den söker efter nät..helt värdelöst…när jag lägger in den o ska återställa o nergradera så står det: ett fel uppstod telefonen kunde inte återställas….fett jobbigt man blir så sur…försöker hitta så man kan fixa de nu

TwiZteD
    Member

@mayki777 43237 wrote:

försökte fixa den idag vid 19 men det gick inte…asså står bara att den söker efter nät..helt värdelöst…när jag lägger in den o ska återställa o nergradera så står det: ett fel uppstod telefonen kunde inte återställas….fett jobbigt man blir så sur…försöker hitta så man kan fixa de nu

Okej vi tar allt från början, skriv all info om telefonen här.

1) 3g eller 3gs ?
    2) Vilken version var den när du fick den ?
    3) Vilken version är den nu ?

Både soderman_88 och Mayki777 så ska jag försöka hjälpa så gott jag kan 🙂
    JB min 3gs för några dagar sen och återställde min 3g inför försäljning igår, så har lite kött på bena..

// TwiZteD

Mayki777
    Member

hej igen…e jävligt tacksam twizted…
    1.de e en iphone 3g
    2.det var 3.0
    3.3.0
    4.firmware 05.11.07

modemet går inte o downgrada de e de…inga svenska iphones går säger dem..så vet inte vad jag ska göra

TwiZteD
    Member

@mayki777 43241 wrote:

1.de e en iphone 3g
    2.det var 3.0
    3.3.0
    4.firmware 05.11.07

modemet går inte o downgrada de e de…inga svenska iphones går säger dem..så vet inte vad jag ska göra

Jag blandar ihopa era ärenden lite här men ska försöka

Mayki777
    Är den sv såld ?
    Har du testat med olika simkort ?
    Vill du JB den nu direkt såfall läs vidare:

Följ guiden här:

iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)

Jag tog och återställde min lur igår (allmänt och återställ, radera alla inställningar m.m), tog 2h + och sen hänger den sig.
    Då var jag tvungen att återställa den med hjälp av itunes och DFU mode:

iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into Recovery Mode

Sen när den är startad så kan du välja din egen FW fil, håll inne shift och klicka i itunes återställ, sen välj vilken fil du ska ha, så gjorde jag, och fungerade perfekt, istället för att itunes ska göra det med nyaste fw, så vet jag säkert att jag kan JB min lur.

Vad är problemet just nu, du får inte täckning ?
    Som sagt, först testa med olika simkort och kolla på något sätt om den är sv såld ?

Ska försöka läsa vidare imorgon 🙂

// TwiZteD

Mayki777
    Member

bror har gjort allt de där haha de e de som gör mig förbannad..

Mayki777
    Member

vi hörs imorn da:D

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@mayki777 43241 wrote:

4.firmware 05.11.07

Just nu är det/du rökt…

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@mayki777 43241 wrote:

1.de e en iphone 3g
    2.det var 3.0
    3.3.0
    4.firmware 05.11.07

3G går att jb. Dev-teams blog är ett tips. Där står det vad du kan/ ska göra för att jb din tele. Dock kommer du inte att kunna låsa upp den. Dvs använda den med comviq.

H3NR11K
    Member

@mayki777 43241 wrote:

1.de e en iphone 3g
    2.det var 3.0
    3.3.0
    4.firmware 05.11.07

3G går att jb. Dev-teams blog är ett tips. Där står det vad du kan/ ska göra för att jb din tele. Dock kommer du inte att kunna låsa upp den. Dvs använda den med comviq.

Edit; sorry maj bad…. Såg att du har jb men vill ha unlock. Då är det bara attvänta…

TwiZteD
    Member

Verkar som du har fått svar.
    JB ja, men unlock, nej

// TwiZteD

CerealKiller
    Member
    Post count: 1

hallå ja.. har jailbreakat min 3G 3.1 lur, det gick fint, fick ner den till 3.0 men inget nät, försökte ändra modemfirmwaret till lägre med fuzzyband, men det gick inte för att det inte stödjer bootloader 6.2.. finns det något sätt att nergradera sin bootloader till typ 5.8 eller lägre? har sökt en massa men hittar inga svar..

Lolita Loco
    Member
    Post count: 1

@cerealkiller 43483 wrote:

hallå ja.. har jailbreakat min 3G 3.1 lur, det gick fint, fick ner den till 3.0 men inget nät, försökte ändra modemfirmwaret till lägre med fuzzyband, men det gick inte för att det inte stödjer bootloader 6.2.. finns det något sätt att nergradera sin bootloader till typ 5.8 eller lägre? har sökt en massa men hittar inga svar..

Sitter med skägget i samma brevlåda. Har till slut lyckats jailbreaka med custom 3.1 firmware (fick totalt hjärnsläpp och uppgraderade till 3.1 via iTunes. Not smart.) men nu inser jag att jag har bootloader 06.04 och därför inte kan nedgradera med Fuzzyband. 😮 Suck.

H3NR11K
    Member

@cerealkiller och Lolita Loco

Nej det går inte att nedgraderna BB. Tyvär.. Ni sitter där ni sitter. Hade ni fixade IPSW filer för eran tele på 3.0.1 så kan ni nedgradera och jailbreak med om ni hade ultra för att använda andra abb så sitter ni illa till

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.