Jailbreakade 3.1.2 med Redsn0w – ingen installer?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreakade 3.1.2 med Redsn0w – ingen installer?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Jailbreakade nyss min Iphone med 3.1.2 med hjälp av Redsn0w, och ser att jag har Cydia, dock har jag ingen installer. Nu var det längesedan jag jailbreakade senast, men på den tiden var Installer betydligt bättre än Cydia. Vart har Installer tagit vägen? Eller är det bara hos mig det saknas? 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Installer is no more. Cydia är det nya.

Vintervilan
    Member
    Post count: 10

Ah, då förstår jag 🙂 Men vad är Icy för nånting? Såg att man kunde lägga in det också.

Freebo
    Member

Icy är nedlagd, det enda alternativet till Cydia är numera ROCK. Rock är faktiskt helt ok men jag rekommenderar att välja ngn av de två då båda parallellt kan ställa till det

morp
    Member
    Post count: 7

@vintervilan 59146 wrote:

Jailbreakade nyss min Iphone med 3.1.2 med hjälp av Redsn0w, och ser att jag har Cydia, dock har jag ingen installer. Nu var det längesedan jag jailbreakade senast, men på den tiden var Installer betydligt bättre än Cydia. Vart har Installer tagit vägen? Eller är det bara hos mig det saknas? 🙂

Så jag kan jailbreaka min iphone med Redsnow? jag trodde att det var helt kört och måste använda Blackra1n.
    Modemfirmware är 05.11.07
    om det är så så är det bara att köra på då 😀

Freebo
    Member

@morp 59394 wrote:

Så jag kan jailbreaka min iphone med Redsnow? jag trodde att det var helt kört och måste använda Blackra1n.
    Modemfirmware är 05.11.07
    om det är så så är det bara att köra på då 😀

Redsn0w jailabrekar både 3.1.2 och 3.1.3 men upplsåningen av 05.11.07 är det bara Blacksn0w som klarar av

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.