Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreakad men kan inte installera apps från hårddisk
-
AuthorPosts
-
Okej jag är bra ny på det här!
Köpte telefonen i Lördags och märkte direkt att man hade inga rättigheter alls som användare.Jag köpte en 8gb Iphone 3G med Telia abbonemang.Att den är låst till Telia är inga problem.Har jailbreakat den med Quickpwn.enda jag vill är att kunna installera program från tredjepart som jag tagit hem och ligger på min hårddisk på min PC.
Jag vill kunna installera program utan att verifiera dom för då verkar det gå åt skogen även fast jag jailbreakat telefonen.
Har letat sen i Lördags kväll efter en lösning men seriöst,Är det hemligt?
hittar inte vad jag behöver 🙁
känns som det här stället är min sista chansFinns det någon vänlig själ som kan hjälpa en newbie som mig?
Jag vet att det ska gå eftersom jag läst det på en newssida till iphone men vad jag behöver göra är en helt annan sak uppenbarligen.Föreslå inte apple appstore eftersom programmet ej finns där så jag måste flytta över det från min pc på något vänster och jag trodde quickpwn var till för just detta men det verkar helt värdelöst för min del ialla fall!
Mvh Robert
Flytta över det gör man efter att man installerat cydia.
Du lägger helt enkelt in sourcen till programmet i installer som finns i cydia.
Läs på i “upplåsning & jailbreak” i forumet,finns massor med tips där!Vad är det för program du tagit hem? filformat? är det .ipa filer, eller .deb paket?
@steffe 31035 wrote:
Flytta över det gör man efter att man installerat cydia.
Du lägger helt enkelt in sourcen till programmet i installer som finns i cydia.
Läs på i “upplåsning & jailbreak” i forumet,finns massor med tips där!Okej inte för att jag fattade mycket där 🙂 Vet att jag har Cydia på min Iphone efter att jag jailbreakade den med Quickpwn.Finns det ingen Guide man kan följa?
Jag har letat sen i Lördags och om sanningen ska fram så vet jag inte vad jag ska söka efter “upplåsning & jailbreak” generera ju hundratals sidor.Nåja jag får se om jag orkar leta vidare ikväll.
Trodde det fanns ett sätt som var användarvänligt.Sista Apple produkten för min del.Hade det vart en Nokia eller Ericsson hade man sluppit detta men sammtidigt är det ju en fin Telefon,Men för en som mig är det för mycket strul för två program som inte apple vill ha på sin sida eller nåt.
jag tror dom är av sorten .ipa
jag får kolla efter jobbet om jag hittar vad jag söker men som ny användare av Iphone så blandar jag ihop det mesta jag läser och vet inte vad jag måste ha för att kunna flytta en simpel fil till telefonen av modellen .ipa
Ni ska ha ett stort tack sålänge !!
@thewiruz 31039 wrote:
Okej inte för att jag fattade mycket där 🙂 Vet att jag har Cydia på min Iphone efter att jag jailbreakade den med Quickpwn.Finns det ingen Guide man kan följa?
Jag har letat sen i Lördags och om sanningen ska fram så vet jag inte vad jag ska söka efter “upplåsning & jailbreak” generera ju hundratals sidor.Nåja jag får se om jag orkar leta vidare ikväll.
Trodde det fanns ett sätt som var användarvänligt.Sista Apple produkten för min del.Hade det vart en Nokia eller Ericsson hade man sluppit detta men sammtidigt är det ju en fin Telefon,Men för en som mig är det för mycket strul för två program som inte apple vill ha på sin sida eller nåt.
jag tror dom är av sorten .ipa
jag får kolla efter jobbet om jag hittar vad jag söker men som ny användare av Iphone så blandar jag ihop det mesta jag läser och vet inte vad jag måste ha för att kunna flytta en simpel fil till telefonen av modellen .ipa
Ni ska ha ett stort tack sålänge !!
Hej,
jag blir lite nyfiken här, 😛 vad är det för program du ska installera som varken finns i appstore eller Cydia? många program går ju att installera via Cydia genom att man lägger till ett repocitory, och det brukar finnas bar guid för det på program-makarens hemsida.
Vad gäller användarvänlighet så ska jag utan att glorifiera apple och dess inlåsningar ändå poängtera att denna process med jailbreak och installation av något som apple gör allt de kan för att motverka kommer aldrig bli användarvänligt och har inget med produkten i sig att göra. Jag skulle inte köpa en iphone om jag var beroende av att kunna jailbreaka den, eftersom jag då måste förlita mig på en säkerhetsbrist som apple försöker täppa till. Och om man tillämpar det synsättet så förstår jag att den blir för begränsad för många. Förhoppningsvis verkar det ju som att apple håller på å tinar upp lite när det gäller restriktioner för apps i appstore.
Men jag tycke det är lite felaktigt att påstå att det är smidigare med Nokia eller Ericsson, jag har haft en mängd lurar av båda sort och jag tycker det varit mycket mer strul med program till dessa tråts att inte tillverkarna försökt motverka det.
Alla .ipa filer finns i appstore.
Det verkar vara många som laddar hem .ipa filer lite varstans och hoppas på att iTunes bara ska tycka att det är OK att försöka lägga in dessa filer som egentligen kostar pengar.
Om trådskaparen vill ha en användarvänlig (enkel) iPhone så ska han köra utan jailbrejk och hålla sig till appstore!
Smidigare än så blir det inte.
Om man ska jailbrejka så ska man helst ha åtminstone grundläggande kunskaper om vad jailbrejk gör och hur man använder det.
Om man inte har dessa kunskaper (som man kan få genom att kolla lite guider) är det rätt meningslöst att jailbrejka!
Och dessutom:problem med jailbrejk är definitivt inte apple ansvariga för,deras åsikt är att det inte ska behövas.Jaja strunt samma
För det första så kommer jag ALDRIG att vara så dum att jag fyller i mina kreditkorts uppgifter,Känns långt ifrån tryggt att göra det.Jag hittade SR på appstore som va gratis som jag sa.Dock letade jag i Itunes.En sak som slagit mig är att Itunes är som Realplayer,Riktigt bloatware.Att mna kan pressa in så mycket skit på ett och samma ställe är mig en gåta.Menar användarvänligheten på den sida är botten och det står jag för!
Jag hittade som sagt programmet på Appstore.Inte nog med att det var gratis,jag va tvungen att ha ett konto.Jag försökte regga mig UTAN kort,Ja det är väl där man började svära på riktigt.Inte konstigt att det finns 1000 guider hur man reggar sig utan kort just pgr av hur användarvänligt allt är på itunes/store.
Nåja generuss den åsikten/påståendet står du för,och jag kan nästan förstå varför folk gör det med tanke på vad jag skrev innan.
Sen såfort man pratar att man vill installera program på Iphonen betyder det inte att man gör nåt illigalt,Antar att många pratar av egen erfarenhet,brukar vara så ialla fall!
Hur som helst så är jag ingen Mac nörd,bara halvnörd nu när man har hackentosh telefon 🙂
Längst ut till vänster finns alternativet “none”,fyll i det så kan du registrera utan kontokort och ta hem massor med gratisprogram!
Jag tycker nog att itunes funkar riktigt hyfsat,även om det inte är perfekt.Jag kan ju inte stå för alla andra, men jag tycker att iTunes är den bästa media-spelaren nånsin! Det är bara det att om man inte har nån aning om var man ska börja göra nått, så vet man inte vad som gör vad. Om du läser nån hjälp om iTunes, lr leker lite i iTunes i ca en kvart, så kan du det och du kommer att gilla det 😀
Ja kanske är så.
Finns utrymme för förbättringar (en hel del) va mitt första intryck!
Men som sagt alla tycker olika som tur är.kanske ändrar synen på itunes en vacker dag,Men inte just nu 🙂@thewiruz 31065 wrote:
Jaja strunt samma
För det första så kommer jag ALDRIG att vara så dum att jag fyller i mina kreditkorts uppgifter,Känns långt ifrån tryggt att göra det.Nästan alla banker har ju bra lösningar för detta, som swedbanks E-kort där du kan generera egna nummer och sätta tak för hur mycket som kan dras ifrån dem. På det sättet skyddar du ju ditt “riktiga” kort om du tycker det känns otryggt, samtidigt som du kan sätta en liten budget för spenderande på appstore.
Själv tycker jag helt klart att det är värt att lägga ett par slantar. De flesta programmen kostar mindre än vad en fika på stan gör! Och det faktum att små utvecklare utan stora företag i ryggen kan komma fram med sina alster tycker jag verkligen är värt att supporta.
@drdistorzion 31124 wrote:
Själv tycker jag helt klart att det är värt att lägga ett par slantar. De flesta programmen kostar mindre än vad en fika på stan gör! Och det faktum att små utvecklare utan stora företag i ryggen kan komma fram med sina alster tycker jag verkligen är värt att supporta.
Javisst är det det!Det säger jag inget om!Stödjer gärna detta men inte om jag måste fylla i mina kreditkortsnummer,Vem säger säkert att dessa inte kommer på vift en vacker dag.Har ju hänt andra stora ställen
@thewiruz 31131 wrote:
Javisst är det det!Det säger jag inget om!Stödjer gärna detta men inte om jag måste fylla i mina kreditkortsnummer,Vem säger säkert att dessa inte kommer på vift en vacker dag.Har ju hänt andra stora ställen
Har du läst mitt förra inlägg?
Om inte,gör det!Kan kanske lösa ditt problem! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.